رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، معتقد است با خروج ترامپ از توافق خود، ایران نیز به تدریج از تعهدات مختلف خود خارج می‌شود.

کاهش تدریجی تعهدات برجامی ایران به چه معناست؟
به گزارش سلام نو به نقل از اسپوتنیک، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی تأکید کرد که کاهش تدریجی تعهدات برجامی ایران به معنای تلاش این کشور برای ساخت سلاح هسته‌ای نیست.
وی در مصاحبه‌ای که با روزنامه اسپانیایی «پائیس» که امروز -جمعه- منتشر شد، گفت که یک چارچوب قانونی وجود داشت که مستلزم تعدادی محدودیت داوطلبانه برای ایران در قالب بخشی از برجام بود ولی پس از اینکه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، تصمیم به خروج از این توافق گرفت، ایران به طور گام به گام و پیوسته از تعهدات مختلف خارج می‌شود.
گروسی ادامه داد: «امروز یک برنامه هسته‌ای داریم که در مقایسه با سال ۲۰۱۵ به شدت رشد کرده است، این بدان معنا نیست که ایران در حال ساخت سلاح هسته‌ای است، اما هیچ کشوری که توسعه نظامی ندارد، اقدام به غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم نمی‌کند».
وی مدعی شد: «بنابراین، ما در شرایط بسیار سختی قرار داریم، زیرا ایران نه تنها قاطعانه و با سرعت به جلو پیش می‌رود، بلکه در عین حال نظارت آژانس را در همه این حوزه‌ها کاهش می‌دهد و این چیزی است که من فکر می‌کنم، از جمله موارد دیگر، یک موقعیت حساس است».
کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید