طبق گفته رییس دانشگاه تهران، این دانشگاه برنامه دارد تا شعبه‌ای از این دانشگاه را در لبنان راه‌اندازی کند. به زودی هیات این دانشگاه به لبنان اعزلم خواهد شد.

راه‌اندازی شعبه دانشگاه تهران در لبنان

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا،‌ رییس دانشگاه تهران از برنامه این دانشگاه برای راه اندازی شعبه این دانشگاه در لبنان خبر داد و گفت: قرار بر این شد تا به زودی با اعزام هیأتی از دانشگاه تهران به بیروت، راهکارهای اجرایی شدن ایجاد شعبه دانشگاه تهران مورد تبادل نظر قرار گیرد.

دکتر سید محمد مقیمی در دیدار با رئیس دانشگاه اسلامی لبنان، گفت: با وجود اینکه روابط سیاسی سطح بالایی با دوستان و برادران‌مان در لبنان داریم اما متأسفانه نتوانسته‌ایم سطح روابط علمی‌مان را در آن سطح سیاسی حفظ کنیم و توسعه دهیم. لبنان کشوری است که در خط مقدم جبهه مقاومت قرار دارد و باید از نظر علمی حمایت بیشتری از سوی جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه تهران از لبنان صورت گیرد؛ به این جهت باور داریم که سطح روابط دانشگاهی با کشور لبنان را باید ارتقا دهیم.

وی با اشاره به گفتگو با وزیر امور خارجه کشورمان در زمینه ایجاد شعبه دانشگاه تهران در لبنان، اظهار کرد: قرار بر این شد تا به زودی با اعزام هیأتی از دانشگاه تهران به بیروت، راهکارهای اجرایی شدن ایجاد شعبه دانشگاه تهران مورد تبادل نظر قرار گیرد. همچنین از ایده‌های دانشگاه اسلامی لبنان برای عملیاتی شدن ایجاد شعبه دانشگاه تهران در لبنان نیز استقبال می‌کنیم.

دکتر مقیمی افزود: طرحی را تحت عنوان کنسرسیوم مشترک با دانشگاه‌های برتر ایران ارائه کرده‌ایم تا هر کدام از دانشگاه‌های برتر کشور بتوانند در راه‌اندازی شعبه دانشگاه تهران در لبنان همکاری داشته و در بخش‌هایی به دانشگاه تهران کمک کنند که به صورت مشترک رشته‌هایمان را در لبنان به اجرا درآوریم.

وی در دیدار با رئیس دانشگاه اسلامی لبنان که با حضور رئیس دانشگاه قم در محل دانشگاه تهران برگزار شد، خاطرنشان کرد: دانشگاه قم در زمینه مباحث علوم انسانی و اسلامی دارای رشته‌های زیادی است و از وجود اساتیدی که با حوزه‌های علمیه ارتباط دارند نیز برخوردار است. علاقمند هستیم از همکاری دانشگاه قم نیز در زمینه ایجاد شعبه دانشگاه تهران در لبنان استفاده کنیم.

دکتر مقیمی با اشاره به اینکه دانشگاه تهران دارای ۴۸ هزار دانشجو، ۲۲۰۰ عضو هیأت علمی، ۹۷۶ رشته، ۵۲ دانشکده و دارای جایگاه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ در رتبه‌بندی شانگهای است، گفت: ۲۸ هزار دانشجوی دانشگاه تهران در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه تهران در پی درخواست رئیس دانشگاه اسلامی لبنان برای بورسیه شدن تعدادی از دانشجویان لبنانی در دانشگاه تهران، گفت: علاقمند هستیم شیعیان لبنان را به تشخیص دانشگاه اسلامی لبنان، در دانشگاه تهران بورس کنیم. در حال حاضر ضمن قائل شدن تخفیف‌های ویژه در زمینه شهریه دانشجویان کشورهای عراق و افغانستان، به آنها بورسیه تحصیلی نیز می‌دهیم.
دکتر مقیمی افزود: موفقیت و پیشرفت برادران و خواهران‌مان در لبنان را موفقیت خودمان تلقی می‌کنیم و امیدواریم همکاری مشترک علمی بین دانشگاه‌های ایران و لبنان بتواند برای دو کشور مفید باشد.

وی در پایان با تاکید بر تبادل تجربیات و همکاری مشترک اساتید ایرانی و لبنانی، خاطرنشان کرد: آمادگی داریم پذیرای اساتید لبنانی در قالب دوره‌های کوتاه مدت و فرصت مطالعاتی باشیم و همچنین تحقیقات مشترک و نشست‌های تخصصی برای بررسی مسائل جبهه مقاومت و کشورهای اسلامی با همتایان لبنانی برگزار نمائیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر حسن القیس، رئیس دانشگاه اسلامی لبنان نیز در این دیدار اظهار داشت: همچنان که جمهوری اسلامی ایران در دهه‌های متوالی مورد تحریم واقع شده، اما توانسته است با نوآوری به پیشرفت علمی دست پیدا کند، ما هم سعی می‌کنیم که در همین مسیر حرکت کنیم. می‌خواهیم خود را پیشرفته کنیم و توسعه دهیم. می‌خواهیم دانشگاه اسلامی لبنان را از طریق افزایش گروه‌های علمی و پیشرفته کردن آزمایشگاه‌ها گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه اسلامی لبنان دارای ۱۶ هزار دانشجو، ۴ پردیس دانشگاهی و ۸ دانشکده شامل دانشکده‌های مهندسی، بهداشت، حقوق، علوم، مهندسی، علوم سیاسی و اداری، گردشگری و مطالعات اسلامی است، برای فرصت مطالعاتی تعدادی از اساتید دانشگاه تهران در دانشگاه اسلامی لبنان اعلام آمادگی کرد.

بر طبق این گزارش، دکتر سید محمد مرندی، معاون بین‌الملل دانشگاه تهران نیز در دیدار با هیأت دانشگاهی دانشگاه اسلامی لبنان، گفت: دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور دارای شعبه‌هایی در قم، کرج، فومن، کیش و جلفا است که می‌توانند دانشجویان زیادی را از لبنان پوشش دهند.

وی با ابراز تمایل در زمینه گسترش همکاری با دانشگاه‌های لبنان، به برخی زمینه‌های همکاری کرد و افزود: دانشگاه تهران در کیش به دنبال دانشگاه‌های همکار در حوزه علوم دریایی و اقتصاد دریا است. همچنین می‌توان شرایط لازم را جهت گذراندن فرصت مطالعاتی برای اساتید دو دانشگاه تهران و اسلامی لبنان فراهم کرد.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید