یک شرکت خصوصی قصد دارد کفش‌های دیگو مارادونا، بازیکن افسانه‌ای فوتبال آرژانتین را به فضا بفرستد.

کفش‌های مارادونا به فضا فرستاده می شود

به گزارش سلام نو به نقل از شفاف، کفش‌های دیگو مارادونا، بازیکن افسانه‌ای فوتبال آرژانتین به فضا فرستاده می‌شود. این ایده متعلق به یک شرکت خصوصی است که ضبط درخواست‌های طرفداران را سازماندهی کرده است.

مارادونا در نوامبر ۲۰۲۰ در یک مجتمع مسکونی خصوصی در شمال بوئنس آیرس در سن ۶۰ سالگی بر اثر حمله قلبی درگذشت. او چند هفته قبل از آن تحت عمل جراحی مغز قرار گرفته بود. به گفته محققان، اشتباهات بزرگی در مراقبت از مارادونا که به شدت بیمار بود، صورت گرفته بود.

پیش‌تر فروش پیراهنی که دیگو مارادونا هنگام به ثمر رساندن گل جنجالی "دست خدا" به انگلیس در جام جهانی ۱۹۸۶ بر تن کرده بود، رکورد گران‌ترین پیراهن تاریخ را شکست.

مارادونا در بازی یک چهارم نهایی در مکزیکوسیتی در ۲۲ ژوئن ۱۹۸۶ دو گل به ثمر رساند، تنها چهار سال پس از جنگ بریتانیا و آرژانتین بر سر جزایر فالکلند. گل اول بازیکن آرژانتینی با ضربه سر اعلام شد اما توپ دور از چشم داور با دست مارادونا وارد دروازه انگلیس شده بود. او بعد از این دیدار گفت آن دست، دست خدا بود که توپ را وارد دروازه انگلیس کرد. 

گل دوم مارادونا نیز بسیار زیبا بود. او در این صحنه تقریباً تمام تیم ملی انگلیسی را دریبل کرد و سپس پیتر شیلتون را نیز پشت سر گذاشت و توانست توپ را وارد دروازه کند. در سال ۲۰۰۲، در نظرسنجی فیفا این گل به عنوان "گل قرن" انتخاب شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید