یکی از مهم‌ترین تصمیمات جامعه‌ی بشریت در طول تاریخ، مهاجرت بوده. در زمان‌های گذشته، مهاجرت باعث پیشرفت انسان‌ها و حتی گسترش قلمرو آن‌ها می‌شده است.

اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی

در دنیای امروز، معمولا افرادی که به دنبال کسب آرامش، پیشرفت، ساختن آینده‌ای بهتر برای خود و فرزندانشان، سودآوری در کسب و کار، ادامه‌ی تحصیل در دانشگاه‌های معتبر جهانی و ... هستند، اقدام به مهاجرت و اخذ اقامت از کشورهایی با شرایط بهتر از کشور خودشان، می‌کنند.

قبرس شمالی، یکی از کشورهای در حال توسعه، با شرایط مهاجر پذیری آسان است؛ که چشم انداز بسیار عالی‌ای را برای خود رقم زده.

قبرس شمالی، با توجه به پتانسیل‌های فعالِ موجود در این کشور، مورد توجه بسیاری از مهاجرین قرار گرفته است. شما می‌توانید از طرق مختلفی مانند سرمایه‌گذاری، تحصیلی، ازدواج، خرید ملک و .... اقامت قبرس شمالی را بدست آورید.

در ادامه‌ی این مقاله قصد داریم تا به بررسی انواع راه‌های اخذ اقامت قبرس شمالی بپردازیم.

با ما همراه باشید.

درباره کشور قبرس

جزیره‌ی زیبای قبرس، که با نام رسمی جمهوری قبرس شناخته می‌شود، در شرق دریای مدیترانه و در همسایگی کشورهای ترکیه و یونان واقع شده است.

کشور قبرس، به دلیل موقعیت جغرافیایی خود، طی سال‌های بسیاری، مورد توجه حاکمان و قدرتمندان جهان قرار گرفته است. از جمله‌ی این حاکمان می‌توان به امپراتوری عثمانی، خشایار شاه هخامنشی، پادشاهان روم و ... اشاره کرد؛ اما در نهایت آخرین حاکمان این جزیره‌ی زیبا، امپراتوری بریتانیا و ملکه الیزابت شدند.

در سال ۱۹۶۰ استقلال قبرس شمالی به قیومت سه کشور ترکیه، یونان و انگلستان ( به دلیل حضور اتباع در این کشور ) به رسمیت شناخته شد. پس از آن، این کشور به دو بخش قبرس شمالی ( ترک نشین ) و قبرس جنوبی ( یونانی نشین ) تقسیم شد.

زبان مردم قبرس شمالی ترکی و واحد پولی رایج در این کشور، لیر ترکیه می‌باشد. گرچه قوانین حاکم بر قبرس شمالی بر طبق قوانین کشور ترکیه است؛ اما خرید و فروش املاک و مستقلات در این کشور با واحد پولی پوند انگلستان انجام می‌گیرد.

این مسئله به تنهایی یکی از دلایلی محسوب می‌شود که بسیاری از افراد برای دریافت اقامت قبرس شمالی، خرید ملک را انتخاب می‌کنند. شاید برای شما سوال پیش آید، که چرا واحد پولی پوند باعث چنین تصمیمی در سرمایه گذاران می‌شود؟

پوند، یکی از با ثبات‌ترین و معتبرترین واحدهای پولی موجود در دنیا است. همین امر باعث شده تا طبق افزایش سالانه‌ی ارزش ملک در قبرس شمالی، ارزش پول سرمایه گذاران نیز حفظ شده و چه بسا برای آن‌ها سودآور نیز می‌باشد.

بنابراین می‌توانید به تنهایی با خرید ملک در این کشور، از سرمایه گذاری خود سود هم بدست آورید.

شرایط و راه‌های اخذ اقامت قبرس شمالی

شرایط دریافت اقامت قبرس شمالی بسیار آسان است و نیاز به طی مراحل اداری و دریافت ویزاهای خاص ندارد؛ اما این مسئله دلیل بر عدم نیاز به دریافت مشاوره از افراد مسلط به قوانین کشور قبرس شمالی نیست.

برای بررسی گزینه‌ی مناسب جهت مهاجرت و اخذ اقامت قبرس شمالی نیاز است تا شرایط فرد مهاجر بررسی شود. بعضی موارد در تعیین بهترین راه مهاجرت، اساسی محسوب می‌شوند؛ که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • شرایط سنی
  • شرایط مالی
  • مهارت‌های فردی

به طور مثال، افراد خانواده‌ای که به دنبال کسب آرامش و تامین آینده‌ی فرزندانشان هستند، بهتر است از طریق خرید ملک در قبرس شمالی اقدام به دریافت اقامت این کشور کنند. به فردی که به دنبال ادامه‌ی تحصیل در شرایط بهتر و حتی دریافت بورسیه و ... است، دریافت اقامت تحصیلی پیشنهاد می‌شود.

اگر فردی به دنبال مهاجرت از طریق سرمایه گذاری یا کسب درآمد ارزی باشد؛ خرید خانه و یا ثبت شرکت پیشنهاد خواهد شد.

اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی

عمده ترین راه‌های اخذ اقامت قبرس شمالی

برای مهاجرت به قبرس شمالی نیز همانند سایر کشورها، راه‌های مشخصی وجود دارد؛ که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

دریافت اقامت قبرس شمالی از طریق سرمایه گذاری

به منظور دریافت اقامت قبرس شمالی از طریق سرمایه گذاری، ابتدا لازم است تا برخی عوامل بررسی شوند. به طور مثال اینکه مهارت و تخصص فرد در چه زمینه و در چه سطحی است، مشخص کننده‌ی بسیاری از مسائل در این راه می‌باشد.

مسئله‌ی بعدی، میزان بودجه‌ی مالی فرد مهاجر برای سرمایه گذاری است؛ که از این طریق می‌توان پیشنهادات مفیدی به فرد سرمایه گذار داد.

در مرحله‌ی نهایی، اطلاعات و فاکتورها بررسی و جمع آوری شده و می‌توان برای ثبت شرکت اقدام کرد.

توصیه می‌شود قبل از هر گونه اقدام برای سرمایه گذاری، با مشاوران خبره‌ و مسلط به امور ثبت شرکت در قبرس شمالی، مشورت کنید.

اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی

دریافت اقامت قبرس شمالی از طریق خرید ملک

خرید ملک هم به تنهایی یکی از راه‌های مهاجرت و دریافت اقامت قبرس شمالی است و هم به عنوان گزینه‌ای مناسب برای سرمایه گذاری به سرمایه گذاران پیشنهاد می‌شود.

برای خرید ملک در قبرس شمالی، کافی است ۳۰ درصد از کل مبلغ ملک را پرداخت و سپس برای دریافت اقامت خود و خانواده‌تان اقدام کنید. ما بقی مبلغ خانه را می‌توانید با شرایط ویژه و به صورت اقساط بلند مدت بدون بهره پرداخت کنید.

اقامت از طریق کار

این نوع اقامت مشکلات خاص خود را دارد؛ چرا که مصاحبه‌ی کاری و استخدام در این کشور بدون حضور فیزیکی فرد امکان پذیر نیست. بدین منظور فرد متقاضی کار، باید از قبل و از طرق دیگر وارد کشور قبرس شمالی شده باشد و بعد برای مصاحبه اقدام نماید.

تسلط به یکی از زبان‌های ترکی و یا انگلیسی برای دریافت کار،لازم است.

مهاجرت به قبرس شمالی از طریق تحصیل

وجود دانشگاه‌ بین المللی مدیترانه شرق و همچنین دانشگاه‌های برتر در این کشور، پایین بودن هزینه‌های زندگی با توجه به موجود بودن خوابگاه‌های دانشجویی و تسهیلات عالی برای دانشجویان  و ... از جمله دلایلی هستند، که بسیاری از افراد مقصد مناسب خود را برای ادامه‌ی تحصیلات، قبرس شمالی انتخاب می‌کنند.

وجود امکانات تفریحی - رفاهی مانند استادیوم، استخر سر پوشیده، سالن‌های ورزشی، سواحل اختصاصی و ... نیز از جمله جاذبه‌های موجود در قبرس شمالی برای دانشجویان است.

دانشگاه بین المللی مدیترانه شرق، با دارا بودن بیش از ۲۵۰۰۰ دانشجوی بین المللی و اساتید برتر از بیش از ۳۵ کشور دنیا، مکان مناسبی برای پیشرفت و ترقی تحصیلی هر فردی می‌باشد.

هزینه های زندگی در قبرس شمالی

از آنجایی که هزینه‌های زندگی در قبرس شمالی، تنها چیزی در حدود ۱۰-۱۵ درصد بیشتر از زندگی در ایران است، بسیاری از خانواده‌های ایرانی، مهاجرت به قبرس شمالی را انتخاب می‌کنند.

نمی‌توان مبلغ مشخصی را برای هزینه‌ی زندگی در قبرس شمالی تعیین کرد. دلیل آن هم به بسیاری از عوامل از جمله هدف از مهاجرت، سطح توقع ، شهر انتخابی و ... بستگی دارد.

مزایای مهاجرت و دریافت اقامت قبرس شمالی

به طور کلی می‌توان گفت که مهاجرت و دریافت اقامت قبرس شمالی دارای مزایای بسیاری برای افراد است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • امنیت بالا ( کم بودن جرم و جنایت )
  • نرخ مالیات پایین
  • آب و هوای مدیترانه‌ای
  • هزینه‌های زندگی پایین
  • خرید ملک با پوند انگلستان
  • شرایط استثنایی خرید و فروش ملک
  • وجود دانشگاه‌های بین المللی

مشاوران ما، در تمامی مراحلِ تصمیم به مهاجرت تا رسیدن به هدف نهاییتان، همراه و یاور شما هستند.

منبع: آسمان قبرس

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید