وکیل رئیس جمهور پیشین آمریکا با انتشار نامه ای اعلام کرد که ترامپ قصد شکایت را رسانه ها را دارد و دلیل او برای این کار بدنام کردن ترامپ در ماجرای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری است.

شکایت ترامپ از رسانه‌های آمریکا / ترامپ: از مبارزه برای حقیقت هرگز دست نمی‌کشم

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا می‌خواهد از شبکه خبری سی‌ان‌ان و دیگر رسانه‌ها که به گفته او در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ادعاهای او درباره تقلب را رد کردند، شکایت کند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در نامه‌ای که جیم تراستی، وکیلش منتشر کرد، گفت: من به سی‌ان‌ان اطلاع‌ داده‌ام که قصد دارم به خاطر اظهارات مکرر افتراآمیز آنها علیه خودم طرح دعوی کنم.

او افزود: من همچنین اقداماتی را علیه سایر رسانه‌هایی که مرا بدنام کرده و مردم را در خصوص شواهد قاطع از تقلب در سراسر انتخابات ۲۰۲۰ فریفتند، آغاز خواهم کرد.

این نامه ۲۸۲ صفحه‌ای به تاریخ ۲۱ ژوئیه به کریس لیخت، مدیر عامل سی‌ان‌ان ارسال شد و از این شبکه خبری خواست "فوراً مطالب دروغین و افتراآمیز را حذف" و اصلاحیه صادر کند.

در این نامه آمده است: سی‌ان‌ان بدون در نظر گرفتن اعتقاد واقعی رئیس جمهور ترامپ به اظهاراتش، مقالات متعددی را منتشر کرده که او را "دروغگو" و تدارکات‌چی "دروغ بزرگ" توصیف می‌کند.

این در حالیست که ترامپ به دنبال انتخابات ۲۰۲۰ که مدعی تقلب انتخاباتی شد و آن را عامل شکست مقابل جو بایدن دانست، ده‌ها شکایت را در دادگاه‌ها به جریان انداخت و یکی پس از دیگری شکست خورد. در برخی از موارد، قاضی این دادگاه‌ها از سوی شخص ترامپ منصوب شده بود.

در این نامه ده‌ها نمونه از اخبار سی‌ان‌ان ذکر شده که بسیاری از آنها مربوط به پوشش این شبکه از ادعاهای مکرر این رئیس‌جمهوری سابق مبنی بر تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ است. طبق این نامه، سی‌ان‌ان مکرراً از اصطلاحاتی درباره ترامپ استفاده کرده و ادعاهای او را "دروغ، روایت‌های نادرست و نظریه‌های بی‌اساس" می‌خواند.

نشریات خبری مختلفی به طور معمول به ادعاهای ترامپ در مورد انتخابات ۲۰۲۰ به عنوان "بی‌اساس" یا "دروغ" اشاره کرده‌اند، اما این رئیس‌جمهوری سابق از دیرباز با سی‌ان‌ان اختلافاتی داشته و اغلب از پوشش خبری آنها به عنوان "اخبار جعلی" یاد می‌کند.

ترامپ در نامه خود گفته است: من هرگز از مبارزه برای حقیقت و برای آینده کشورمان دست نمی‌کشم!

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید