یک مطالعه در بریتانیا نشان داد که کربن حاصل از پخت‌وپز با پروپان مایع(LPG)، سه برابر کم­تر از زغال چوب است. این مطالعه همچنین اشاره کرد که پخت‌وپز با LPG کارآمدتر از استفاده از زغال است.

نکات زیست محیطی که در هنگام کباب کردن باید رعایت شود

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: قبل از اینکه کباب‌پز را روشن کنید، دوستداران محیط‌زیست از شما می‌خواهند که این ۶ نکته سازگار با محیط‌زیست را در نظر بگیرید. گریل کردن به روش اشتباه می‌تواند خیلی سریع به یک آتشسوزی بزرگ تبدیل شود. این اشتباهات رایج می‌توانند تأثیر بسیار منفی بر محیطزیست داشته باشند.

در این مقاله ما بهترین نکات سازگار با محیط‌زیست را جمع‌آوری کرده‌ایم که باید قبل از روشن کردن کباب‌پز به خاطر داشته باشید تا خود و محیط‌زیست را تا حد امکان ایمن نگه‌دارید. با چند تغییر آسان در نحوه تنظیم باربیکیو، نحوه دفع خاکستر زغال‌سنگ و آنچه برای زغال‌سنگ انتخاب می‌کنید، می‌توانید در کمترین زمان به سمت یک گریل دوستدار محیط‌زیست بروید.

۶ نکته برای کباب کردن سازگار با محیط‌زیست

  1. از گریل پروپان مایع استفاده کنید

همه ابزارهای آشپزی در فضای باز با یکدیگر برابر نیستند. از چاله‌های آتش‌گرفته چوب گرفته تا کبابپز پروپان مایع (LPG) تا زغال چوب، ابزارهای پخت‌وپز فراوانی برای انتخاب وجود دارد. بااین‌حال به‌طور خاص، ازنظر علمی ثابت شده است که استفاده از برخی روشها اثرات مخرب بسیار کمتری بر محیط‌زیست دارد.

یک مطالعه در بریتانیا نشان داد که کربن حاصل از پخت‌وپز با پروپان مایع(LPG)، سه برابر کمتر از زغال چوب است. این مطالعه همچنین اشاره کرد که پخت‌وپز با LPG کارآمدتر از استفاده از زغال است.

  1. تا حد امکان درب گریل را بسته نگه‌دارید به‌خصوص هنگام استفاده از زغال

اگرچه برخی می‌گویند که چوب زغال مزه بهتری دارد، اما متاسفانه در مقایسه با استفاده از کوره گاز پروپان آلودگی بیشتری ایجاد می‌کند. بااین‌حال، اگر تنها گزینه موجود است، توصیه می‌شود که درب آن را هر زمان که ممکن است ببندید. اگر می‌خواهید گریل را گرم کنید، درب آن را ببندید. در غیر این صورت، بیشتر هوا را گرم می‌کنید که برای شما و محیط‌زیست مضر است. درحالی‌که زغال‌سنگ و پروپان هر دو سوخت فسیلی هستند، اما پروپان می‌تواند سریع‌تر و داغ‌تر بسوزد، بنابراین به سوخت کمتری نیاز دارد و آلودگی کمتری تولید میکند.

  1. زغال ۱۰۰ درصد چوب بخرید (اگر از زغال چوب استفاده می‌کنید)

اگر با زغال آشپزی می‌کنید، مطمئن شوید که از محصولی ۱۰۰ درصد چوب استفاده می‌کنید. برای ساختن زغال چوب که سوخت جامد مورداستفاده برای گرم کردن و پخت‌وپز استفاده می‌شود، ماده اولیه باید تحت فرآیندی به نام کربن سازی قرار گیرد که در آن مواد آلی (مانند چوب) با حرارت دادن تدریجی به کربن تبدیل می‌شود. این مورد باید دقیقا روی بسته‌بندی نوشته شود که زغال چوب شما از چه چیزی ساخته شده است. اگر روی بسته‌بندی ۱۰۰ درصد چوب نوشته نشده باشد، زغال شما شامل چیزهای دیگری مانند خاکستر زغال‌سنگ است که ممکن است دارای مواد معدنی باشد که هم برای باغ و هم برای محیط‌زیست شما سمی است.

  1. حواستان باشد که خاکستر گریل خود را کجا دور می‌ریزید

از مزایای دیگر استفاده از زغال چوب این است که معمولا می‌توان آن را در باغ یا کمپوست پخش کرد. فقط مراقب مقدار آن باشید. اگر زیاد کباب درست می‌کنید و تمام آن خاکستر را در باغ یا کمپوست می‌ریزید، این کار می‌تواند تعادل pH را در خاک شما از بین ببرد و اگر مقدار زیادی چربی روی خاکستر ریخته است، بهتر است اجازه دهید خاکستر خنک شود و آن را در سطل زباله بیندازید.

  1. غذاهای تجدیدپذیر برای کباب کردن بخرید

یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید برای محیط‌زیست انجام دهید این است که بدانید غذای شما از کجا می‌آید و چگونه تولید شده است (همه‌چیز از گوشت و سایر پروتئین‌ها گرفته تا سبزیجات و میوه‌ها). مواد غذایی مانند پروتئین‌های رشدیافته که می‌دانید برای محیط‌زیست بهتر هستند را خریداری کنید. این مواد می‌توانند به بهبود سلامت خاک، آب یا زیستگاه حیات‌وحش کمک کنند. به‌عنوان‌مثال گوشت گاو تغذیه‌شده با علف گزینه بهتری نسبت به تغذیه با ذرت است و حتما راهنمای مصرف‌کننده را بررسی کنید تا مطمئن شوید که موادغذایی با منبع مفید برای محیطزیست خریداری می‌کنید.

  1. در صورت امکان مواد غذایی محلی بخرید

در صورت امکان با خرید موادغذایی محلی از کشاورزان محلی خود حمایت کنید. بازارهای کشاورز عموما محصولات محلی فصلی دارند و فروشندگان اغلب می‌توانند در مورد نحوه رشد یا پرورش آن به شما اطلاعات بیشتری بدهند. ممکن است یک ماده موردعلاقه جدید نیز پیدا کنید. خرید مقدار موردنیاز به‌جای مقادیر زیاد از پیش بسته‌بندی‌شده نیز می‌تواند به کاهش ضایعات مواد غذایی کمک کند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید