نخست‌وزیر اسرائیل به اقدام جدید دولت روسیه در بستن «آژانس یهود» در مسکو واکنش نشان داد.

انتقاد نخست‌وزیر اسرائیل از بسته شدن آژانس یهود در روسیه
به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اقدام اخیر دولت روسیه در بستن «آژانس یهود» در مسکو را «خطرناک» خواند و گفت که این روی روابط دو طرف تأثیر خواهد گذاشت.

به دنبال تشدید تنش در روابط مسکو و تل آویو پس از جنگ اوکراین، وزارت دادگستری روسیه هفته گذشته در دستوری خطاب به آژانس یهود که به صورت نامه به این آژانس ارسال شده، تمام فعالیت‌های آنها را در خاک روسیه ممنوع اعلام کرده است.

حالا امروز یکشنبه طبق بیانیه صادره از دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی، یائیر لاپید جلسه‌ای را با حضور «زئیف الکن» وزیر مسکن و «آویگدور لیبرمن» وزیر دارایی (دو وزیر روسی الاصل رژیم صهیونیستی) و «پنینا تامانو شاتا» وزیر امور مهاجرت، درباره اقدام مسکو در بستن آژانس یهود که به معنای کاهش چشمگیر و حتی توقف مهاجرت صهیونیست از روسیه به اراضی اشغالی است، برگزار کرد.

هشدار لاپید درباره تاثیر بستن دفاتر آژانس یهودی بر روابط اسرایل و روسیه

به گزارش پایگاه خبری «عرب48»، یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این جلسه با اشاره تصمیم دولت روسیه برای توقف فعالیت آژانس یهود گفت که «بستن دفاتر آژانس یک رویداد خطرناک است که روی روابط با مسکو تأثیر خواهد گذاشت».

وزارت دادگستری روسیه پنجشنبه گذشته به اتهام نقض قوانین روسیه از سوی آژانس یهود، درخواست خود را برای انحلال این آژانش که به عنوان یک سازمان مستقل روسی در این کشور فعالیت می‌کند، به دادگاهی در مسکو ارائه کرد و قرار است دادگاه روز پنجشنبه این درخواست مورد بررسی قرار دهد.

بر اساس این گزارش، لاپید به یک هیأت حقوقی دستور داد تا پس از دریافت موافقت روسیه برای انجام مذاکرات در مورد این موضوع، فورا برای رفتن به مسکو آماده شوند و «هر تلاشی برای پایان دادن به گفت‌وگوهای حقوقی و در عین حال ادامه گفت‌وگوهای سیاسی در سطح بالا در مورد این موضوع انجام دهند».

در همین ارتباط، روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» نوشت که «دستور توقف فعالیت آژانس یهود در روسیه موجب شده است که بسیاری از یهودیان ساکن این کشور احساس کنند در معرض تهدید و دستگیری هستند».

فعالیت اصلی «آژانس یهود در روسیه» تسهیل مهاجرت صهیونیست‌ها به سرزمین‌های اشغالی و اسکان آنها در فلسطین اشغالی است. این آژانس در ۳۰ سال گذشته در امر مهاجرت صهیونیست‌ها از روسیه به فلسطین اشغالی نقش داشته است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید