هیچ چیز به اندازه غذایی همانند آب دوغ خیار خوشمزه و خنک در هوای گرم تابستان نمی‌چسبد؛ در این مطلب طرز تهیه آب دوغ خیار با همه فوت و فن‌هایش را به شما عزیزان آموزش داده ایم که در ادامه خواهید خواند.

نحوه درست کردن آب دوغ خیار خوشمزه؛ غذای مناسب برای چله تابستان  + طرز تهیه مرحله به مرحله

به گزارش سلام نو، در هوای گرم تابستان هیچ چیز مثل یک آب دوغ خیار خوشمزه و خنک نمی‌چسبد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آب دوغ خیار خوشمزه مجلسی با ماست و کشمش با ما همراه باشید.

مواد لازم آب دوغ خیار برای ۴ نفر

سیر: ۴ تا ۵ حبه رنده شده

ماست: یک کیلو

نعنا، پونه، ریحان، شوید، جعفری، کمی تره: به میزان لازم

دوغ: به میزان لازم برای زمان سرو

نمک: به میزان لازم

گل محمدی: ۲ قاشق غذاخوری

گردو ریز خرد شده: ۵ قاشق غذاخوری

کشمش: ۴ قاشق غذاخوری

شوید خشک: ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری

نان خشک: یک بسته

یخ: به میزان دلخواه


بیشتر بخوانید:

نحوه درست کردن آب دوغ خیار + طرز تهیه / فیلم

نحوه درست کردن آب دوغ خیار خوشمزه و آسان مناسب روزهای گرم تابستان در چند دقیقه + طرز تهیه / فیلم


طرز تهیه آب دوغ خیار خوشمزه مجلسی

مرحله اول

برای درست کردن آب دوغ خیار خوشمزه ابتدا خیار را تمیز شسته و روی تخته آشپزخانه قرار می‌دهیم و به شکل نگینی خرد می‌کنیم سپس سیر را رنده کرده و به آن می افزاییم.

مرحله دوم

در ظرفی خیار و سیر رنده شده را می‌ریزیم و سبزی خوردن را که شامل نعنا، پونه، ریحان، شوید، جعفری و کمی تره است پاک کرده، بشویید و خرد کنید و به ظرف اضافه کنید.

مرحله سوم

سپس گل محمدی خشک را اضافه می‌کنیم و پودر معطر را از ترکیب گل محمدی، شوید، ترخون، نعنا خشک را به یک اندازه می‌ریزیم و آسیاب می‌کنیم و به مواد قبلی می‌افزاییم.

طرز تهیه آب دوغ خیار خوشمزه | راز آبکی نشدن آب دوغ خیار | سوپ سردی که مخصوص چله تابستان است

مرحله چهارم

در انتها کشمش دم گرفته و گردوی که ریز خرد شده را به همراه شوید و نمک اضافه می‌کنیم. ماست را با کمی آب رقیق کرده و به مواد آب دوغ خیار اضافه و همه مواد را با هم مخلوط می‌کنیم.

مرحله پنجم

ماست را زیاد رقیق نکنید و هنگام سرو دوغ را حتما سر سفره بگذارید تا هر کسی به اندازه ای که می‌خواهد آن را رقیق کند. بعضی افراد ترجیح می‌دهند که آب دوغ خیار زیاد آبکی نشود.

مرحله ششم

می‌توانید آب دوغ خیار را داخل یخچال قرار دهید تا حسابی خنک شود یا از یخ استفاده کنید. اگر دوست داشته باشید می توانید کمی سیب ترش هم داخل آن رنده کنید طعم عالی می‌گیرد.

مرحله هفتم

یک نکته جالب این که می‌توانید به جای کشمش از انگور یاقوتی استفاده کنید واقعا مزه خاص و منحصر به فردی به آب دوغ خیار می‌دهد و شیرینی دانه‌های انگور در زیر دندان فوق العاده است.

مرحله هشتم

برای سرو این غذای خنک و خوشمزه نان خشک و دوغ را در زمان میل کردن به غذا اضافه کنید روی آن را با گردو، شوید، نعنا و گل محمدی می‌توانید تزئین کنید و در کنار خانواده میل کنید. نوش جان./ برترین‌ها

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید