بعد از افزایش یارانه ها به ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان در اردیبهشت ۱۴۰۱ قرار بود با حذف یارانه نقدی طرح توطیع کالاهای اساسی با کالابرگ اجرا شود.

جزییات پرداخت یارانه مرداد ۱۴۰۱

به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، اواخر خرداد ماه بود که احسان خاندوزی وزیر اقتصاد اعلام کرد که دولت در تلاش است که کالابرگ الکترونیکی را با یارانه نقدی جایگزین کند. حالا با گذشت دو ماه از این ماجرا، هنوز تیم اقتصادی دولت زمان دقیق اجرای سراسری این طرح را اعلام نکرده است.

در آن سو یارانه بگیران نیز در این رابطه ابهام دارند و بخشی از آن‌ها نظرشان را با فرارو در میان گذاشته اند. بررسی بخش اعظم این نظرات نشان می‌دهد که اغلب این کاربران مخالف تغییر یارانه نقدی به کالابرگ هستند.

بخش دیگری هم همچنان در زمینه این تغییر، ابهام دارند و سوال می‌کنند که دولت چه زمانی تصمیم خود برای جایگزینی کالابرگ با یارانه نقدی را عملی می‌کند؟ آیا یارانه مرداد ماه ۱۴۰۱ نقدی خواهد بود یا کالابرگ؟

یارانه مرداد ماه ۱۴۰۱ نقدی است؟

در پاسخ به این سوالات سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس به رسانه‌ها گفته که دولت برای جایگزینی کالابرگ با یارانه نقدی مصمم است و تا پایان شهریور تصمیم خود را عملی می‌کند. در چنین شرایطی به نظر می‌رسد که یارانه مرداد ۱۴۰۱ نیز به صورت نقدی پرداخت شود.

اجرای کالابرگ الکترونیکی به چه صورت است؟

در مورد نحوه اجرای کالابرگ الکترونیکی هم سید کریم حسینی عضو کمیسیون اجتماعی گفته است که دولت قرار است نرم افزاری را در دسترس قرار دهد که پرداخت ۶ الی ۸ قلم کالا در قالب این نرم افزار به شکل الکترونیکی انجام دهد، یعنی مشمولان این طرح وارد نرم‌افزار می‌شوند و فروشگاه‌هایی که برای فروش تعیین شدند هم این نرم افزار را دارند.

در نهایت هم مردم  اقلام موجود در نرم افزار را به قیمت شهریور ۱۴۰۰ خریداری کرده و مبلغ را پرداخت می‌کنند و مابه‌التفاوت این مبلغ را دولت به فروشنده پرداخت می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۴
۱۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 9
  • محمو IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    2 0
    اصلا طرح خوبی نبست همون یار انه نقدی خیلی بهتره
  • امیر IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    0 1
    اگر درست مدیریت بشه عالیه
  • بهرام IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    0 0
    ما نه یارانه نقدی دیدم نه کالای اش میبینیم سه ماه سرکار گذاشتند یه سامانه درخواست دادیم میگه همچنان در دست بررسی است
  • مجتبی رجبی فرهنگی ازسمنان IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    0 0
    لطفا یارانه ها رانقدی واریز نما یید چون بازنشستگان لااقل بااین مبلغ اقساط بانکی خودرا می پردازند کالا برگ جایگزین پول نقد نمی شود نقدی آن هم باافزایش مبلغی بیشتر تا سرپرستان خانوارها ازشرمندگی خانواده های خود بیرون بیایند۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید