قیمت عطر و ادکلن در بازار به طرز عحیبی افزایش یافت و ارزش برخی ادکلن‌ها میلیونی شده است است.

رقابت عطر و ادکلن با بازار سکه طلا /  قیمت برخی ادکلن‌ها از مرز ۴۰ میلیون تومان گذشت!
به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، قیمت عطر کرید اونتوس زنانه نزدیک ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. این رقم برای نمونه‌های ۷۵ میل توسط فروشنده‌ها اعلام می‌شود و ادکلن Aventus مردانه با حجم ۱۰۰ میل را تقریبا ۱۵ میلیون تومان می‌فروشند.

افزایش عجیب قیمت ادکلن در بازار

وضعیت بازار عطر و ادکلن زمانی ترسناک می‌شود که اولا بدانیم الان ارزش برخی ادکلن‌ها از مرز ۴۰ میلیون عبور کرده و دوما سراغ مقایسه قیمت‌ها با سال‌های قبل برویم. مثلا قیمت ادکلن دیزل مدل Only the brave درحالی تابستان امسال به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده که چهار سال قبل آن را یک میلیون تومان کمتر می‌فروختند و برای خرید آن در سال‌های ابتدایی دهه ۹۰ باید ۱۲۵ هزار تومان کنار می‌گذاشتید.

۱- ادکلن Only the brave از برند Diesel با حجم ۱۲۵ میلی‌لیتر اوایل دهه ۹۰ حدود ۱۲۵ هزار تومان ارزش داشت. قیمت آن سال ۹۷ به حدود یک میلیون تومان رسید و الان برای خرید آن باید نزدیک یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پرداخت کرد. این ادکلن مناسب آقایان است و رایحه تند و شیرینی دارد.

۲- ادکلن Burberry London از برند انگلیسی Burberry تولید شده است. مدل Burberry London از ترکیباتی مثل گل رز، یاس، مشک و دیگر گل‌ها ساخته شده و روی تمامی سطح شیشه عطر خط‌های مشکی، کرم و قرمز رنگ که نشان برند Burberry است دیده می‌شود. اگر الان برای خرید این ادکلن راهی بازار شوید، احتمالا بابت نمونه‌های ۱۰۰ میل آن نزدیک یک میلیون و ۷۶۰ هزار تومان دریافت می‌کنند. جالب است بدانید ارزش آن نسبت به چهار سال قبل تقریبا چهار برابر شده، چون سال ۹۷ این ادکلن را حدود ۴۵۰ هزار تومان می‌فروشند و اوایل دهه ۹۰ فقط ۱۷۴ هزار تومان ارزش داشت.

۳- عطر مردانه Encre Noire که در نمونه‌های ۱۰۰ میل ابتدای دهه ۹۰ با قیمت ۴۰ هزار تومان فروخته می‌شد الان ۹۴۰ هزار تومان ارزش دارد. این ادکلن از برند لالیک با رایحه تلخ و گرم برای استفاده در فصل سرما به آقایان توصیه می‌شود عطر مردانه Encre Noire درون شیشه‌ای مکعبی شکل و با دری با طرح چوب قرار دارد و نام مدل عطر در وسط شیشه نوشته شده است. با اولین نگاه به شیشه عطر می‌شود حدس زد که Encre Noire رایحه چوب و جنگل داشته باشد.

۴- Creed یکی از برندهای مشهور و البته گران‌قیمت در بازار عطر و ادکلن است. گران‌ترین مدل مردانه این برند به‌اسم Aventus که رایحه چوبی، چرمی و میوه‌ای دارد، در نمونه‌های ۱۰۰ میل تقریبا ۱۵ میلیون تومان فروخته می‌شود. به گزارش فرارو، قیمت عطر کرید اونتوس زنانه هم به‌عنوان گران‌ترین مدل زنانه به ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده و مدل Silver Mountain Water از همین برند با قیمت ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در ویترین عطرفروشی‌ها دیده می‌شود.

۵- Black XS مردانه یکی از ادکلن‌هایی محسوب می‌شود که در چهار سال گذشته افزایش قیمت باورنکردنی را تجربه کرده است. آقایانی که چهار سال قبل برای خرید شیشه‌های ۱۰۰ میلی‌لیتری این ادکلن نیم‌ملیون تومان دست‌به جیب می‌شدند، الان باید بابت همین مدل حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کنار بگذارند. یعنی بیشتر از پنج برابر! روی شیشه این ادکلن نشان Black XS و پایین آن نشان Paco Rabanne با رنگ سفید به‌چشم می‌خورد. مثل سایر ادکلن‌های خانواده‌ی Black XS، روی شیشه این یکی هم طرح یک گل کار شده است.

۶- Calvin Klein بین انواع برندهای سرشناس عطر و ادکلن، قیمت کمتری دارد. وقتی حرف از قیمت ۱۵ میلیون تومانی نمونه‌های ۱۰۰ میل Creed می‌شود، احتمالا باید رقم ۸۹۰ هزار تومانی مدل مردانه ESCAPE از برند کلوین‌کلین را در بازار عطر و ادکلن پول خرد بدانیم. در همین برند عطر زنانه Euphoria را به‌عنوان گران‌ترین مدل نهایتا سه میلیون تومان می‌فروشند و مدل Ck One Shock زنانه را می‌شود حدود ۹۰۰ هزار تومان خرید.

۷- Bleu de Chanel از برند Chanel در نمونه‌های ۱۰۰ میل تقریبا شش میلیون و ۳۸۰ هزار تومان گران‌ترین مدل مردانه این برند است. ادکلن زنانه Allure Sensuelle از برند Chanel به‌عنوان گران‌ترین مدل زنانه حدود شش میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ارزش دارد. اگر دنبال ارزان‌ترین عطرهای Chanel باشید، احتمالا به مدل ۴.۵ میلیون تومانی مردانه Allure Homme Sport می‌رسید.

۸- Alfred Dunhill الان دو مدل ادکلن در بازار ایران دارد. مدل ۱۰۰ میل Signature Collection Moroccan Amber را دقیقا چهار میلیون تومان می‌فروشند که رایحه گرم، تلخ و تند دارد و مناسب آقایان است. مدل Edition که ارزان‌تر فروخته می‌شود، حدود یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان ارزش دارد. این یکی هم رایحه تند و گرم دارد و بای آقایان مناسب است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید