قاسمعلی حسنی دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی، از کاهش قیمت روغن در بازار خبر داد و گفت: احتمالا کاهش قیمت ادامه دار است.

خبر مهم درباره قیمت روغن / روغن ارزان شد؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی، از کاهش ۱۰۰ هزارتومانی قیمت روغن نباتی حلب ۱۶ کیلوگرمی در بازار خبر داد.

قاسمعلی حسنی در خصوص وضعیت بازار روغن خوراکی گفت: پیش از این  قیمت هر حلب روغن نباتی ۱۶ کیلوگرمی  یک میلیون و ۸۰ هزارتن برای مصرف کنندگان بود که اکنون در بازار ۹۶۰ هزارتومان شده است. 

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی تصریح کرد: این کاهش قیمت در پی کاهش حدود ۳۰  درصدی قیمت جهانی روغن خام به دلیل تفاهمات بر سر عرضه غلات از بنادر اوکراین است.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر این کاهش قیمت ها در پی واردات انبوه این کالا در داخل کشور و رقابت واردکنندگان برای فروش بیشتر، به منظور واردات مواد اولیه روغن با قیمت کمتر صورت گرفته است.

حسنی گفت: این کاهش قیمت در سایر محصولات روغن ۱۰ درصد اعمال شده است و به نظر می رسد این روند کاهشی در قیمت روغن  ادامه داشته باشد. 

وی درباره تخفیفات ۱۰ تا ۱۵ درصدی روغن توسط برخی شرکت ها افزود: برخی شرکت ها برای فروش بیشتر و دریافت پول نقد از مشتری جهت واردات روغن خام ۳۰ درصد کمتر از نرخ گذشته اقدام به عرضه کالا با تخفیفات کرده اند که این اقدامشان در واقع رقابت بین واردکنندگان است که به نفع مصرف کنندگان نیز خواهد بود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید