۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
کد خبر: 55376365

بوشهر با قرار گرفتن در حاشیه آب‌های نیلفام خلیج فارس، از دیرباز یکی از مهم‌ترین و زیباترین مقاصد گردشگری ایران بوده است. با ما همراه باشید تا بیشتر با سواحل دیدنی بوشهر آشنا شویم.

سواحل دیدنی بوشهر

سلام نو _ سرویس گردشگری: خط ساحلی بوشهر طولی حدود ۹۰۰ کیلومتر دارد و همین امر این منطقه را به یکی از جذاب‌ترین نقاط ساحلی ایران تبدیل کرده است. نوار ساحلی خلیج فارس در بوشهر چشم‌اندازهای بی‌بدیلی دارد و هر ساله طبیعت‌گردان، گردشگران و مسافران داخلی و خارجی بسیاری را به خود جذب می‌کند. در ادامه ساحل‌های مختلف بوشهر را نام برده و درباره هر یک توضیحاتی ارائه می‌دهیم.

سواحل دیدنی بوشهر را بیشتر بشناسید

ساحل بندر دیلم: یکی از سواحل دیدنی بوشهر که با داشتن پلاژ ساحلی و تفریحات آبی نظیر قایق‌سواری و تفرج‌هایی مثل موتورسواری و اسب‌سواری فضایی مناسب گردشگری دارد، ساحل بندر دیلم است. این محدوده توریستی از خور یفره تا خور جن کشیده شده و شنا کردن در آب‌های آن حس رهایی را در پی دارد. در نزدیکی این ساحل ماسه‌ای، چندین بازارچه محلی وجود دارد که نشان از بکر نبودن این ساحل و شلوغی نسبی آن است.

سواحل دیدنی بوشهر
ساحل بندر دیلم

ساحل بندر امام حسن: اگر در بوشهرگردی خود به دنبال یک ساحل ماسه‌ای- صخره‌ای هستید، ساحل بندر امام حسن انتخاب هیجان‌انگیز و متفاوتی خواهد بود. این ساحل با قرار گرفتن بین دو بندر دیلم و گناوه، یکی از سواحل جذاب و نسبتا بکر در بوشهر است. در ساحل بندر امام حسن، امکان شنا، قایق‌سواری و کمپینگ وجود دارد که از ویژگی‌های این ساحل مریخی محسوب می‌شود.

سواحل دیدنی بوشهر
ساحل بندر امام حسن

ساحل بندر گناوه: بندر گناوه از گذشته تا امروز محل جابه‌جایی کشتی‌های تجاری بوده و همین امر این بندر را به یکی از جاذبه‌های گردشگری استان مبدل کرده است. وجود مراکز خرید و بازارهای متفاوت در گناوه سبب شده تا گردشگران بسیاری برای داشتن خریدی مقرون به صرفه به آن سفر کنند. ساحل این بندر پر از صدف‌های دریایی است و چشم‌اندازهای سحرانگیز آن هر بیننده‌ای را شیفته‌ی خود می‌کند.

سواحل دیدنی بوشهر
ساحل بندر گناوه

ساحل صدفی بوشهر: یکی دیگر از سواحل دیدنی بوشهر، ساحل صدفی آن است که با داشتن صدف‌های زیبا و متنوع در خط ساحلی شهرت زیادی پیدا کرده است. خوشبختانه این ساحل با داشتن امکاناتی چون پارکینگ، کافه و رستوران، آلاچیق و سرویس بهداشتی رفاه نسبی مسافران و گردشگران و نیز ساکنان بوشهر را فراهم کرده است.

سواحل دیدنی بوشهر
سواحل دیدنی بوشهر

پارک ساحلی آب شیرین کن: از جمله جاذبه‌های دیدنی بوشهر زیبا، پارک ساحلی آب شیرین کن است که با وجود امکانات رفاهی در آن، حضور در ساحل دلپذیرتر شده است. این ساحل ماسه‌ای انتخاب مناسبی برای پیاده روی کنار آب‌های خلیج فارس است و با وجود رستوران و بوفه در آن می‌توان بدون دغدغه تا هر زمان که تمایل دارید برای تماشای امواج، قایق‌های تفریحی و آب بازی باقی مردم در این پارک بمانید. این ساحل به هتل‌ها و مراکز اقامتی بوشهر نزدیک و به طور معمول انتخاب بسیاری از مسافران است.

سواحل دیدنی بوشهر
پارک ساحلی آب شیرین کن

پارک ساحلی شغاب: شغاب یک پارک ساحلی ساده با امکانات نسبتا خوب در بوشهر است که به شما اجازه کمپ و شنا کردن در نوار ساحلی را می‌دهد و در پیک‌های سفرهای نوروزی یکی از شلوغ‌ترین ساحل‌های بوشهر به شمار می‌آید.

ساحل بندر کنگان: بندر کنگان با طبیعت مسحورکننده خود مخاطب‌های خاصی را فرا می‌خواند چرا که علاوه بر این که ساحل آن ماسه‌ای و سنگی است، بین کوه و دریا در این بندر فاصله قابل توجهی وجود ندارد و همین موضوع بافت ساحلی آن را به شدت جذاب کرده است.

پارک ساحلی بنک: در شهرستان زیبا و دیدنی کنگان، پارک ساحلی بنک قرار دارد که در مدت اخیر شهرت و مقبولیت فراوانی را به خود اختصاص داده است. اگر در سفر خود به مقصد ساحلی بوشهر در پی تماشا یا بازی والیبال ساحلی هستید، این پارک بی تردید برگزیده می‌شود چرا که جزء معدود ساحل‌هایی در بوشهر است که زمین والیبال دارد. امکانات دیگری مثل قایق‌سواری، شنا، آلاچیق و پارک بازی کودکان پارک ساحلی بنک را بیشتر دیدنی کرده است.

سواحل دیدنی بوشهر
پارک ساحلی بنک
کد خبرنگار: ۲۶
۶دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • سعید IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    3 1
    ساحل دیر خار داشت. اسمش نیوردید دیر از این چند شهر ساحل تمیز و زیبا تری داره اقای نویسنده
  • سعید IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    2 1
    ساحل دیر خار داشت. اسمش نیوردید دیر از این چند شهر ساحل تمیز و زیبا تری داره اقای نویسنده
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    3 1
    پس سواحل بکر ودیت نخورده وجنگلهای حرا بندر دیر چرا ننوشتی
  • ناشناس IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    0 0
    ساحل امام حسن مرکز بندر دیلم هستش آقا ما دیلمه مال گناوه مرکزش بندریگه امام حسن بخشی از شهرستان دیلم هستش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید