۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
کد خبر: 55376466

یکی از بهترین بازه‌های زمانی برای بوشهرگردی فصل پاییز است، فصلی که خنکای آن سبب می‌شود جاذبه‌های بوشهر را با دقت بیشتری از نظر بگذرانیم. با ما همراه باشید تا درباره جاهای دیدنی بوشهر در پاییز بیشتر بدانیم.

جاهای دیدنی بوشهر در پاییز

سلام نو _ سرویس گردشگری: جاهای دیدنی بوشهر در پاییز بسیار است چرا که در این فصل بوشهر آب و هوای معتدل‌تری نسبت به تابستان دارد و همین امر سبب می‌شود شما با آسایش دمایی بیشتری به گشت و گرد در بوشهر زیبا بپردازید. اقلیم غالب بوشهر گرم و خشک است اما مناطقی که در مجاورت خلیج فارس قرار دارند، دارای اقلیم گرم و مرطوب هستند و فصل پاییز از جمله فصل‌های مطلوب و مطبوع برای دیدن جاذبه‌های گردشگری این مناطق به شمار می‌آید.

جاهای دیدنی بوشهر در پاییز کدام است

انتخاب جاهای دیدنی بوشهر در پاییز به علایق، سلایق و سبک سفر شما بستگی دارد، اینکه با سفر کردن به بوشهر به دنبال دیدن بناهای تاریخی و بی‌نظیر بوشهر هستید یا تمایل دارید در نوار ساحلی مناظر بی‌بدیل آب‌های نیلفام خلیج فارس را تماشا کنید؟ اگر هم دوست دارید با سفر به بوشهر تجربه قدم زدن در بناهای تاریخی و نیز پرسه زنی در خط ساحلی را توامان کسب کنید، انتخاب هیجان‌انگیزی کردید چرا که فصل پاییز، فصل خوشایند و دلپذیر برای دیدن جاذبه‌های تاریخی و سواحل زیبای بوشهر است.

جاهای دیدنی بوشهر در پاییز
جاهای دیدنی بوشهر در پاییز

چند بنا و بافت تاریخی از جاهای دیدنی بوشهر در پاییز

بافت تاریخی و قدیمی بوشهر: بافت تاریخی بوشهر با وسعتی حدود ۳۸ هکتار از جمله جاهای دیدنی بوشهر در پاییز است که قدم زدن در آن حیرت هر بیننده‌ای را برمی‌انگیزد. این بافت با قدمت طولانی خود به عنوان یک میراث و ثروت فرهنگی به شمار می‌رود و با وجود یک یک بناهای آن و معماری باشکوه حاکم در این بافت شاهد رشد سریع بوشهر در دوره‌های زمانی متفاوت هستیم.

در بافت تاریخی بوشهر نیز، عوامل مهمی نظیر عوامل فرهنگی و اجتماعی، جغرافیایی و محیطی، سیاسی و اقتصادی مانند هر بافت تاریخی دیگر در شکل‌گیری آن و نوع معماری این بافت اثر گذاشته است. با رفتن به دل بافت تاریخی بوشهر در فصل پاییز، شاهد بناهایی مثل خانه‌ها و عمارت‌ها، کلیسا و مسجد و همین طور کنسول‌گری کشورهای متفاوت هستید. بازدید از بازار و کوچه‌های این بخش از بوشهر در هوای خنک دلنشین و خواستنی است.

نشانی: استان بوشهر، شهرستان بوشهر، شمال غربی بندر بوشهر، بافت قدیم

جاهای دیدنی بوشهر در پاییز
بافت تاریخی بوشهر

مدرسه سعادت بنایی قاجاری از جاهای دیدنی بوشهر در پاییز

مدرسه سعادت مظفری در سال ۱۲۷۸ هجری شمسی با داشتن سبک نوین آموزشی، به همت احمدخان دریابیگی و کمک‌های مالی مظفرالدین شاه قاجار تأسیس شد و عنوان مادر مدارس جنوب ایران را به خود اختصاص داد. این مدرسه شاعر، نویسنده، محقق، دانشمند و سیاستمدارهای زیادی را پرورش داده و با وجود همسنگ بودن آن با مدرسه دارالفنون، تلاش‌های فراوانی صورت گرفته تا در آن آموزش پزشکی نیز انجام شود.

نشانی: بوشهر،کوی بندر، بلوار امام خمینی، خیابان شهریاری

جاهای دیدنی بوشهر در پاییز
مدرسه سعادت

قلعه خورموج دشتی: یکی از جاهای دیدنی بوشهر در پاییز قلعه خورموج دشتی است که در مرکز شهرستان دشتی قرار دارد. این قلعه بی‌نظیر به خانواده مشهوری به نام صالح احمدی تعلق دارد، خانواده‌ای که برای پیشینه ادبی و دانش خود مردم بوشهر برای آن‌ها احترام زیادی قائل می‌شدند. در حال حاضر از حصار، عمارت، برج‌ها، اندرونی، قراولخانه و اصطبل این قلعه تنها یک برج سه طبقه و زیرزمین آن با جلوه‌ها و نقوش زیبای آن باقی مانده است.

نشانی: استان بوشهر، خورموج، شهید محمد خان دشتی، بین پاسداران و خیابان شهید مطهری

سواحل بوشهر، اسرارآمیزترین جاهای دیدنی بوشهر در پاییز

به علت همجواری بوشهر با آب‌های آبی خلیج فارس، سواحل توریستی و نیز ساحل‌های بکر در آن فراوان است. پارک ساحلی آب شیرین کن، ساحل صدفی بوشهر، ساحل شغاب بوشهر، ساحل ریشهر، ساحل بندر دیلم، ساحل بندر امام حسن، ساحل بندر گناوه، ساحل بندر کنگان، ساحل بنک از جمله ساحل‌هایی هستند که در آن‌ها امکان بازی کودکان، والیبال، کمپینگ، به تماشا نشستن دریا، رستوران و کافه، پارکینگ و سرویس بهداشتی مهیا است.

جاهای دیدنی بوشهر در پاییز
ساحل بوشهر

کد خبرنگار: ۲۶
۴دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • ایرانی IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    5 0
    رودخانه های دالکی، حله و .. در شهرستان دشتستان هم از جاذبه های گردشگری بزرگترین شهرستان استان بوشهر می باشد
  • ایرانی IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    6 1
    رودخانه های دالکی، حله و .. در شهرستان دشتستان هم از جاذبه های گردشگری بزرگترین شهرستان استان بوشهر می باشد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید