در جمعه هفته گذشته سیل مرگبار در شهرستان استهبان در استان فارس موجب مرگ جمعی از هموطنان شد و حالا شایعه وقوع سیل در جنوب ایران فضای مجازی را در برگرفته است.

 باران وحشتناک نصف ایران را درگیر می‌کند؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، پس از سیل در استان فارس، شایعه‌ای در فضای مجازی در حال انتشار است که سیل جنوب ایران در راه است. ماجرای ورود غول اقیانوس هند به ایران چیست؟

چند روز از سیل استهبان می‌گذرد. سیلی که ۲۳ نفر در آن جان خود را از دست دادند. حالا صحبت از سیل جنوب ایران است. اما این موضوع چقدر جدی است؟ ماجرای ورود غول اقیانوس هند به ایران چیست؟

در برخی از شبکه‌های اجتماعی پیامی در حال انتشار است. پیامی که روی سیل جنوب ایران تاکید دارد و اینکه غول اقیانوس هند به ایران وارد می‌شود. در ادامه این پیام نوشته‌اند: «ناسا امریکا اعلام کرد باران وحشتناکی حداقل نصف ایران را درگیر می‌کند.»

در بخش دیگری از این پیام نوشته‌اند: «کمتر از ۹۰ ساعت تا ورود غول اقیانوس هند به جنوب ایران مانده است.» (ایرنا)

شایعه سیل جنوب صحت ندارد

این پیام پس از سیل استهبان در فضای مجازی منتشر شد و صحت ندارد. به عبارتی افراد زمینه باور کردن شایعه سیل جنوب و ورود غول اقیانوس هند به ایران را داشتند. اما آیا سیل جنوب واقعیت دارد؟

کارشناسان برای روزهای آینده بارش‌های سیل‌آسا در برخی استان‌ها را پیش‌بینی کرده‌اند. اما تاکنون هیچ منبع رسمی از سیل جنوب ایران یا اینکه نصف ایران را سیلاب بگیرد، نگفته است.

خطر وقوع سیل کدام استان‌ها را تهدید می کند؟

روز گذشته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: استان‌هایی که هشدار قرمز و نارنجی گرفتند در خطر سیلاب قرار دارند.

صادق ضیاییان به تجارت‌نیوز گفت: «استان‌های سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان،کرمان و فارس از نظر بارشی پر مخاطره‌ترین استان‌های کشور هستند. در این استان‌ها بارش خطرناک است و هشدار قرمز اعلام کردیم.»

استان‌هایی که هشدار نارنجی گرفتند

او گفت: «روز سه‌شنبه در استان خراسان جنوبی و روز چهارشنبه نیز استان‌های بوشهر و یزد نیر احتمالا شاهد بارش باشیم و وضعیت برای این استان‌ها خطرناک باشد.»

ضیاییان ادامه داد: «روز پنجشنبه هم استان یزد، کهگیلویه‌وبویراحمد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و بوشهر به لیست بارش‌ها اضافه می‌شود. برای این استان‌ها هشدار نارنجی اعلام کردیم.»

بر اساس گفته‌های رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از سیل جنوب ایران و اینکه نصف کشور را در برگیرد، خبری نیست.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید