دیده‌های آب و هوایی منحصر به فردترین آنها هستند. ستون‌های نور یکی از آنهاست. آن‌ها ماورایی به نظر می‌رسند، مانند پرتوهای نوری که از یک فضاپیمای فرازمینی می‌آیند. مسیرهای نور باریکی که از آسمان امتداد می‌یابند معمولا در قطب شمال و همچنین برخی از مکان‌ها در ایالات متحده و کانادا که هوا بسیار سرد است قابل مشاهده است. ا

عکس ۵ شگفتی طبیعی از سراسر جهان / از دریاچه صورتی رنگ تا زمین آینه‌ای

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: طبیعت همیشه چیزی برای غافلگیری ما دارد. در این مقاله به تماشای ۵ شگفتی دنیای طبیعت می‌نشینیم.

دریاچه صورتی هیلر ( استرالیا )

عکس ۵ شگفتی طبیعی از سراسر جهان / از دریاچه صورتی رنگ تا زمین آینه‌ای

دریاچه هیلیر در استرالیا عجیب است، زیرا آب، به عبارت دقیق‌تر، صورتی حبابی است. طول این دریاچه ۶۰۰ متر و عرض آن ۲۵۰ متر است. این پدیده طبیعی در سال ۱۸۰۲ کشف شد. دلیل رنگ منحصر به فرد آن هنوز ناشناخته است. با این حال، بسیاری گمان می‌کنند که وجود ریزجلبک منحصر به فرد (Dunaliella Salina) است که کاروتنوئیدها را تولید می‌کند.

ستون نور (ایالات متحده آمریکا، کانادا، قطب شمال)

عکس ۵ شگفتی طبیعی از سراسر جهان / از دریاچه صورتی رنگ تا زمین آینه‌ای

پدیده‌های آب و هوایی منحصر به فردترین آنها هستند. ستون‌های نور یکی از آنهاست. آن‌ها ماورایی به نظر می‌رسند، مانند پرتوهای نوری که از یک فضاپیمای فرازمینی می‌آیند. مسیرهای نور باریکی که از آسمان امتداد می‌یابند معمولا در قطب شمال و همچنین برخی از مکان‌ها در ایالات متحده و کانادا که هوا بسیار سرد است قابل مشاهده است. این توهم زمانی ایجاد می‌شود که هوای سرد رطوبت موجود در هوا را به کریستال تبدیل می‌کند. سپس کریستال‌ها به آرامی به سمت زمین فرود می‌آیند. هنگامی که نورهای اطراف مانند چراغ‌های خیابان به کریستال‌ها برخورد می‌کنند، این اثر منجر به یک توهم نور زیبا، نازک و بلند می‌شود.

آینه آسمان (مالزی)

عکس ۵ شگفتی طبیعی از سراسر جهان / از دریاچه صورتی رنگ تا زمین آینه‌ای

دو بار در ماه، در دوره ماه نو و ماه کامل، گردشگران می‌توانند انعکاس واضحی از آسمان را در آب‌های ساحل ساساران، کوالالامپور مشاهده کنند. این پدیده طبیعی به این دلیل رخ می‌دهد که جزر و مد در این ۲ روز کمترین مقدار را دارد. ماسه صاف و حداقل سطح آب چنین منظره‌ای باورنکردنی را ایجاد می‌کند. این ساحل با آب کم عمق که به عنوان «آینه آسمان» نیز شناخته می‌شود، مکانی شگفت‌انگیز برای کلیک کردن روی تصاویر است. از این رو، جزیره را به یک مقصد عالی برای سفر برای تعطیلات بعدی خود تبدیل کنید. شما همچنین می‌توانید صدف‌ها را به وفور در این ساحل پیدا کنید. این جزیره مخفی با ۳۰ دقیقه قایق سواری قابل دسترسی است زیرا در نزدیکی ساحل واقع شده است.

حلقه‌های پری (نامیبیا)

عکس ۵ شگفتی طبیعی از سراسر جهان / از دریاچه صورتی رنگ تا زمین آینه‌ای

صحرای نامیب در نامیبیا شبیه هیچ کویر دیگری نیست. تکه‌های دایره‌ای وهم‌آوری وجود دارد که در سراسر کویر (مساحتی به وسعت ۲۵۰۰ کیلومتر) گسترده شده‌اند. این تکه های خاک برهنه به عنوان دایره‌های پری شناخته می‌شوند. معمای پشت این موضوع به تازگی حل شده است. در سال ۲۰۱۷، کورینا تارنیتا، ریاضیدان، اظهار داشت که وصله‌ها ترکیبی از ۲ چیز هستند. یکی، وجود پوشش گیاهی با نبود آب. این باعث می‌شود که گیاهان برای منابع رقابت کنند و در نهایت ناپدید شوند و تکه‌هایی باقی بمانند. دوم، لکه‌ها توسط موریانه‌ها گرفته می‌شود. بنابراین این اکوسیستم پیچیده است که منجر به چنین پدیده عجیبی می‌شود.

یخ فیروزه‌ای ( روسیه )

عکس ۵ شگفتی طبیعی از سراسر جهان / از دریاچه صورتی رنگ تا زمین آینه‌ای

دریاچه بایکال در روسیه جواهری از یک دریاچه است، به معنای واقعی کلمه. این دریاچه قدیمی‌ترین، عمیق‌ترین، شفاف‌ترین و بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان است. آب کریستالی دریاچه در زمستان‌ها یخ می‌زند، زمانی که درجه حرارت به زیر صفر می‌رسد. نگاه کردن به تشکیلات یخی حاصل از آن نفس گیر است. فیروزه‌ای، یخ‌های جواهر مانند زیر نور خورشید می‌درخشند.

گاهی اوقات، طبیعت دوست دارد با ارائه وقایع طبیعی بیش از حد سورئال برای واقعی بودن، سر ما را به هم بزند. مراقب باشید. شما هرگز نمی‌دانید چه زمانی می‌توانید با یکی از آنها روبرو شوید!

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید