رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا، در گزارشی به کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان این کشور، توضیحاتی در خصوص مذاکرات و وضعیت برنامه هسته‌ای ایران توضیحاتی ارائه خواهد کرد.

گزارش محرمانه نماینده ویژه آمریکا درباره مذاکرات با ایران

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب،  رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران قرار است درباره مذاکرات احیای برجام به کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان کشورش گزارش محرمانه ارائه دهد.

تارنمای آکسیوس روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد که رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و دیگر مقامات دولت بایدن، روز پنجشنبه در یک نشست توجیهی محرمانه، به کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان این کشور درباره مذاکرات و وضعیت برنامه هسته‌ای ایران گزارش و توضیح خواهند داد.

رابرت مالی نماینده ویژه امریکا در امور ایران و برت مک گورک هماهنگ کننده امور خاورمیانه در کاخ سفید ۲۵ خرداد ماه نیز در نشستی غیرعلنی با اعضای کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، سیاست های دولت جو بایدن در قبال جمهوری اسلامی ایران و نیز مذاکرات وین را تشریح کردند.

رابرت مالی در نشست استماع کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با اذعان به شکست سیاست فشار حداکثری علیه ایران گفته بود که بهترین مسیر در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران بازگشت به برجام است.

سناتورها پس از این نشست اذعان کردند که دستان کاخ سفید خالی است.

خبرنگار آمریکایی رسانه جوئیش اینسایدر درباره این نشست گزارش داد چند سناتور آمریکایی در جلسه علنی پیشین در مورد مذاکرات با ایران خواستار یک جلسه غیرعلنی شدند تا از طرح ب آمریکا اطلاع یابند.

مارکو روبیو سناتور جمهوریخواه ایالت فلوریدا گفته بود: فکر نمی کنم آنها (دولت بایدن) طرح ب داشته باشد آنها چیزی در این مورد به ما نشان نداده اند.

سناتور تندرو جمهوریخواه تد کروز، این نشست را "بسیار نگران کننده" خوانده و درباره سیاست دولت بایدن در قبال ایران گفته بود: آنها طرح ب ندارند، طرح الف هم ندارند، هیچ برنامه ای ندارند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید