محسن محمودی رئیس پلیس فتای استان آذربایجان شرقی در خصوص نحوه شکایت از افرادی که با عنوان های دعانویسی و رفع طلسم و مشکلات در شبکه اجتماعی اینستاگرام از کاربران کلاهبرداری می‌کنند؛ توضیحاتی را ارائه داد.

نحوه شکایت از کلاهبرداران با عناوین دعانویسی و رفع طلسم در فضای مجازی

به گزارش سلام نو، محسن محمودی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان و با ارائه شکوائیه خود مبنی بر کلاهبرداری از وی با ترفند رمالی در شبکه اجتماعی اینستاگرام از پلیس درخواست رسیدگی به موضوع را خواستار شد.

وی تصریح کرد: در راستای رسیدگی به موضوع و احقاق حق این شهروند بزه دیده کارشناسان پلیس فتا ضمن تشکیل پرونده قضائی برای فرد یا افراد کلاهبردار بلافاصله شناسایی و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی گفت: شاکی در اظهارات خود عنوان می‌کند که همسر وی به دلیل داشتن مشکلات و افسردگی با یکی از صفحات اینستاگرامی آشنا می‌شود که خود را رمال و فالگیر معرفی کرده و با دادن وعده اینکه مشکل شما را با ترفندهایی حل خواهم کرد از وی اقدام به کلاهبرداری می‌کند.

محمودی اذعان داشت: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که رمال کلاهبردار با فریب دادن اعضای این خانواده و با بیان مطالب کذب و دروغ که شما طلسم شده اید جمعاً مبلغ ۲۶۰ میلیون تومان طی چندین فقره در بازه‌ی زمانی مختلف برای رفع طلسم دروغین دریافت می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان گفت: با اقدامات فنی و تخصصی صورت گرفته توسط افسران سایبری فرد کلاهبردار شناسایی و جهت پاسخگو بودن به اعمال خود در قبال قانون به پلیس فتا فراخوانده شد.

وی افزود: پس از حضور متهم در مقر پلیس و در ادامه تحقیقات پیرامون موضوع پرونده مشخص شد رمال کلاهبردار از آشنایان نزدیک اعضای خانواده شاکی بوده که علت و انگیزه خود از این کار را مشکلات مالی عنوان کرد و با دادن تعهد مبنی بر جبران خسارات و بازگرداندن تمامی مبالغ دریافتی وی به همراه پرونده جهت سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شد.

محمودی به افراد کلاهبردار در فضای مجازی هشدار داد و گفت: کسانی که بخواهند اقدام به ایجاد و راه اندازی هرکانال و گروه غیرقانونی کنند و یا سعی در سو استفاده از اعتقادات مردم نمایند به شدت با این افراد در چهار چوب قانون برخورد خواهد شد.

این مقام مسئول به شهروندان توصیه کرد: کلاهبرداران سایبری با ترفندهای متفاوت و با ایجاد صفحات جعلی در شبکه‌های اجتماعی و با عنوان‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری می‌کنند پس هموطنان توصیه‌های پلیسی را جدی گرفته و در دام این گونه افراد گرفتار نشوند.

رئیس پلیس فتا استان گفت: در صورت مواجه با هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری و سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش کنند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید