با نمایش بخشی از توان موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی از طریق رسانه‌ها، دشمنان بسیار نگران و متزلزل شده و دوستان امیدوار شده‌اند.

نگرانی دشمنان از نمایش موشکی و پهپادی ایران

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مانور پهباد ایرانی در رژه اخیر ارتش ونزوئلا گفت: نمایش بخشی از توان موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی از طریق رسانه‌ها، دشمنان را نگران کرده است و این قدرت پهپادی به شدت برای ایران بازدارنده و برای دوستان امید آفرین است.

جواد کریمی قدوسی در مورد قدرت پهپادی ایران گفت:جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس به یک راهبرد فوق العاده در مساله حفظ امنیت خود و دوستانش رسید در زمان جنگ در مقابل قدرت میلیتاریسم غرب که مجهز به زراد خانه‌های هسته ای، هواپیماهای فوق مدرن  و آواکس ها  بودند، ایستاد و توانست با جنگ نامتقارن قدرت آنها را به چالش بکشاند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست  خارجی مجلس بیان داشت: راهبرد جمهوری اسلامی بعد از اتمام جنگ توسعه صنعت موشک و ساخت پهپاد بود که در این زمینه به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کرد، امروز آمریکایی‌ها و فرماندهان ناتو  به قدرت پهپادی ایران اعتراف می‌کنند و این اقتدار تسلط دفاعی آمریکا در منطقه و جهان را به چالش  کشیده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی بیان داشت:راهبرد ایران درساخت پهباد حفظ امنیت محیط  پیرامونی  کشور تا عمق ۲ هزار کیلومتری است، وقتی این سلاح  در اختیار حزب الله لبنان قرار می گیرد می تواند برای مقابله با تهدید دشمنان اسلام کارساز باشد.

مانور پهباد های ایران در رژه اخیر ارتش ونزوئلا

کریمی قدوسی با اشاره به مانور پهباد ایرانی در رژه اخیر ارتش ونزوئلا گفت: نمایش بخشی از توان موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی از طریق رسانه‌ها، دشمنان را نگران کرده است و این قدرت پهپادی به شدت برای ایران بازدارنده و برای دوستان امید آفرین است.

کریمی قدوسی خاطر نشان کرد: توسعه و تقویت توان  پهپادی ایران  در انسجام کشورهای اسلامی تاثیر گذار است و مسلما این قدرت می تواند در صلح و ثبات منطقه تاثیر گذار باشد.

وی افزود: بر اساس سیاست اعلامی رهبر انقلاب هر فردف گروه یا کشوری در مقابل رژیم صهیونیستی قد علم کند جمهوری اسلامی با تمام توان از او حمایت می‌کند و جمهوری اسلامی می تواند دانش حوزه پهپادی را  در اختیار آنها قرار دهد.

ناتو یک خطر بزرگ برای امنیت منطقه است

عضو کمیسیون امنیت ملی «ناتو» را  یک خطر بزرگ برای امنیت منطقه  دانست و عنوان کرد:نگرانی ایران و روسیه از توسعه ناتو از اشتراک دو کشور در حوزه سیاست خارجی است. ایران در چهل سال گذشته  نسبت به توسعه طلبی  ناتو در عراق و افغانستان نگران بوده است و روسیه هم نسبت به تحرکات مرزی خود و حضور ناتو  نگران بوده است.

صلح و ثبات همسایگان و کشورهای مسلمان برای جمهوری اسلامی مهم است

 نماینده مردم مشهد با اشاره به برگزاری نشست آستانه و حضور رییس جمهور روسیه و ترکیه در این نشست گفت: هفته قبل از برگزاری نشست آستانه در دمشق با بشار اسد رییس جمهور سوریه ملاقات داشتیم،وی به شدت نگران  مساله تجاوز نظامی ترکیه به خاک سوریه بود و بیان داشت  ما در مقابله با تحرکات ترکیه در آماده باش کامل به سر می بریم و دستور دادم تمام توپخانه ها آماده دفاع باشند. رهبر معظم انقلاب هم در دیدار با اردوغان رییس جمهور ترکیه  همه توان و نفوذ خود را به کار گرفتند که جنگی بین دو ملت و ارتش مسلمان  شکل نگیرد و ترکیه هم مقابله با گروه «پ ک ک» را بهانه نکند این نشان می دهد که صلح و ثبات همسایگان و کشورهای مسلمان برای جمهوری اسلامی مهم است.

وی با بیان اینکه خواسته رژیم صهیونیستی ، وقوع جنگ و درگیری در منطقه است بیان داشت: دشمنان اسلام به دنبال این هستند تا با فتنه انگیزی و جنگ  ارتش های مسلمین  را ضعیف کنند و منابع  آنها از بین ببرند و خون  ملت ها  را با دست خودشان به زمین بریزند تا رمق آخری که رژیم صهیونیستی دارد حفظ شود و به حیات خود ادامه دهد، این توطئه صهیونیستی  است.

عضو کمیسیون امنیت ملی درخواست  برخی از کشورها برای خرید پهپاد از ایران را نشانه اقتدار و پیشرفت حوزه دفاعی کشور دانست و تصریح کرد: سیاست کلی جمهوری اسلامی فروش پهپاد است، همان طور که غرب به خود اجازه می دهد در قضیه اوکراین ۵۰ میلیارد دلار  کمک تسلیحاتی  اختصاص دهد و  انگلیس، فرانسه و  آلمان  هم از این موضوع حمایت کردند.

قدرت غرب رو به زوال است

وی ادامه داد: جای تعجب دارد که با شنیدن خبر فروش پهپاد ایرانی به روسیه، فریادشان بلند شده  اگر شماها خواهان جنگ افروزی نبودید چرا برای کمک به ادامه این جنگ، به بهانه دفاع  از اوکراین تسلیحات ارسال می‌کنید.

کریمی قدوسی اضافه کرد: ما مرزهای طولانی با روسیه داریم و سوابق  ارتباطی عمیق تری نسبت به غربی ها با روس ها داریم و الان هم راهبردهای تجاری که در منطقه ایجاد شده است  تحول بزرگی در جهان است و نشان می دهد که قدرت پوشالی جهان غرب روبه اضمحلال و افول است وقطعا این اتفاق تا سال های آینده  رخ می دهد. به این دلیل که  بیش از صد سال  است که همه جنگ های که در منطقه به وقوع پیوسته و خون های که در جهان اسلام ریخته شده و شهرهای  که تخریب شده با پول، سلاح، نفوذ و فتنه های غربی ها بوده است و روزی هم  آنها  گرفتار بلای می شوند که خودشان برای دیگران نقشه آن را کشیده اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی توسعه قدرت دفاعی کشور را از ضروریات مهم خواند و گفت: جمهوری اسلامی در شرایط تحریمی با اتکا به توان خود در ساخت پهباد به موفقیت های رسیده است و با تمام توان از این دانش در توسعه صلح و ثبات استفاده می کند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید