در معاملات امروز جمعه ۷ مرداد ۱۴۰۱، قیمت هر بشکه نفت خام برنت در معاملات امروز بازارهای جهانی با ۳۳ سنت معادل ۰.۳۱ درصد افزایش به ۱۰۷ دلار و ۴۷ داد و ستد شد.

افزایش ۰.۳۱ درصدی قیمت نفت خام برنت | قیمت نفت خام به ۱۰۷ دلار و ۴۷ سنت رسید

به‌ گزارش سلام نو؛ تسنیم به نقل از رویترز نوشت: نگرانی درمورد عرضه نفت و کاهش ارزش دلار در آستانه اجلاس اوپک پلاس در هفته آینده، باعث افزایش قیمت نفت در اولین ساعات معاملات در روز جمعه شد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۳۱ درصد افزایش به ۱۰۷ دلار و ۴۷ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۵۰ سنت معادل ۰.۵۲ درصد افزایش ۹۶ دلار و ۹۲ سنت معامله می‌شود.

طبق گفته‌ تحلیلگران، ضعف دلار آمریکا و ادامه کاهش عرضه نفت جایی برای پایین آمدن قیمت آن باقی نخواهد گذاشت.

اجلاس آینده سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش به رهبری روسیه در ائتلاف اوپک پلاس در سوم ماه اوت بسیار تعیین‌کننده خواهد بود، چون تولیدکنندگان این ائتلاف تا حالا ۹.۷ میلیون بشکه در روز کاهش تولیدی را که در آوریل ۲۰۲۰ در اوج همه‌گیری کرونا تصویب کرده بودند، بازگردانده‌اند.

برخی منابع اوپک پلاس عقیده دارند این ائتلاف تغییری در میزان تولید نفت خود برای ماه سپتامبر نخواهد داد اما برخی دیگر از افزایش نسبی تولید خبر داده‌اند.

تصمیم عدم افزایش تولید، آمریکا را که در این ماه با هدف بستن یک قرارداد تولید نفت به عربستان سفر کرده بود ناامید خواهد کرد.

 طبق گفته یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا، این کشور نسبت‌به اجلاس اوپک پلاس امیدوار است و عقیده دارد عرضه اضافی نفت به تثبیت بازار کمک می‌کند.

اما تحلیلگران می‌گویند افزایش تولید کار آسانی برای ائتلاف اوپک پلاس نیست، چون بسیاری از تولیدکنندگان نتوانسته‌اند به‌خاطر کمبود سرمایه‌گذاری در میادین نفتی، به سهمیه‌های تولید خود پایبند بمانند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید