مینو محرز متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری، درباره علائم جدید ابتلا به سویه جدید کرونا یعنی BA۴ و BA۵ توضیح داد و گفت: کرونا هنوز ادامه دارد و می تواند مردم را مبتلا کند.

شهریور به پیک کرونا می‌رسیم / ۴ علامت مهم ابتلا به کرونای BA۴ و BA۵ اعلام شد

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، یک متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری ضمن بیان علائم بیماران مبتلا به سویه‌های جدید کرونا گفت: دنیا هنوز از شر این ویروس راحت نشده و در حال حاضر بهترین راه پیشگیری همچنان رعایت سه اصل یعنی زدن ماسک، شستن مرتب دست‌ها و فاصله‌گذاری فیزیکی است.

مینو محرز متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری گفت: چند روزی است که افزایش بیماران سرپایی را مشاهده می‌کنیم و تخمین زده شده که شهریور ماه به پیک برسیم.

وی افزود: هرچه تعداد مبتلایان زیادتر شود، امکان دارد تعداد مرگ و میر بیشتر شود. البته در حال حاضر اکثر بیماران سرپایی هستند و افرادی که جوان هستند و بیماری زمینه‌ای ندارند نوع خفیف را مبتلا می‌شوند.

این متخصص بیماری‌های عفونی مطرح کرد: همچنین افراد دارای بیماری زمینه‌ای مبتلا به سرطان، دیابت پیشرفته، بیماری‌های کلیوی، بیماری‌های قلبی و ریوی و سنین بالا بیشتر در معرض خطرند و امکان دارد نوع شدید بیماری را گرفته و بستری شوند و در نتیجه در این گروه‌ها آمار مرگ و میر بالاتر می‌رود.

محرز گفت: گزارش‌ها نشان می‌دهد واکسن‌گریزی جهش‌های جدید امیکرون یعنی BA۴ و BA۵ که در اروپا و آمریکا شایع شده، بیشتر بوده و به همین دلیل کمیته علمی ما هم واکسن دز چهارم را برای افراد مسن و بیماری‌های زمینه‌ای توصیه کرده است.

علائم سویه‌های جدید کرونا چیست؟

وی در خصوص علائم زیرسویه‌های جدید امیکرون اظهار کرد: علائم بیماران جدید کرونایی شبیه به سرماخوردگی است یعنی سرفه و گلودرد دارند و در برخی از آن‌ها اسهال و علائم گوارشی دیده می‌شود، علائم آن تقریبا شبیه زیرسویه‌های قبلی امیکرون است اما قدرت سرایت و واکسن‌گریزی بیشتری دارد.

محرز ادامه داد: کمیته علمی در هفته‌های قبل هم اعلام کرد که در محیط‌های بسته که تهویه مناسبی ندارند خصوصا در درمانگاه‌ها و مراکز درمانی و بیمارستانی زدن ماسک اجباری است و فقط می‌توان در اماکن باز از ماسک استفاده نکرد.

این متخصص بیماری عفونی گفت: مردم نباید فکر کنند که کرونا تمام شده است و دنیا هنوز از شر این ویروس راحت نشده و در حال حاضر بهترین راه پیشگیری همچنان رعایت سه اصل یعنی زدن ماسک، شستن مرتب دست‌ها و فاصله‌گذاری فیزیکی است.

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    1 0
    چشم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید