یک کارشناسان بازار سرمایه بر این باور است که ریزش بورس به دلیل افزایش نرخ بهره بین بانکی است و احتمالا فردا هم ادامه خواهد داشت.

پیش‌بینی بورس برای فردا سه شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس تهران امروز دوشنبه یکی تاریک‌ترین روزهای کارهای خود از ابتدای سال پشت سر گذاشت.  شاخص کل با افت بیش از ۲۴ هزار واحدی شاخص هم‌وزن هم کاهش حدود ۹هزار واحدی را داشتند. خروج پول حقیقی دوباره شدت گرفت و به بالای ۵۰۰ میلیارد تومان رسید.
بورس تهران امروز دوشنبه سوم مرداد ۱۴۰۱ با افتی ۲۴ هزار و ۴۹۱ واحدی به کار خود پایان داد. شاخص کل با افتی بیش از ۲۴ هزار واحد، رقم یک میلیون و ۴۳۹ هزار واحدی را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن نیز با افت مواجه شد با کاهش ۸ هزار و ۹۴۳  واحدی باعث تثبیت این شاخص در محدوده ۳۹۱ هزار واحدی شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که شاخص به ابتدای فروردین ماه امسال رسیده و سومین ریزش عمیق خود را در سال ۱۴۰۱ تجربه کرده است.

در معاملات امروز حقیقی‌ها بیش از ۵۸۰ میلیارد تومان از بازار خارج کردند. این خروج نقدینگی در مقایسه با روز گذشته افزایش بیش از ۶۰ درصدی و خروج حقیقی‌ها از بازار را نشان می‌دهد.

ریزش بورس ادامه دار است؟

معاملات بورس امروز یکپارچه سرخ‌پوش بود. شاخص هم‌وزن نیز وارد یک کانال پایین‌تر شد و به عقیده کارشناسان برگشت شاخص هم‌وزن از این محدوه زمان بر است.

بازار سرماهی نسبت به افزایش تورم واکنش نشان نداد. یعنی نرخ تورم نقطه به نقطه ۵۴ درصد اعلام شده است اما معاملات بورس هیچ واکنشی به این افزایش نشان نداد. از سوی دیگر نرخ بهره بین بانکی به محدوده ۲۱ درصد رسید که بازار به این موضوع واکنش نشان داد.

کارشناسان عقیده دارند که به واسطه افزایش نرخ بهره بین بانکی، معاملات بورس سرخ‌پوش شده است. این موضوعات خبر از افزایش ریسک سیستماتیک روی بازار می‌دهد. با افزایش این ریسک شاخص روند رو به پایینی خواهد داشت.

از سوی دیگر نگرانی از تشدید رکود اقتصاد جهانی و اصلاح کامودیتی‌ها، آینده مبهم برجام، تشدید قیمت گذاری دستوری روند رکودی در بازار سهام حاکم کرده است.

به طور کلی انتظار می‌رود که معاملات بورس فردا تا حدود زیادی منفی باشد.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید