قیمت انواع سکه و طلا در بازار امروز ۳ مرداد ۱۴۰۱ کاهشی شد اما نرخ اونس در بازار جهانی روند افزایشی دارد.

بازار سکه و طلا ۳ مرداد ۱۴۰۱؛ طلای ۱۸ عیار ارزان شد / سکه امامی چند؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت‌ طلا و سکه امروز دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱، روند کاهشی دارد. نوسانات و سیگنال‌های موثر بر بازار طلا را بخوانید.

امروز در بازار طلا و سکه نوساناتی وجود داشت. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا را کاهشی اعلام کرده است. هر گرم طلای ۱۸ گرم در لحظه تنظیم این خبر یک میلیون و ۳۴۵ هزار و ۸۵۵ تومان داد و ستد می‌شود.

سایت اتحادیه روز گذشته با اختلال مواجه بود اما بر اساس اعلام سایت شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز،  قیمت طلا روند کاهشی داشت و بعد از ظهر دیروز به یک میلیون و ۳۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان رسیده بود. در حالی که روز شنبه طلا در محدوده یک میلیون و ۳۷۰ هزار تومان هم معامله می‌شد.

قیمت سکه طرح جدید نیز در این لحظه روند کاهشی دارد و به قیمت ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسیده است. در روزهای گذشته نرخ سکه در محدوده ۱۴ میلیون و ۹۲۷ هزار تا ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان نوسان داشت.

همچنین قیمت سکه طرح قدیم، اکنون روند نزولی دارد و به ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

نرخ اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و با قیمت ۱,۷۲۶٫۸۱ دلار معامله می‌شود. این نرخ اندکی از روز گذشته، در این ساعات کمتر است.

سیگنال سیاسی برای بازارها

 در مدت اخیر بازارهای مالی از جمله طلا و سکه، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند. اما به نظر می‌رسد از روز گذشته اقدامات بازارساز و برخورد دلار با سقف قیمتی خود، نرخ آن را کنترل کرده. به دنبال آن نرخ طلا و سکه نیز کاهشی شده است.

قیمت دلار در روزهای گذشته به کانال بالاتر رفت اما در نهایت از دیروز به کانال پایین‌تر بازگشت و امروز هم در همین کانال نوسان دارد.

بازارهای مالی در ایران به ویژه قیمت دلار معمولا به اخبار سیاسی به ویژه در مورد مذاکرات هسته ای حساس بوده‌اند. این روها اخبار منشتر شده در این زمینه چندان امیدوارکننده نیست اما به نظر می‌رسد ارزپاشی بانک مرکزی در بازار قیمت دلار و به دنبال آن قیمت طلا و سکه را کاهشی کرده است.

هر چند قیمت انس جهانی با سقف خود فاصله زیادی دارد اما این روزها روند قیمتی آن افزایشی است. اما سیگنال افزایشی بانک مرکزی اروپا و آمریکا برای افزایش نرخ بهره می‌تواند قیمت طلای جهانی را ریزشی کند. آنگونه که اکوایران گزارش داده بازارها از جمله طلا در انتظار چهارشنبه شب هستند. این رسانه توضیح داده است: «بانک مرکزی اروپا در هفته‌ای که گذشت برای نخستین بار در ۱۱ سال گذشته، نرخ بهره را افزایش داد. فدرال رزرو یا همان بانک مرکزی آمریکا هم به احتمال زیاد افزایش سه مرحله‌ای نرخ بهره را خواهد داشت.»

سیگنال‌های سیاسی و شاخص‌های کلان اقتصادی در بعد داخلی و بین‌المللی بر قیمت طلا و سکه اثرگذار هستند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید