با بارش شدید باران و جاری شدن سیل در سیستان و بلوچستان متاسفانه تلفات جانی در پی داشت.

آمار قربانیان سیل در سیستان و بلوچستان اعلام شد

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: به دنبال شدت بارندگی‌ها و سیلابی شدن معابر و جاده ها، سه نفر در سیستان و بلوچستان فوت کردند.

علیرضا شهرکی اظهار کرد: به دنبال شدت بارندگی‌ها و سیلابی شدن معابر و جاده ها، دو نفر بر اثر برق گرفتگی و یک امدادگر در سانحه رانندگی در محورها جان خود را از دادند.

مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: براساس بررسی آخرین تصاویر ماهواره و نقشه های پیش یابی آسمان استان نیمه ابری، تا پنجشنبه با تقویت بارش های مونسون در نیمه جنوبی و غرب استان، رگبارورعدوبرق، طی ساعاتی رگبار سنگین تا فوق سنگین باران، وزش باد شدید تا خیلی شدید موقتی و بارش تگرگ پیش بینی می شود.

آبگرفتگی گسترده معابر شهری و روستایی، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها، احتمال تخریب جاده و پل، سیلاب شهری و امکان آبگرفتگی منازل در مناطق مستعد، برخورد صاعقه و خسارت در اثر باد شدید لحظه ای و خیزش گردوخاک، پرآب شدن سدها، احتمال ورود سیلاب از سمت استان های غربی خواهیم داشت.

توصیه های مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان

خودداری از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، انتقال تجهیزات راهسازی و ... به مکان‌های امن، عدم صعود به ارتفاعات، عدم تردد و پارک خودرو ها در کنار درختان کهنسال، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، محافظت از محصولات کشاورزی ضروریست.

طی این مدت در شهرستان های زاهدان و میرجاوه و مناطق مرکزی رگبار و رعدوبرق و وزش تندباد لحظه ای و در شمال استان شرایط برای رگبارورعدوبرق پراکنده نیز فراهم است، در شمال استان از جمعه افزایش سرعت وزش بادهای شمالی انتظار می رود. از امروز در سطح استان بویژه نیمه شمالی کاهش محسوس دما رخ خواهد داد. دریای عمان مواج بوده و روی دریا تا پایان هفته رگبار و رعدوبرق خواهیم داشت.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید