یک شرکت خدماتی با عنوان جعل ویزای مهاجرت از ۳۰۰ نفر کلاهبرداری کرده و از هر نفر ۸۰۰ تا ۱۴ هزار دلار دریافت کرده است.

کلاهبرداری ۱۴ هزار دلاری به بهانه جعل ویزا

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، مدیر یک شرکت خدمات مسافرتی که به بهانه گرفتن ویزای کاری و مهاجرت به کانادا از ۳۰۰ نفر کلاهبرداری کرده تحت تعقیب قرار گرفت.

به گزارش رکنا ، شاکی های این پرونده پس از شکایت خواهان دستگیری متهم و برگرداندن پول‌هایشان شدند. بنا بر اظهارات شاکیان این پرونده که روز شنبه اول مرداد ۱۴۰۱ مقابل  دادسرای عمومی و انقلاب تهران شعبه ونک تجمع کرده بودند، «این شرکت با توجه به اینکه اعلام کرده دارای مجوز رسمی و پروانه فعالیت از مراجع ذیصلاح کشوری در زمینه مهاجرت است، وجوه ارزی را با دلار طی یک قرارداد دریافت کرده و نزدیک به سه سال است افراد را با این عناوین فریب داده و در نهایت مشخص شد که مدارک ارائه شده برای مهاجرت به کشور کانادا (LIMA) جعلی بوده و شرکت مذکور مجوز فعالیت در زمینه امور مهاجرت نداشته و به دروغ خود را دارای اختیارات واهی فراوان و نمایندگی شرکت‌های خارجی در ایران معرفی کرده است. همچنین برای گمراه کردن مردم با عنوان ارتباط با وزارت نفت و همچنین نهادهای اطلاعاتی، به جعل عناوین تقلبی اقدام کرده است. در حال حاضر متوجه شدیم دفتر این شرکت در تهران بسته و فرد مورد نظر متواری شده است.»

براساس گفته شاکی‌ها، این شرکت خدمات مسافرتی با نشانی پستی مشخص و دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی با عنوان ایجاد موقعیت کاری (جاب آفر) برای مشتریان کشورهایی چون کانادا به جعل اسناد و مدارک مهاجرتی اقدام کرده است.بیش از ۳۰۰ نفر تاکنون شاکی این پرونده هستند که در نامه‌ای خطاب به رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران که نسخه‌ای از آن را نیز در اختیار ایسنا قرار دادند، ‌خواسته‌اند: برای جلوگیری از تکرار سوءاستفاده از مردم و از دست رفتن اموال سایر افراد، با پیگیری سریع‌تر این پرونده، مجوز این شرکت را لغو و به مردم اطلاع‌رسانی کند.

۸۰۰ تا ۱۴ هزار دلار برای جعل ویزا

به گفته برخی شاکیان این پرونده، شرکت مذکور برای ویزای کار مبلغی از ۸۰۰ تا ۱۴ هزار دلار از هر نفر دریافت کرده است. بعضی از درخواست کنندگان این ویزا پس از وقفه طولانی و تأخیر در به سرانجام رسیدن درخواست‌ها، با پیگیری از اداره‌های کار و مهاجرت کانادا متوجه جعلی بودن مدارک و برگشت درخواست‌شان شده‌اند.

به گفته یکی از شاکیان که از اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ به همراه جمع دیگری از مالباختگان، پیگیری حقوقی این پرونده را با موضوع «کلاهبرداری، جعل عنوان، تحصیل مال نامشروع» آغاز کرده، حکم جلب و ممنوع‌الخروجی مدیرعامل این شرکت صادر، اما فرد مذکور متواری شده است. از طرفی، تعداد شاکیان این پرونده در حال افزایش است.

فروش ویزا اگرچه از سال ۱۳۸۰ در شمار فعالیت‌های آژانس‌های گردشگری آمده است، اما از سال ۱۳۹۸ در بخشنامه‌ای به دفاتر خدمات مسافرتی ابلاغ شد تبلیغ و فروش «ویزای تضمینی» ممنوع است. مسئولان گردشگری پیش‌تر گفته بودند از آنجا که «تعهد ویزای تضمینی» کشورها از جمله کانادا، استرالیا و کشورهای حوزه شنگن، «غیرقانونی» بوده، این امر فقط با هدف سوء‌استفاده مالی توسط برخی افراد سودجو صورت می‌گیرد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید