۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
کد خبر: 55376188

نمی‌شود به بوشهر و ساحل دل انگیزش رفت و بی‌خیال غذای دریایی شد. سوال مهم این جا است که بهترین رستوران غذای دریایی بوشهر کجاست و کجا می‌شود دلی از عزا در آورد؟

رستوران غذای دریایی بوشهر

سلام نو _ سرویس گردشگری: مگر می‌شود به بوشهر رفت، در ساحل جذاب آن قدم زد، از طبیعت جالب آن دیدن کرد و در تاریخ آن غرق شد، اما غذای دریایی نخورد؟ پاسخ حتما منفی است.

یک نکته را درباره غذاهای بوشهر باید بدانید و آن این است که بیشتر آن‌ها متکی به محصولات دریا هستند، مسئله‌ای که با وجود بندری بودن بوشهر طبیعی است. نکته دیگر در غذای بوشهری حضور پررنگ ادویه در آن است. بخشی از این حضور پررنگ محصول ترکیب فرهنگ غذایی بوشهر با فرهنگ غذایی عربی است.

در چنین وضعیتی تقریبا هر رستوران در بوشهر غذای بندری دارد. مهم این است که شما کدام رستوران را انتخاب کنید. یک رستوران ارزان است، یکی به قلیه خوبش شهرت دارد، یکی نزدیک مرکز خرید است و یکی در کنار غذای دریایی فست فود هم دارد.

در ادامه با هم مروری بر رستوران‌های خوب بوشهر داریم تا مناسب‌ترین رستوران غذای دریایی بوشهر با علایق، سلایق و نیاز شما را پیدا کنیم.

رستوران گرگور؛ لوکس‌ترین رستوران غذای دریایی بوشهر

رستوران گرگور را می‌توان خاص‌ترین و لوکس‌ترین رستوران بوشهر دانست. این رستوران به خاطر غذاهای گیاهی، دریایی و آسیایی خود مشهور است.

رستوران غذای دریایی بوشهر
رستوران گرگور

در این رستوران انواع غذاهای ایرانی و فرنگی سرو می شود. سالاد دریایی مشهورترین وعده غذایی گرگور است. با توجه به کلاس کاری این مجموعه هزینه آن هم قابل توجه است.

کافه و رستوران حاج رئیس

مجموعه سنتی حاج رئیس از هتل، کافه و رستوران تشکیل شده و از مجموعه‌های زیبا، جذاب و دل‌انگیز بوشهر است. عمارت حاج رئیس در بافت تاریخی بوشهر قرار دارد و در سال‌های اخیر به عنوان هتل، کافه و رستوران فعال شده است. به باور برخی عمارت حاج رئیس بوشهر از لحاظ وسعت و پیچیدگی بنا شاخص‌ترین عمارت جنوب ایران است.

رستوران غذای دریایی بوشهر
کافه و رستوران حاج رئیس

در منوی کافه حاج رئیس انواع نوشیدنی مرسوم کافه‌ای و دسرها و غذاهای سنتی جنوبی به چشم می‌خورد. حلوای انگشت پیچ و خرمای لورک از دسرهای خوشمزه بوشهری است که در این کافه عرضه می‌شود. در منوی صبحانه نیز غذاهای بوشهری و غذاهای هندی جایگاه خاصی دارند. آش بوشهری، خاگینه هندی و دو پیازه هندی از جمله غذاهای خاصی هستند که در منوی صبحانه این کافه سرو می‌شوند. مشتریان کافه می‌توانند طعم دلچسب غذاهای بومی مانند لخلاخ(دمپخت ماهی)، قلیه ماهی و ماهی کم گرفته (شکم پر) را هم در این کافه بچشند. علاوه بر غذاهای بوشهر غذاهای هندی مانند چیکن بریانی و دال گوشت هم در این کافه عرضه می‌شود.

آدرس کافه حاج رئیس بوشهر: بندر بوشهر، کوی شنبدی، کوچه هتل پلاس ۲

رستوران قوام، غذای دریایی بوشهر در فضای سنتی

در رستوران قوام نه تنها غذای دریایی بوشهر را می‌خورید بلکه در دل یک آب آنبار 150 سال به دل تاریخ و فرهنگ بوشهر سفر می‌کنید. میگو، قلیه ماهی و ماهی شکم پر رستوران قوام شهرت بسیاری دارند و بسیاری را از نقاط دور نزدیک به خود جذب می‌کنند.

رستوران میداف

رستوران میداف هم رستوران سه طبقه با چشم اندازی جذاب به خلیج همیشه فارس است. شهرت میداف بیشتر به خاطر غذاهای دریایی آن به خصوص میگو سوخاری است.

رستوران غذای دریایی بوشهر
رستوران میداف

رستوران و سفره خانه سنتی شونشین؛ سنتی‌ترین رستوران غذای دریایی بوشهر

رستوران شونشین برای کسانی مناسب است که دوست دارند یک شب نشینی طولانی را در کنار هزینه کم داشته باشند.

رستوران غذای دریایی بوشهر
رستوران و سفره خانه سنتی شونشین

اگر با دود قلیان مشکل خاصی ندارید، حتما در شونشین به شما خوش خواهد گذشت. شونشین فضایی سنتی دارد که آن را تبدیل به سنتی‌ترین رستوران غذای دریایی بوشهر در بین گزینه‌ها ما می‌کند.

قلیه سرای عامو حسین؛ تخصصی‌ترین رستوران غذای دریایی بوشهر

پر بی‌راه نیست اگر قلیه سرای عاموحسین را تخصصی‌ترین رستوران غذای دریایی بوشهر بدانیم. همانطور که از اسم این رستوران پیدا است تخصص آن غذاهای دریایی به خصوص قلیه است.

رستوران غذای دریایی بوشهر
قلیه سرای عامو حسین

منوی غذاهای قلیه سرای عامو حسین قیمتی معقول دارد و با وجود خوشمزگی زیاد شما را به هزینه کردن وادار نمی‌کند. نکته مثبت دیگر این است که خیابانی که رستوران در آن قرار دارد کاملا وسیع است و مشکل جای پارک ندارید. در عوض فضای داخل رستوران کوچک است و احتمال دارد مجبور شوید پس از خوردن غذا به سرعت رستوران را ترک کنید.

نکته مهم دیگر این است که مشتریان این رستوران زیاد است و این زیادی مشتریان باعث می‌شود به سرعت با جمله غذا تمام شده است مواجه شوید.

این لیست منتخب رستوران غذای دریایی بوشهر سلام نو بود. نظر شما درباره این رستوران‌ها چیست؟ آیا شما گزینه دیگری در ذهن دارید؟ حتما نظرات خود را با ما در میان بگذارید و ما را از آخرین رستوران‌ها با کیفیت بوشهر، به ویژه غذاهای دریایی، آگاه کنید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید