بنابر گزارش CPI، نرخ تورم به طرز غیرقابل قبولی بالاست. هزینه‌های نفت، بنزین و حتی مواد غذایی هر ماه افزایش یافته است.

دولت بایدن متهم به صرف هزینه‌های هنگفت شد

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده و دولت او در مورد آخرین گزارش CPI، که جزئیات قیمت‌های مصرف‌کننده در ماه ژوئن را نشان می‌دهد اختلافات زیادی پیدا کرده‌اند. در ایالات متحده، هزینه‌های نفت، بنزین، برق، مواد غذایی و خودرو ماه به ماه به افزایش خود ادامه داده است.

در این بین کارشناسان بر این باورند که تورم قدرت سیاسی دموکرات‌ها را کاهش داده است و حال جمهوری‌خواهان می‌توانند قدرت سیاسی دموکرات‌ها را به چالش بکشند.

کاخ سفید در ۱۳ ژوئیه ۲۰۲۲ پس از انتشار گزارش CPI اعلام کرد: نرخ تورم سرفصل امروز به طور غیرقابل قبولی بالا است. دولت بایدن افزود:" انرژی به تنهایی نزدیک به نیمی از افزایش ماهانه تورم را تشکیل می‌دهد."

تورم؛ کابوس سیاسی امریکا؟/ بایدن چند میلیارد به اوکراین کمک کرد؟

تورم قاتل مردم می‌شود

دولت بایدن همچنین با سناتور جو منچین که روز جمعه به مجری رادیو ویرجینیای غربی توضیح داد که بایدن هنوز در مذاکرات بودجه "درگیر" است، سر و کار دارد. مانچین به مجری رادیو گفت که «تورم مطلقاً بسیاری از مردم را می کشد» و او مخالف بخش‌های خاصی از طرح آب و هوایی بایدن است.

این عضو حزب دموکرات ویرجینیای غربی تاکید کرد که تورم یک "خطر آشکار و فعلی برای اقتصاد ما است."

این سناتور افزود: در بالاترین تورمی که در ۴۰ سال گذشته اتفاق افتاده است جای هیچ اشتباهی نیست.

در همان روز، بایدن عدم حمایت لازم برای قانون تغییرات آب و هوایی دولت را پذیرفت. بایدن خاطرنشان کرد، با این حال، او قصد دارد از "هر قدرتی" که به عنوان رئیس جمهور در اختیار دارد برای ادامه مبارزه با گرمایش جهانی استفاده کند.

در بحبوحه تورم داغ، مخارج دولت همچنان بالاتر و بالاتر می رود. در حالی که بایدن و دموکرات‌ها در مقابل رسانه‌ها با جمهوری‌خواهان مبارزه می‌کنند، تلاش‌های دو حزبی به میزان زیادی به هزینه‌های دولت آمریکا دامن زده است.

به گفته روزنامه‌های آمریکایی بایدن در سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۸۰۳ میلیارد دلار برای تأمین هزینه های نظامی درخواست کرد و کنگره خودسرانه آن را ۳۷ میلیارد دلار افزایش داد و به ۸۴۰ میلیارد دلار رساند.

پنج روز پیش، خزانه داری ایالات متحده و آژانس توسعه بین المللی ۱.۷ میلیارد دلار دیگر به دولت اوکراین کمک کردند. برآوردها نشان می دهد که دولت آمریکا حداقل ۶.۸ میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده است که شامل مزایای دیگری مانند دسترسی به هلیکوپترهای Mi-۱۷، هویتزرهای M۷۷۷، سامانه های MANPAD، موشک های هدایت شونده ضد تانک و موشک های چیتا، جاولین، میلان و هارپون می‌شود.

علاوه بر مخارج دولت ایالات متحده، بانک مرکزی این کشور به ادامه چاپ مبالغ هنگفت دلار متهم شده است، زیرا گزارش ها نشان می دهد دارایی های فدرال رزرو در هفته گذشته با رشد ۴ [میلیارد دلاری] به ۸.۸۹۶ [تریلیون] دلار رسیده است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید