اگر می‌خواهید بدانید از زاهدان تا تهران با اتوبوس چند ساعت راه است و چه اتوبوس‌هایی در این مسیر موجود است با ما همراه شوید.

از زاهدان تا تهران با اتوبوس چند ساعت راه است

سلام نو _ سرویس گردشگری: اگر قصد سفر زمینی به سیستان و بلوچستان را دارید خوب است بدانید که از زاهدان تا تهران با اتوبوس چند ساعت راه است.

زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و بزرگ‌ترین شهر این استان است. زاهدن امروز از مقاصد بکر و مورد توجه‎ گردشگران ایرانی و خارجی است که با مقاصد بسیار ارزشمند تاریخی و طبیعی خود به شدت جلب توجه کرده است.

تا چند سال پیش زاهدان و کل استان سیستان و بلوچستان چندان به عنوان یک مرکز گردشگری شناخته نمی‌شد، اما به تازگی اوضاع فرق کرده است. به لطف فعالیت جدی راهنمایان گردشگری استان سیستان و بلوچستان، برگزاری تورهای مختلف و شبکه‌های اجتماعی سیستان و بلوچستان و به ویژه نقاطی مثل زاهدان و چابهار مورد توجه ویژه قرار گرفته‌اند.

فاصله زاهدان از تهران در کوتاه‌ترین مسیر آن ۱۴۹۰ کیلومتر است که در بهترین حالت به چیزی نزدیک به ۱۷ ساعت رانندگی مداوم نیاز دارد. مدت زمان سفر با قطار به زاهدن ۲۴ ساعت و مدت زمان سفر هوایی چیزی در حدود ۱ ساعت و۳۰ دقیقه است.

در چنین شرایطی چرا کسی باید به دنبال سفر زمینی به زاهدان باشد؟ پاسخ ساده است صرفه اقتصادی یا کنجکاوی برای سفر زمینی و کشف مقاصد جدید می‌تواند از جمله دلایل سفر زمینی باشد. در چنین سفری حتما باید بدانید که از زاهدان تا تهران با اتوبوس چند ساعت راه است و چقدر هزینه خواهید کرد.

از زاهدان تا تهران با اتوبوس چند ساعت راه است

از زاهدان تا تهران با اتوبوس چند ساعت راه است، سوالی که هر مسافری از خود می‌پرسد

از زاهدان تا تهران با اتوبوس چیزی نزدیک به ۲۰ ساعت راه است. دلیل طولانی‌تر شدن سفر با اتوبوس از سفر با خودروی شخصی یکی به سرعت متوسط آن و دیگری به توقف‌های تنظیم شده بین راهی اتوبوس باز می‌گردد.

حالا که فهمید از از زاهدان تا تهران با اتوبوس چند ساعت راه است بیایید نگاهی به هزینه این سفر داشته باشیم. شما می‌توانید اتوبوس‌های مختلفی را برای سفر به زاهدان پیدا کنید. اتوبوس‌های classicus ۲+۲ بلیت۱۸۶ هزار تومانی و اتوبوس‌های مرال و اسکانیا که تخت شو هستند بلیت۳۱۵ هزار تومانی دارند. با توجه به راه زیاد پیشنهاد می‌شود بلیت راحت‌ترین اتوبوسی که می‌توانید را تهیه کنید.

درباره ساعات حرکت اتوبوس های تهران به زاهدان باید گفت که این اتوبوس‌ها از ترمینال‌های تهران در ساعات مختلف روز حرکت می‌کنند. پرترددترین ساعات شبانه روز بین ۱۸ و ۲۳ است.  همینطور باید گفت که هر چه به آخر هفته نزدیک‌تر شویم تنوع ساعت و کیفیت اتوبوس‌ها بیشتر می‌شود.

شما می‌توانید بلیت‌های خود را از اینترنتی و سایت‌های مختلف یا تلفنی از شرکت‌های مختلف حاضر در ترمینال بخرید.

مسئله دیگر کنسلی بلیت اتوبوس است. زمانی که بلیط اتوبوس تهران به زاهدان را می‌خرید، در صورت لغو سفر، می‌توانید آن را استرداد کنید و پولتان را پس بگیرید، اما باید مبلغی را به عنوان جریمه بپردازید. میزان جریمه‌ای که از پولتان کسر می‌شود به زمان کنسلی بلیت بستگی دارد. هر چه دیرتر بلیت را کنسل کنید جریمه بیشتری می‌پردازید.

به این نکته توجه داشته باشید که عموما برای سفر با اتوبوس باید حدودا یک ساعت قبل از حرکت در ترمینال یا پایانه اتوبوسرانی حضور داشته باشید. اما اگر با محیط پایانه آشنا هستید و بلیت هم از قبل خریده‌اید می‌توانید یک ربع مانده به حرکت اتوبوس در ترمینال حاضر شوید.

از زاهدان تا تهران با اتوبوس چند ساعت راه است
از زاهدان تا تهران با اتوبوس چند ساعت راه است

نکته مهم بعدی این است که اتوبوس مسافر را تنها در ترمینال سوار می‌کند و کم‌تر اتوبوس حاضر است شما را در بین راه سوار کند.

به این مسئله نیز توجه داشته باشید که اتوبوس توان حمل بار محدودی دارد، پس چندان روی حمل بار حساب باز نکنید و سبک سفر کنید. اگر حساسیت خاصی دارید یک بالش سفری و یک رو انداز نازک هم با خود همراه ببرید. اگر قصد پیاده شدن در بین راه را دارید حتما راننده را از قبل مطلع کنید و حواس خودتان هم جمع باشد.

حالا که متوجه شدید از زاهدان تا تهران با اتوبوس چند ساعت راه است باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید این مسیر را با اتوبوس طی کنید یا خیر؟

کد خبرنگار: ۲۶
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    0 0
    بسیار خوب در مورد سفر زاهدان تا تهران با اتوبوس مطالبی نوشتید ولی در مورد سفر با قطار یاهواپیما چیزی ننوشتید با این که مسافرت با قطار بویژه برای خانواده‌ها راحتتر است
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    0 5
    تا وقتی زیر ساخت های شهری درست نشه کسی برای گردشگری نمیره ،هنوز خیلی از خیانوناش حتی اسفالت نداره، کوچه هاش پر از زباله اس هتل مناسب ،نداره امکاناتش محدوده بندگان خدا توی بد شرایطی زندگی میکنن ،خیلی هاشون آب برای خوردن ندارن و بقیه داستان رو هم که خودتون میدونید، در واقع سیستان شده خرابه شهر
    • مصی IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
      5 0
      من خودم تو زاهدان زندگی می کنم اصلا اینجوری ک شما میگین نیست امنیتی که ما داریم را هیچ جای ایران نمی تونید پیدا کنید کافیه که خودتون بیاید و ببینید شهرمون هم بزرگه و ادمای مهمان نوازی داریم سیستان نه سیستان و بلوچستان 75درصد رو بلوچستان تشکیل داده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید