با شیوع یک بیماری جدید به نام آبله میمون در جهان وزارت بهداشت ایران توضیحاتی درباره واکسن این بیماری داد.

تصمیم ایران برای واکسن آبله میمون؛ تولید یا واردات؟

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوانات مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: واکسن آبله میمون در ایران تولید نمی‌شود.

بهزاد امیری، رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوانات مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: موضوع واکسن آبله میمون در کمیته علمی کشوری مطرح شده و بر اساس نظر سازمان جهانی بهداشت انجام واکسیناسیون عمومی آبله میمون توصیه نشده است. این مسئله در این شرایط ضرورتی ندارد.

به گفته وی اگر مواردی از بیماری آبله میمون در کشور شناسایی شدند، واکسن آبله میمون در دو حالت پیشگیری قبل از مواجهه و پس از ابتلا تزریق می‌شود. در کمیته علمی کشوری باید بررسی‌های لازم در خصوص نیاز به واردات واکسن آبله میمون به کشور انجام شود.

واکسن آبله میمون در ایران تولید می شود؟

وی گفت: واکسن آبله میمون در ایران تولید نمی‌شود و تنها در کشورهای محدودی ساخته می‌شود. کمیته دیگری باید ضرورت واردات واکسن آبله میمون به کشور  را بررسی کند. ایران جزء کشورهای دارای موارد شناسایی شده آبله میمون نیست. طبق توصیه سازمان جهانی بهداشت ایران فعلا در مرحله انجام اقدامات لازم و هماهنگی‌های بین بخشی و آمادگی برای مواجهه و مقابله با موارد احتمالی بیماری آبله میمون است.

امیری اظهار کرد: یکی از بحث‌ها در زمینه بیماری آبله میمون ارتقای نظام مراقبت است تا موارد احتمالی به موقع شناسایی، پیشگیری و کنترل شوند و بیماران تحت درمان قرار بگیرند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید