حسنی دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی از کاهش ۳۰ درصدی روغن در بازار جهانی خبر داد و گفت: قیمت مصرف کننده هر حلب ۱۶ کیلویی روغن نباتی یک میلیون و هشتاد هزار تومان است که اکنون در عمده فروشها ۹۶۰ هزار تومان بفروش میرسد.

کاهش ۳۰ درصدی روغن در بازار جهانی | هر حلب روغن نباتی ۱۰۰ هزارتومان کاهش یافت

به گزارش سلام نو؛ دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی اظهار داشت: با توجه به اینکه قیمت روغن نباتی در بازار جهانی حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است رقابت واردکنندگان جهت واردات روغن نباتی ارزان قیمت شدت گرفته است که این امر در کنار کاهش مصرف  روغن در فصل تابستان افزایش چندبرابری قیمت روغن در سال جاری.

وی افزود: با توجه به افزایش چند برابری قیمت روغن نباتی در ماه‌های اخیر و کاهش تقاضا توسط مردم، مسئولین مربوطه تلاش کردند تا قیمت روغن را به سوی نزولی ببرند و تا امروز شاهد کاهش ۱۰ درصدی قیمت روغن در بازار هستیم.  در ماه‌های اخیر  هر حلب روغن نباتی حدود یک میلیون  و ۸۰ هزارتومان به فروش می‌رسید که پس از تلاش مسئولین قیمت روغن ۱۰ درصد کاهش یافت و امروز ۹۶۰ هزارتومان در عمده فروشی‌ها به فروش می‌رسد.

حسنی افزود:  رقابت وارد کنندگان بخش خصوصی برای فروش سریع‌تر و وارد نمودن روغن خام با قیمت پایینتر  همگی باعث کاهش قیمت روغن نباتی شده است که با کاهش ۱۰درصدی قیمت روغن در بازار باعث افزایش عرضه این کالای اساسی شده است و ما در تلاش هستیم  تقاضا و عرضه به تعادل خود برسانیم.

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی افزود: با  توجه به افت ۳۰ درصدی قیمت روغن در سطح جهان به دنبال افزایش واردات در سطح جهان هستیم و همچنین با افت قیمت روغن در بازار جهانی در نظر داریم تا از اوکراین محموله‌های را به ایران وارد کنیم./ برنا

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید