۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
کد خبر: 55375781

این پدیده‌های طبیعی می‌توانند شما را مسحور یا غرق کنند. این تنوع طبیعی در ایران یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گردشگری در ایران است. در اینجا چند شگفتی زیبای طبیعی ایران را مرور می‌کنیم.

شگفت انگیز ترین نقاط ایران + عکس

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: اگر گشت و گذار در بناهای تاریخی رضایت شما را جلب نمی‌کند. مناظر طبیعی وسیع و متنوع ایران می‌تواند تورهای طبیعت گردی را به شما ارائه دهد. این مناظر منحصر به فرد در سراسر سرزمین ایران گسترده است.

از شمال به جنوب و از شرق به غرب از قله‌های کوه تا کویرهای مرکزی ایران!

این پدیده‌های طبیعی می‌توانند شما را مسحور یا غرق کنند. این تنوع طبیعی در ایران یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گردشگری در ایران است. در اینجا چند شگفتی زیبای طبیعی ایران را مرور می‌کنیم.

۱-کوه دماوند

شگفت انگیز ترین نقاط ایران + عکس

در ۶۵ کیلومتری شمال شرق تهران، در ارتفاع ۵۶۱۰ متری، کوه دماوند مرتفع‌ترین کوه خاورمیانه است، کوهی که جایگاه ویژه‌ای در داستان‌های اساطیری ایران دارد. همچنین این کوه از جمله زرتشتیان ایران با ارزش مذهبی خاصی هر ساله مراسمی در دامنه این کوه برپا می‌شود.

علاوه بر صعود به قله، می‌توانید از چشمه‌های آبگرم منطقه مانند آب اسک و آب لاریجان نیز استفاده کنید.

۲- ترکمن صحرا

شگفت انگیز ترین نقاط ایران + عکس

جواهر ناشناخته‌ای به نام ترکمن صحرای، ایران یکی از اقوام ترکمن ایران هستند که عمدتا در بخش‌هایی از خراسان و در سمت شرق دریای خزر از جمله شمال و شرق استان گلستان ترکمنستان واقع شده‌اند. ترکمن صحرا سرزمین سنت‌هاست. فرهنگ و سنت‌های ترکمن‌ها در هیچ قبیله‌ای از کشورهای دیگر قابل مشاهده نیست و عملا دست نخورده باقی مانده است. در طبیعت زیبای کویر ترکمن می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی منطقه، بازدید از دشت‌های زیبا، اسب سواری در منطقه آق قلا و همچنین بازدید از مسابقات اسب دوانی در گنبد کاووس لذت ببرید.

۳-کویر مرنجاب

شگفت انگیز ترین نقاط ایران + عکس

کویر مرنجاب یکی از زیباترین نقاط کویری ایران است. تپه‌های بلند شنی و دریاچه نمک از مهم‌ترین ویژگی‌های این منطقه است. یکی از مهم ترین ویژگی‌های این پارک ملی دسترسی سریع و آسان آن است.

۴- جنگل ماسال، گیلان

شگفت انگیز ترین نقاط ایران + عکس

ماسال و شاندرمن از نقاط کوهستانی استان گیلان هستند که این منطقه به دلیل زیبایی طبیعی به نام‌های متعددی به عنوان برترین منطقه سبز ایران یا بهشت گمشده نامیده شده است.

ماسال در دامنه‌های منطقه تالش و در استان گیلان واقع شده است. جنگل‌های انبوه و علف‌زارهای وسیع در کنار رودخانه‌های دائمی چشم‌انداز بسیار زیبایی را ایجاد کرده است. آمیختگی دشت‌های سرسبز و جنگل‌های کوهستانی تضاد دلپذیری را با مناظر خشن جنوب ایران ایجاد می‌کند. اگرچه گفته می‌شود که سیاه گوش، گرگ و خرس در این مناطق زندگی می‌کنند.

۵-آبشار لاتون، گیلان

در حالی که در گیلان هستید، شایسته است که منطقه شمالی آستارا را برای تماشای خیره‌کننده ترین آبشار ایران خط لوله ایجاد کنید. لاتون از ارتفاع ۱۰۵ متری در برابر محیطی خیره‌کننده از کوه‌های جنگلی فرو می‌ریزد. خلوت آب‌های فراگیر باعث می‌شود یک توقف بی‌عیب و نقص ظهر در گودال، یا حتی یک شنای احیاکننده به محض اینکه احساس شجاعت کنید.

شگفت انگیز ترین نقاط ایران + عکس

۶- باداب سورت

سفر آب درمانی در چشمه‌های طبیعی باداب سورت سفر هیجان انگیز شما را در نقاط مختلف ایران تکمیل می‌کند. آب‌های رسوبی این دو چشمه هزاران سال است که از بالای کوه به پایین سرازیر شده و حوضچه‌های کوچکی به رنگ‌های نارنجی، زرد و قرمز در اندازه‌های مختلف ایجاد کرده است. این چشمه‌ها در ارتفاع ۱۸۰۰ متری از دریا یافت می‌شوند. سطح و بخشی از ژئوپارک منطقه هستند.

این منطقه که در استان مازندران در شمال ایران و در حدود ۱۰۰ کیلومتری جنوب شهر ساری قرار دارد، شامل پلکان‌های طلایی، نارنجی و قرمز از سنگ‌های رسوبی است که از ذخایر مواد معدنی منتقل شده از چشمه‌های آب گرم اطراف تشکیل شده است.

۷- نامرستاق

شگفت انگیز ترین نقاط ایران + عکس

نامرستاق منطقه‌ای کاملا غنی در شهرستان آمل در منطقه مازندران است. ثروتی پنهان برای کوهنوردان، در حین بررسی کوهپایه‌های سرسبز در سایه کوه‌های پوشیده از برف، تعداد کمی می‌توانند با احساس فراگیر تفکر مخالفت کنند. این دنیای عالی استانی با فضایی دلپذیر و دعوت از مردم محلی، گرمای روح و آرامش روان هر رهگذری را تضمین می‌کند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید