۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
کد خبر: 55375503

یکی از مهم‌ترین مواردی که هر مسافر و گردشگری در سفر به آن فکر می‌کند، اقامت است که نوع آن با توجه به سبک سفر انتخاب می‌شود. با ما همراه باشید تا با روایت نگاه بیشتر و دقیق‌تر راجع به «تفاوت بین هتل و هاستل» بدانیم.

تفاوت بین هتل و هاستل

سلام نو _ سرویس گردشگری: تفاوت بین هتل و هاستل از جمله سوالات همیشگی علاقه‌مندان به سفر است و نگاه (آیدی اینستاگرام negah.trip) به عنوان یک جهانگرد با جزئیات مثال‌زدنی یک یک تفاوت‌ها را شرح می‌دهد، او متولد شهریورماه ۱۳۵۱ است و بعد از دوره کارشناسی خود برای ادامه تحصیل عازم آلمان می‌شود. نگاه از دوران کودکی به واسطه شغل مادرش سفرهای بسیاری داشته و به مرور زمان بیشتر به سفر کردن اشتیاق پیدا می‌کند. او نقاط زیادی را دیده و در حال حاضر معتقد است مادامی که وضعیت سلامتی و مالی اجازه دهد، تمایل دارد به دور دست‌ها سفر کند.

نگاه از اولین و اساسی‌ترین تفاوت هتل و هاستل این‌طور می‌گوید: "در هتل مسافرین در یک مجموعه کوچک یا بزرگ که میتواند به چند صد اتاقی هم برسد، اطاقی مجزا با سرویس بهداشتی مجزا دارند، در صورتیکه هاستل ها عمدتاً یا یک سالن بزرگ و یا یک محیطی متشکل از چند اتاق هستند که هر کدام دارای چندین تخت هستند، که تعداد این تختها میتواند از ٤ و حتی تا تعداد بسیار زیادی حتی تا ١٠٠ تخت (در سالن های بزرگ) متغییر باشد .اکثرا تختها دو طبقه هستند که بتوان از تعداد مسافر بیشتری پذیرای کرد .در هاستل‌ها سرویس بهداشتی مشترک است."

تفاوت بین هتل و هاستل
اتاق هاستل

او در ادامه به وجود سوئیت و رستوران در هتل و اتاق برای زوج‌ها و آشپزخانه در هاستل اشاره می‌کند: "هتل‌ها گاهی اتاق‌هایی به فرم سوئیت هم ارائه می‌دهند. در بعضی از هاستل ها هم گاهی یک یا دو اطاق دو تخته برای زوجین وجود دارد. در هتل‌ها جایی برای آشپزی وجود ندارد و هتل‌ها دارای رستوران هستند.

اما در هاستل‌ها اکثراً یک آشپزخانه هست که مسافرین امکان پخت و پز دارند که این کار را میتوانند انفرادی و یا کنار هم انجام دهند و در اکثر موارد مواد اولیه برای آشپزی موجود است و گاهی مسافرین موادی که نیاز ندارند برای مسافر های بعدی در آشپزخانه می‌گذارند.

در بعضی از هاستل‌ها با وجود آشپزخانه، صبحانه هم ارائه می‌دهند. پخت و پز به صورت گروهی در آشپزخانه هاستل به افراد این امکان را میدهد با ملیت‌های دیگر آشنا شده و همگی بر سر یک میز غذا بخورند."

تفاوت بین هتل و هاستل
اتاق هتل

نگاه درباره یکی از پر چالش‌ترین قسمت‌های سفر یعنی قیمت اقامت می‌گوید و تفاوت هتل و هاستل را با توجه به تجربه خود در این زمینه بیان می‌کند: "یکی از دلایل پر طرفدار بودن هاستل ها در بین جوانان و امروزه حتی باقی گروههای سنی قیمت ان است، قیمت هاستل ها میتواند از پنج یورو تا ٢٥ یورو و در موارد کمی تا حدودی گران تر باشد. (هاستل هایی هم هستند که دولتی یا در اختیار کلیسا هستند که میتوان به طور دلخواه هر چه در نظر داشته باشید در صندوق خیریه آن بریزید).

هتل ها بسته به کیفیتی که ارائه میدهند از یک تا پنج ستاره دارند و به هتل های سوپر لوکس اصطلاحاً هفت ستاره گفته میشود، در صورتیکه هاستل ها هر چند کیفیت متفاوت دارند ولی با ستاره شناخته نمیشوند. در هتل ها (با ستاره بالا) برای شستن لباسها، لباسهای کثیف رو داخل کیسه میریزیم و به لباسشویی هتل تحویل میدهیم در صورتیکه در هاستل ماشین لباسشویی و خشک کن هست و یا میتوان لباسها را با دست شست و در افتاب خشک کرد.

در برخی هاستل ها ملافه یکبار مصرف هست و برای رو انداز باید از کیسه خواب شخصی استفاده کرد ولی برخی مجهز به ملافه های نخی و پتو هستند. در ٨٠ درصد هاستل ها حوله و شامپو وجود ندارد."

تفاوت بین هتل و هاستل
تفاوت بین هتل و هاستل

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید