کلودیا در مصاحبه زیر در مورد کار خود، روند طراحی جواهرات و موارد دیگر صحبت کرده است.

طراحی در ساخت طلا و جواهر، عامل تعیین کننده فروش

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: کلودیا اندلر، طراح جواهر در لس آنجلس، بیش از یک دهه است که جواهرات می‌سازد و برخی از بهترین قطعات سفارشی را در این صنعت خلق می‌کند. در سال ۲۰۰۹، او جایزه فیلیس موریس در طراحی را دریافت کرد. آثار او در نشریات بی‌شماری به نمایش درآمده است و شما آثار او را در مجموعه‌های رهبران فرهنگی از جمله ستارگان سرگرمی، متصدیان موزه، معماران، مدیران گالری‌ها، هنرمندان و دیگر طراحان جواهرات خواهید دید.

کلودیا در مصاحبه زیر در مورد کار خود، روند طراحی جواهرات و موارد دیگر صحبت کرده است.

درباره خودتان بگویید، از جمله کارهایی که انجام می‌دهید و اینکه چگونه به این جایگاه رسیدید؟

من کارم را به عنوان یک طراح جواهرات شروع کردم و این مانند یک سفر برای من بود. از بچگی همیشه عاشق جواهرات و مد بودم. هیچکس نمی توانست من را از ویترین جواهر فروشیها در مرکز خرید دور کند. بنابراین پس از کار به عنوان نماینده فروش در تجارت مد، می خواستم چیزی را دنبال کنم. من به کاوش در مورد آنچه که مرا خوشحال می کند رفتم و در کلاس های بسیاری از نویسندگی گرفته تا طراحی گرافیک شرکت کردم و به طراحی داخلی و معماری نیز پرداختم. مدام به سراغ جواهرات می رفتم. به نوعی نمی‌توانستم عشقم به کنده‌کاری و خلق جواهرات زیبا را انکار کنم. کلاس‌های شبانه و آخر هفته‌ها را در حین کار تمام‌وقت می‌گذراندم. قبل از اینکه ابزار و تجهیزات مناسب تهیه کنم، کارهایم را تکه تکه روی میز آشپزخانه‌ام می‌ساختم. برای به دست آوردن تجربه، همچنین برای یک طراح جواهرات دیگر که یک فروشگاه خرده فروشی داشت، به صورت پاره وقت کار میکردم. پس از مدتی به سازمان های جواهرات حرفه ای پیوستم، در مسابقات طراحی شرکت کردم و با افراد زیادی صحبت کردم.

از اولین راه اندازی شرکتم حدود ۱۰ سال می گذرد. آثار من در نمایشگاه‌های طراحی، گالری‌های هنری و بوتیک‌های لباس نمایش داده می‌شوند و من طراحی‌های سفارشی را برای مشتریانم انجام می‌دهم. بخش خوبی از تجارت من، طراحی حلقه های ازدواج و نامزدی جایگزین حلقههای سنتی است. من خودم را یک خانه طراحی جواهرات می نامم. از آنجایی که من عاشق طراحی مدرن و هنر معاصر هستم، در حال ترکیب این دو علاقه هستم.

از سبک طراحی خود به ما بگویید. چه چیزی مجموعه‌های شما را در صنعت جواهر منحصر به فرد می‌کند؟

سبک طراحی من مینیمال، تمیز و ظریف است. مینیمالیستی در جزئیات، اشکال هندسی، عناصر متضاد، مانند بافت رنگ و تکمیل. در طراحیهای من عدم تقارن بهوفور به چشم میخورد چون من عاشق چیزهای غیرمتعارف هستم. مهمترین اصول اولیه طراحی، ظرافت است. کار من معمولا از نظر ظاهر و احساس چشم نواز است. این به این معنا نیست که سنگین یا درهم برهم باشد. من احساس می‌کنم کار من دارای ویژگی‌های مردانه و زنانه است و بسیاری از آنها را هر دو جنسیت میتوانند استفاده کنند. کوچکترین تفاوت در ضخامت خط می تواند چیزی را از احساس ظریف به بیش از حد سنگین تغییر دهد. من متوجه شدم که کوچکترین تفاوت در شکل خط مانند یک چهره شاد می تواند با کوچکترین تغییر در منحنی، لبخند یا اخم را ایجاد کند. طراحان کمی وجود دارند که به این سبک کار کنند.

طرفداران جواهرات شما چه افرادی هستند؟

هم مردان و هم زنانی که معمولا به دنبال جواهرات متفاوتی هستند، شیفته جواهرات من میشوند زیرا می‌دانند که سبک خاص خود را دارند. آن‌ها می‌خواهند احساس کنند که به جای دنبال کردن مد یا یک روند، چیزی خاص در مورد سلیقه و خودشان نشان دهند و معمولا در مورد آنچه دوست دارند کاملا مطمئن هستند. بسیاری از این افراد هنر معاصر و طراحی مدرن را دوست دارند و اغلب افراد خلاقی هستند که تفاوت‌های ظریف را درک می‌کنند. آنها معمولا تحصیلات خوبی دارند و دوست دارند سبک خاص خود را داشته باشند.

دیدن شخصی در خیابان که یکی از ساخته های شما را پوشیده است، چه حسی دارد؟

فوق العاده است! من دوست دارم با کاری که انجام می‌دهم مردم را خوشحال کنم و احساس خوبی داشته باشم. این امر یک رضایت فوق‌العاده و یک افتخار بزرگ برای من است.

به کسی که علاقه‌مند به ورود به حرفه طراحی جواهرات است چه توصیه‌ای دارید؟

اگر می‌خواهید شرکت خود را داشته باشید، در زمینه کسب و کار نیز تجربه کسب کنید. برنامه داشته باشید زیرا نیمی از کار شما حل خلاقانه مسائل است و نیمی دیگر مدیریت کسب و کار، تولید، بازاریابی و توسعه است. بنابراین نه تنها باید در طراحی‌های خود خلاق باشید تا آنها برجسته شوند، بلکه باید جنبه‌های تجاری را نیز در نظر بگیرید. روابط ایجاد کنید و رویاهای بزرگ داشته باشید.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید