۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
کد خبر: 55376246

سفر از بوشهر به کیش دغدغه گردشگرانی است که پس از یک سفر جذاب به کیش مایل هستند تا سری هم به جزیره زیبا و جذاب کیش بزنند.

سفر از بوشهر به کیش

سلام نو – سرویس گردشگری: بوشهر و کیش هر دو از مقاصد گردشگری مهم جنوب ایران هستند و طبیعی است سفر از بوشهر به کیش برای بخشی از گردشگران و حتی فعالین اقتصادی مسئله مهمی باشد.

بوشهر یکی از مهم‌ترین شهرهای بندری ایران و کیش یکی از مهم‌ترین و مشهورترین جزایر کشور است. هر دو مقصد نیز به طور همزمان ارزش گردشگری بسیاری دارند. بوشهر با غذاهای خوش‌طمع، طبیعت هوش‌بر و تاریخ جذابش گردشگران را جادو می‌کند و کیش با محیط، آب و هوا، طبیعت و امکانات بسیاری جذابش.

در چنین شرایطی برای بخشی از گردشگران جذاب است که بدانند سفر از بوشهر به کیش چگونه است و چطور می‌توان از بندر بوشهر به جزیره کیش رسید.

سفر از بوشهر به کیش ممکن است؟

سفر از هیچ جای ایران به جای دیگر آن غیرممکن نیست، اما نباید انتظار سفر مستقیم راحت و روزمره‌ای را از بوشهر به کیش داشته باشید. هر چند بوشهر یکی از شهرهایی است که رسما به کیش پرواز دارد، اما پیدا کردن یک پرواز از بوشهر به کیش سخت است.

پس شما دو راه زمینی و دریایی را برای رسیدن به کیش در پیش رو دارید. البته در نظر داشته باشید که سفر زمینی شما نیز در نهایت در یک نقطه به یک اسکله ختم می‌شود و در نهایت باید دل به دریا بزنید. چه تهران باشید چه بوشهر یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن زمینی به کیش این است که به بندرعباس و از آن‌جا به بندر چارک یا آفتاب بروید تا شناورها شما را به جزیره کیش ببرند. بندر آفتاب یکی از مشهورترین بنادر برای رسیدن به کیش است.

طبیعی است که شما می‌توانید این مسیر با خودروی شخصی، اتوبوس و ماشین گذری طی کنید. کافی است که از بوشهر به بندر آفتاب برسید تا راه رسیدن به کیش هموار شود. برای رسیدن از بوشهر به بندر آفتاب مسیر با طول بیش از ۵۲۰ کیلومتر و ۷ ساعت رانندگی پیش روی شما است که خود یک سفر حساب می‌شود.

بندر آفتاب چطور سفر از بوشهر به کیش را ممکن کرده است

بندر آفتاب، اولین بندر عمومی تجاری و مسافری که توسط بخش خصوصی ایران ساخته شده است و امروز به شهرت خوبی رسیده است. بخشی از این شهرت مدیون این است که این بندر پل ارتباطی کیش و شهرهای جنوبی ایران است. به جز بندر آفتاب، بنادر لنگه و چارک هم امکان سفر به کیش را مهیا می‌کنند.

سفر از بوشهر به کیش

از ویژگی‌های مسافرتی این بندر می‌توان ترمینال مسافری به وسعت ۵۲۰۰ متر مربع، آب شیرین قابل دسترسی در اسکله توسط لوله وجود مهمانسرا، پمپ بنزین، بهداری، آتش نشانی و تعمیرگاه و پارکینگ کامیون اشاره کرد. این بندر امکانات دیگری هم دارد که ویژه خدمات تجاری و پشتیبانی است.

بندر چارک، راه دوم رسیدن به کیش

اگر میل ندارید از بندر آفتاب راهی کیش شوید می‌توانید با چیزی بیش از ۶ ساعت رانندگی ۴۸۰ کیلومتر مسافت را طی کنید و از بوشهر به بندر چارک بروید و از آنجا راهی کیش شوید.

بندر چارک یکی از بنادر خوب هرمزگان است و خود به تنهایی یک مقصد گردشگری است. بندر چارک نه تنها سکوی انتقال مسافر است بلکه سکوی انتقال خودرو هم هست و یکی از بنادر مهم منطقه به شمار می‌آید. در این بندر  ۹ شناور مسافربری و ۱۵ شناور لندینگ کرافت فعالیت می‌کنند.

سفر از بوشهر به کیش

بندر لنگه گزینه آخر سفر از بوشهر به کیش است که مسافت بیشتری نسبت به دو گزینه دیگر دارد و چندان به شما پیشنهاد نمی‌شود.

با این تفاسیر اگر قصد سفر از بوشهر به سمت کیش را داشتید حتما یک سفر جاده‌ای جذاب برای خود تدارک ببینید چون قرار نیست مسیر کوتاه را در پیش داشته باشید. همچنین آب خنک و قرص و وسایل ضروری همراه داشته باشید، آفتاب جنوب همیشه گرم می‌تابد.

کد خبرنگار: ۲۶
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Bndboy IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    1 1
    متاسفانه بوشهر با این همه ظرفیت و درآمد یکی از محرومترین نقاط کشور از لحاظ حمل و نقل مسافر هست نبود راه آهن و اتوبوس مناسب به شهرهای پر تردد مثل مشهد و اکثر نقاط مختلف کشور یکی از ضعیف های شدید این استان هست
  • ملت هوشیار IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    0 2
    به هیچ وجه رفتن از بوشهر به کیش توسط خودروی شخصی توصیه نمی شود، بواسطه جاده داغون و پر خطر و گرما که مدام باید کولر ماشین از مبدا تا مقصد روشن باشد،، و علل خصوص جاده باریک دو طرفه و خطرناک، به هیچ وجه توصیه نمی شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید