گرانی های چند سال اخیر و مخصوصا دو سه ماه ابتدای سال 1401 آنچنان مردم را نگران آینده کرده است که ممکن است به هر تبلیغات فریبنده ای که در مورد سرمایه گذاری می بینند یا می شنوند اعتماد نمایند.

اهمیت منابع انسانی در سازمان ها

افراد شما بزرگ ترین منبع شما هستند. رفتار منصفانه با کارکنان و فراهم کردن فرصت ‌هایی برای رشد به شما کمک می‌کند تا به ایده‌ های خود برسید و به اهداف تجاری خود دست پیدا کنید. این چیزی است که منابع انسانی در موقعیت مناسبی برای کمک به آن قرار دارند و به همین دلیل گفته می شود که لازم است مدیران اهمیت منابع انسانی را دریابند.

منابع انسانی اصطلاحی است که برای توصیف مدیریت و توسعه کارکنان در یک سازمان استفاده می شود. در نهایت، همه چیز در مورد افزایش عملکرد کارکنان است.

به طور سنتی، منابع انسانی بر استخدام، اخراج و بررسی دستمزد سالانه متمرکز بود. اما اخیراً منابع انسانی مجدداً اصلاح شده است و اکنون مسئولیت بسیار گسترده‌ تری را پوشش می‌ دهد.

وظایف اصلی HR عبارتند از:

  • استخدام
  • مدیریت حقوق و دستمزد
  • مزایای کارمندان
  • مدیریت تعطیلات
  • آموزش و توسعه
  • رعایت قوانین استخدامی
  • رعایت ایمنی

بیش از این، منابع انسانی نقش مهمی در توسعه فرهنگ کسب ‌و کار مثبت و بهبود مشارکت و بهره‌ وری کارکنان دارد. منابع انسانی همچنین رهبری سلامت کارکنان و توسعه شخصی را بر عهده می گیرد.

چرا منابع انسانی پر اهمیت است؟

اهمیت منابع انسانی در سازمان ها

بسیاری از کارآفرینان کسب و کار خود را به سرعت شروع می کنند؛ اما برای شکوفایی و رسیدن به قله های موفقیت باید در مورد اهمیت منابع انسانی اطلاعات لازم را به دست آورده و روش های مدیریت آن را بدانند.

مدیریت کارکنان به زمان و مهارت های خاصی نیاز دارد. منابع انسانی حوزه ای از تخصص است که بسیاری از صاحبان کسب و کار فاقد آن هستند.

صرف نظر از مهارت ها، ارزش منابع انسانی در کسب و کار همیشه بلافاصله آشکار نمی شود.

اما همان طور که یک کسب و کار رشد می کند؛ رهبران اغلب متوجه می شوند که زمانی برای رسیدگی به مدیریت روزمره و استخدام افراد وجود ندارد و تمرکز روی افراد به راحتی از بین می رود. این یک اشتباه پر هزینه است و می تواند بر رضایت کارکنان، فرهنگ و موفقیت بلند مدت تأثیر بگذارد.

عواقب HR ضعیف را در نظر بگیرید. وقتی کارمندان احساس حمایت نمی کنند؛ فرصت هایی به آن ها داده نمی شود، ساعات طولانی کار می کنند و غیره، انگیزه آن ها برای انجام کار تحت تاثیر قرار می گیرد.

در این حالت تأثیر ضربه‌ ای را روی درآمد خود خواهید دید. مردم، فرهنگ و موفقیت تجاری دست به دست هم می دهند.

شهرت به عنوان یک کارفرما در جذب استعدادها موثر است و بر روی مشتریان نیز تاثیر می گذارد.

اوبر را به عنوان مثال در نظر بگیرید. تبلیغات بد ناشی از یک رشته فجایع منابع انسانی از موارد آزار جنسی گرفته تا نادیده گرفتن شکایات کارمندان، بدون شک بسیاری را از کار در آن جا و یا استفاده از خدمات منصرف کرده است. منابع انسانی بد برند کارفرمای اوبر را از بین برده است.

اهمیت منابع انسانی در همه گیری

همه‌ گیری ویروس کرونا ما را مجبور کرده است که روش کسب و کار خود را دوباره ارزیابی کنیم. به عنوان بخشی از این مسئله، عملکرد منابع انسانی در مرکز توجه قرار دارد. شرکت ها به طور فزاینده ای با تصمیماتی که گرفته اند و نحوه برخورد آن ها با کارکنانشان سنجیده می شوند.

علاوه بر این، عدم قطعیت اقتصادی مداوم، کار از راه دور و تأثیر این موارد بر سلامت روانی کارکنان، کسب ‌و کار ها را در سراسر ایران مجبور می ‌کند تا منابع انسانی را در مرکز فعالیت خود قرار دهند.

از حمایت مدیران با مهارت ‌های مدیریت از راه دور گرفته تا انتقال حساس پیامد های رکود در کسب‌ و کار، منابع انسانی، برای مدیریت مؤثر یک کسب ‌و کار در طول یک بیماری همه‌ گیر یا سایر رویدادهای مهم حیاتی است.

کارایی های اصلی منابع انسانی

استخدام و جذب نیرو

پیدا کردن افراد مناسب برای کار در تجارت شما می تواند دشوار باشد. فرآیند استخدام می تواند ماه ها طول بکشد و اشتباه انجام دادن آن ممکن است پر هزینه باشد. یافتن یک تناسب خوب در هنگام استخدام استعداد یکی از مهم ترین جنبه های HR است. باید این تعادل را حتما برقرار کنید زیرا استخدام بیش از حد افراد و یا استخدام کمتر منجر به آسیب دیدن کسب و کارتان خواهد شد.

اهمیت عضویت شاید دست کم گرفته شده ترین بخش فرآیند استخدام باشد.

نباید با گرایش اشتباه گرفته شود؛ آنبوردینگ به کل تجربه استخدام، استقبال، جهت دهی و جذب نیروی جدید و کمک به آن ها برای انطباق با فرهنگ سازمان شما اشاره دارد.

حضور خوب، مشارکت کارکنان را به حداکثر می رساند و حفظ کردن و احتمال ماندن آن ها را افزایش می دهد. در مقابل، پذیرش ضعیف می‌ تواند تأثیر بسیار منفی داشته باشد و کارمندان مستعد جدید را از حرف زدن دور کند.

مدیریت عملکرد و آموزش

مدیریت عملکرد، آموزش و توسعه بخش بزرگی از منابع انسانی است. تقریباً همه کارکنان دارای شکاف مهارتی هستند. مدیریت عملکرد به رفع این مسائل کمک می کند.

یک سیستم مدیریت عملکرد مؤثر، مدیران را قادر می ‌سازد تا از کارکنانی که به آن ها نیاز دارند؛ حمایت کنند و ستاره ‌های بزرگ آینده را شناسایی کنند.

به طور گسترده ای شناخته شده است که توسعه کارکنان به مشارکت بهتر کارکنان، افزایش بهره وری، کاهش جابجایی کارکنان و فرهنگ مثبت تر کمک می کند.

آموزش جامع و توسعه شخصی به تقویت هر گونه حلقه ضعیف در شرکت (از جمله مدیران) کمک می کند و سرمایه گذاری روی کارمندان سازمان شما را تقویت می کند. کسب و کار شما یک مزیت رقابتی است.

ایجاد و حفظ فرهنگ شرکت

فرهنگ کسب و کار مثبت باعث مشارکت کارکنان، رضایت شغلی و حفظ کارکنان می شود و موفقیت کسب و کار را تعریف می کند. منابع انسانی نقش کلیدی در توسعه، تقویت و تغییر فرهنگ یک سازمان ایفا می کند.

پرداخت، مدیریت عملکرد، آموزش و توسعه، استخدام، راه اندازی و تقویت ارزش های کسب و کار، همه عناصر ضروری فرهنگ کسب و کار تحت پوشش منابع انسانی هستند.

درست کردن فرهنگ کار آسانی نیست.

این نیاز به یک رویکرد چند جانبه و نیاز به پرورش مداوم دارد. اساساً، منابع انسانی نقش مهمی در ایجاد لحن مناسب در مورد فرهنگ شرکت ایفا می کند.

ارتباطات تجاری

اهمیت منابع انسانی در سازمان ها

کسب و کارها برای عملکرد خوب نیاز به ارتباطات مؤثر دارند و اغلب، نحوه برقراری ارتباط در یک تجارت توسط منابع انسانی تعریف می شود.

ارتباطات خوب سوء تفاهم ها را کاهش می دهد؛ مشارکت کارکنان را افزایش می دهد؛ اساس روابط بهتر با مشتری را تشکیل می دهد؛ نوآوری و خلاقیت را تشویق می کند و به ایجاد یک فرهنگ مثبت کمک می کند.

رعایت قوانین و مقررات

متخصصان منابع انسانی درک کاملی از قانون استخدام و الزامات نظارتی یک تجارت مرتبط با کارکنان دارند. این موضوع مهم را نباید دست کم گرفت. ادعای اخراج ناعادلانه می تواند یک اشتباه گران قیمت باشد.

مجموعه کارلاین به عنوان بزرگترین مجموعه در خصوص تامین نیروی انسانی در سریع ترین زمان ممکن است که خدمات بی نظیری مانند تامین نیروی انبار و کارگر ساده، تامین نیروی نظافت، تامین نیروی تشریفات، مصاحبه، گزینش و تامین نیروی پرسنل اداری، آموزش پرسنل را ارائه می دهد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید