سال گذشته فراکسیون سلامت سالمندان در مجلس ۲۰ جلسه تشکیل داد که هدف اصلی آن پیگیری سلامت سالمندان است.

تشکیل فراکسیون سلامت سالمندان در مجلس / پیگیر درمان سالمندان هستیم

 به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، نماینده مردم نوشهر و چالوس و رئیس فراکسیون سلامت سالمندان مجلس شورای اسلامی گفت: در سال ۱۴۳۰ بیش از ۳۰ درصد جمعیت کشور از سالمندان خواهد بود.

محمدعلی محسنی بندپی روز دوشنبه در آیین هفدهمین سالروز گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان که به همت صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد، افزود: برای نخستین بار در مجلس شورای اسلامی فراکسیون سلامت سالمندان را تشکیل داده‌ایم و در این فراکسیون به طور جد پیگیر درمان سالمندان هستیم.

وی ادامه داد: برای سالمندان و بازنشستگان که درگیر موضوعات سلامت هستند، درمان بسیار مهم است.

محسنی بندپی با تاکید بر لزوم تکریم بازنشستگان و بزرگان جامعه اظهارداشت: فراکسیون سالمندان سال گذشته با برگزاری ۲۰ جلسه بیشترین جلسات را در بین فراکسیون‌ها برگزار کرد و من در مجلس مطرح کردم که حال بازنشستگان باید خوب باشد.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در انگلستان این طور نیست که بازنشستگان در معرض خطر باشند و نظام سلامت به فکر آنها باشد ما اکنون می‌دانیم که نظام سلامت ما خیلی به فکر بازنشستگان و سالمندان نیست و به دنبال این هستیم که درمان، دارو و توان بخشی سالمندان را پیگیری و در اولویت قرار دهیم.

 پیگیر مسائل بازنشستگان و سالمندان هستیم

وی خاطر نشان کرد: ما با تمام وجود پیگیر مسائل بازنشستگان و سالمندان هستیم و مباحثی مانند احکام و مطالبات آنها را به طور جدی پیگیری می‌کنیم و آنها هم می‌توانند به نمایندگان مجلس و کانون های بازنشستگی شهرهای خود مراجعه و مطالبات خود را مطرح کنند.

محسنی بندپی گفت: در کمیسیون اجتماعی اجرای احکام تیر ماه بازنشستگان را پیگیر هستیم و اگر مصوبه‌ای صادر می‌شود، منابع مالی آن هم باید دیده شود.

وی به طرح پزشک خانواده اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح یعنی تکریم بزرگترها و مدیریت و اولویت پیشگیری بر درمان بنابراین با جدیت پزشک خانواده را پیگیری می‌کنیم.

اولویت نخست ما حفظ شأن و منزلت بازنشستگان کشوری است

محمود مرتضایی فرد مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری نیز در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن ۲۵ذی الحجه گفت: تلاش‌های زیادی از سوی صندوق بازنشستگی کشوری به‌منظور کمک به معیشت و افزایش قدرت خرید بازنشستگان انجام شده که اجرای طرح‌های یاری از جمله این برنامه‌ها بوده است.

مرتضایی فرد با بیان اینکه تلاش می کنیم در همه طرح‌ها، شأن و منزلت بازنشستگان حفظ شود، افزود: اولویت نخست صندوق بازنشستگی کشوری، حفظ شأن و منزلت بازنشستگان است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ورزشی بازنشستگان در سراسر کشور گفت: در این رقابت‌ها بیش از چهار هزار بازنشسته ورزشکار زن و مرد در رشته‌های ورزشی انفرادی و گروهی به رقابت پرداختند.

به گفته وی، تلاش صندوق بازنشستگی کشوری در کنار تأمین حقوق و معیشت بازنشستگان حفظ و ارتقای نشاط و سلامت بازنشستگان تحت پوشش این صندوق است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید