امروز جمعه ۷ مرداد ۱۴۰۱ قیمت هر اسکناس دلار براساس نرخ صرافی ملی ایران ۲۷ هزار و ۷۹۳ تومان است.

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی و بازار آزاد جمعه ۷ مرداد ۱۴۰۱ + دلار ۲۷ هزار و ۷۹۳ تومان / جدول

به گزارش سلام نو، قیمت دلار تغییری نکرد. قیمت دلار نوسان دارد. قیمت دلار در صرافی ملی ایران نزدیک کانال ۲۸ هزار تومن شد. نتایج مذاکرات هسته ای تاثیر مستقیم در قیمت دلار دارد.آخرین قیمت دلار را در جدول زیر مشاهده کنید.
بر اساس نرخ صرافی ملی ایران امروز (هفتم مرداد ۱۴۰۱) هر دلار آمریکا به مبلغ ۲۷ هزار و ۷۹۳ تومان و هر اسکناس یورو به قیمت ۲۸ هزار و ۷۸۳ تومان به فروش می‌رسد.
 

نام ارز قیمت (تومان)
دلارآمریکا ۲۷.۷۹۳
یورو 

۲۸.۷۸۳

پوند انگلیس ۳۸.۲۹۰
لیر ترکیه  ۱.۹۰۰
یوان چین  ۴.۷۸۵
دینار عراق  ۲۱
روبل روسیه ۵۶۵

قیمت دلار صرافی ملی امروز پنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱

قیمت دلار در صرافی ملی رقم ۲۷ هزار و ۷۹۸ تومان و قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی ۲۸ هزار و ۷۸۳ تومان اعلام شد.

امروز پنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ قیمت دلار در صرافی ملی رقم ۲۷ هزار و ۷۹۸ تومان اعلام شد. نرخ خرید دلار در این صرافی نیز ۲۷ هزار و ۵۲۱ تومان تعیین شد.

قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی ۲۸ هزار و ۷۸۳ تومان اعلام شده؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی ۲۸ هزار و ۴۹۶ تومان قیمت خورده است.

قیمت دلار هفته آینده تغییر مسیر می‌دهد؟

بازار ارز هفته آرامی را پشت سر گذاشت و بعید است روند بازار در آخرین روز این هفته، تغییر و تحول خاصی را پشت سر بگذارد. اما ممکن است بازار ارز در هفته آینده با تغییرات و نوساناتی مواجه شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، نه دلار صرافی ملی کانال عوض کرد و نه دلار بازار آزاد. هر دو در همان مسیر پیشین خود نوسانات اندکی را ثبت کردند. اما از روز سه شنبه اخبار مختلفی درباره از سرگیری مذاکرات هسته‌ای شنیده می‌شود که تدوام آن در هفته آینده می‌تواند برای قیمت دلار سرنوشت‌ساز باشد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرده که فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده و باید برای نجات برجام اقدام کرد.

از طرف دیگر،‌ معاون وزیر امور خارجه ایران هم از «تبادل‌نظرهای جدی و سازنده‌ با طرف‌های مقابل پیرامون مذاکرات وین» خبر داده و گفته طرفین ایده‌هایی برای جمع‌بندی مذاکرات دارند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم گفته «آمریکا درحال بررسی پیش‌نویس تفاهم برای بازگشت متقابل به پایبندی کامل برجام است و ما نظر خود را مستقیما به اتحادیه اروپا می‌دهیم.» انریکه مورا هم این گام را گام آخر دانسته و گفته: «بهترین توافق روی میز است، گام آخر را بردارید.»

اما هیچ‌کدام از این اخبار امیدبخش نتوانست بر قیمت دلار اثر بگذارد و منجر به کاهش دوباره قیمت‌ها شود. حتی اگر مذاکرات جدی هم بشود، بعید است که معامله‌گران واکنش کاهشی خاصی به مذاکرات نشان دهند.

بسیاری معتقدند این مذاکرات مکرر، سبب شده که بازار ارز حساسیت خود به اخبار برجام را از دست بدهد و نسبت به آن واکنش چندانی نشان ندهد. مگر اینکه توافق نهایی حاصل شود.

اما برخی دیگر می‌گویند اگر این بار مساله مذاکره مطرح شود و به نتیجه نرسد، باید منتظر افزایش و زدن سقف قیمتی جدید برای دلار باشیم. اما برخی از گزارش‌ها حاکی است که معامله‌گران حرفه‌ای کمی محتاطانه‌تر عمل می‌کنند و گوش به زنگ اخبار برجامی هستند.

در بازار داخل تب معاملات دلار داغ است و به نظر می‌رسد علی‌رغم تلاش‌های دولت و بانک مرکزی، مردم سیگنال کاهش قیمت از دلار دریافت نمی‌کنند بلکه تلاش بانک مرکزی برای مهار قیمت دلار، از نظر مردم یک فرصت خوب برای خرید دلار تلقی شده است.

البته بانک مرکزی تلاش کرده که در روزهای بعد از شکست مذاکرات دوحه، با تزریق ارز بازار را مهار کند و برخی از کارشناسان معتقدند موفق هم بوده است اما مشروط به اینکه بتواند این روند را در بازار حفظ کند و به تزریق دلار ادامه دهد. کاری که در میان مدت، ناشدنی است.

پیش ‌بینی قیمت دلار فردا شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱

با توجه به روند قیمت دلار در هفته جاری، انتظار نوسان خاصی از قیمت دلار نمی‌رود و احتمالا دلار در همین کانال کنونی باقی بماند. اما اگر مساله مذاکرات هسته‌ای داغ شود و قرار باشد طرفین دوباره پشت میز مذاکره قرار بگیرند، هفته آینده می‌توان منتظر نوسان قیمت دلار بود.

البته بسیاری می‌گویند بازار نسبت به این اخبار سر شده و واکنش کاهشی نشان نخواهد داد و نهایتا قیمت دلاردر محدوده کنونی باقی می‌ماند. اما اگر روند مذاکرات هسته‌ای به شکست برسد و یا فضای میان طرفین چالشی شود، می‌توان انتظار نوسان افزایشی قیمت دلار را داشت.

کارشناسان معتقدند در روزهای آتی قیمت دلار نوسان چشمگیری ندارد و قیمت‌ها را باید در میان مدت بررسی کرد.

قیمت دلار هفته دوم مرداد چقدر می‌شود؟

اخباری که از مذاکرات هسته‌ای شنیده می‌شود بسیار متناقض است، گروهی از اخبار از شکست مذاکرات و پایان آن خبر می‌دهد، اما بر اساس اخبار دیگر، متن توافق نهایی است و فقط تصمیم ایران باقیمانده است. ایناخبارچهسیگنالیبهبازارارزمی‌دهد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در هفته گذشته در محدوده یک کانال معین در نوسان بود و نه سیگنال افزایشی خاصی به بازار رسید و نه سیگنال کاهشی.

اما حالا خبرهای متفاوت و متناقضی از برجام و آینده آن به گوش می‌رسد و همین مساله معامله‌گران چهارراه استانبول را به حالت آماده‌باش درآورده است. قیمت دلار هفته آینده چه می‌شود؟

به نظر می‌رسد که توافق در مذاکرات هسته‌ای، هم خیلی دور است و هم خیلی نزدیک. دو روز قبل بود که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقاله‌ای در روزنامه فایننشال‌تایمز اعلام کرد «فرصت برای مصالحه‌های بیشتر بر سر مسائل مهم، به پایان رسیده است.» خبری که بسیاری آن را به معنای پایان مذاکرات و شکست آن دانستند.

اما بورل از متنی خبر داده بود که «در آن، رفع تحریم‌ها و گام‌های هسته‌ای برای احیای برجام به تفصیل شرح داده شده‌اند.» واکنش علی باقری، معاون سیاسی وزیر خارجه ایران و دیگر وزرای اتحادیه اروپا هم به این گفته مثبت بود. حتی باقری کنی اعلام کرد «ما نیز ایده‌هایی برای جمع‌بندی مذاکرات، هم از لحاظ شکلی و هم محتوایی، داریم که به اشتراک گذاشته خواهد شد.»

این خبر باقری کنی را بسیاری به منزله شروع دوباره مذاکرات تلقی کردند و گفتند ممکن است ایران و آمریکا مذاکرات را از سر بگیرند، یا در وین و یا در جایی دیگر.

اما آنچه که بسیاری اعلام می‌کنند این است که هنوز متن نهایی توافق وجود ندارد و همانقدر که امکان توافق وجود دارد، امکان نرسیدن به توافق هم وجود دارد. اگرچه پیش از این مشاور اقتصادی اتحادیه اروپا به تجارت‌نیوز گفته بود که امکان رسیدن به توافق کم شده و برخی از احتمال ۳۰ درصدی نهایی شدن این توافق خبر می‌دهند.

آیا پس از برجام قیمت دلار کاهش می یابد؟

اما در این میان قیمت دلار گوش به زنگ اخبار برجام است چون مهم‌ترین فاکتور تعیین‌کننده قیمت دلار حداقل در کوتاه‌مدت اخبار سیاسی است که منتشر می‌شود.

اما این تاثیرگذاری شکل خاصی پیدا کرده است. به این معنا که اخبار مثبت قیمت دلار را کاهش نمی‌دهد. اما اخبار منفی برجامی می‌تواند سیگنال افزایش قیمت به دلار بدهد و معامله‌گران را آماده خرید بیشتر کند.

کارشناسان اقتصادی هم معتقدند قیمت دلار اکنون تنها به اخبار سیاسی برجامی بستگی دارد. اگر مذاکرات به نتیجه برسد، می‌توان امید داشت که قیمت دلار یکی دو کانال عقب بنشیند. اگرچه برخی از کارشناسان در این مورد هم با تردید نظر می‌دهند. آنها معتقدند قیمت دلار در یکی دو ماه گذشته مشغول کف‌سازی قیمتی بوده و قیمت آن به سادگی کاهش پیدا نمی‌کند.

اما اگر مذاکرات به نتیجه نرسد چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ آن زمان اکثریت کارشناسان بازار را صعودی پیش‌بینی می‌کنند مگر اینکه بانک مرکزی با ارزپاشی در بازار سعی در کنترل قیمت‌ها کند.

مردم کاهش قیمت دلار را جدی نگرفته‌اند؟

در دو هفته گذشته بانک مرکزی سعی کرد با تزریق ارز به بازار، قیمت دلار را در محدوده خاصی حبس کند و تاحدودی هم موفق بود. اما مردم از این روند بازار، ‌سگینال کاهش قیمت دلار نگرفتند. بلکه ثبات قیمت‌ها را فرصت مناسب خرید می‌دانند و برای همین برخی از گزارش‌ها از افزایش تقاضاهای خانگی برای خرید دلار خبر می‌دهد. به نظر می‌رسد مردم این بار بر خلاف دفعات قبل امید چندانی به نتیجه مذاکرات ندارند و یا حداقل می‌دانند که نتیجه‌ای که بتواند قیمت دلار را مهار کند، به زودی حاصل نمی‌شود.

از نگاه برخی از معامله‌گران بازار در هفته پیش رو، شرایط خاصی دارد. از یک سو احتمالا بانک مرکزی با شیوه تزریق ارز سعی در کاهش قیمت دلار خواهد داشت و از طرف دیگر ممکن است اخباری از وضعیت برجام منتشر شود که به بازار سیگنال افزایش قیمت بدهد.

برای همین است که می‌توان گفت بازار ارز در هفته پیش رو در حالت آماده‌باش قرار دارد. این هفته احتمالا بانک مرکزی تلاش می‌کند که با ارزپاشی به مصاف اخبار برجام برود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید