با برگزاری اجلاس آستانه بین ایران، روسیه و ترکیه، رژیم صهیونیستی استقبالی از خود نشان نداد زیرا بیشترین بهره را از رو در رو شدن دو کشور اسلامی می‌برد.

رژیم صهیونیستی از جنگ ترکیه و سوریه چه سودی می‌برد؟

به گزارش سلام نو، محسن پاک‌آیین در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی خود از برگزاری نشست آستانه در تهران اظهار کرد: این اجلاس در موقعیت بسیار مهمی برگزار شد زمانی که نگرانی جدی از حمله نظامی ترکیه به سوریه‌ وجود داشت و ما شاهد درگیری جدیدی در منطقه بودیم که در صورت وقوع این درگیری‌ها می‌توانست تقویت مجدد گروه‌های تروریستی و آواره شدن مردم سوریه را به همراه داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: در واقع از رو در رو قرار گرفتن دو کشور اسلامی رژیم صهیونیستی بیشترین بهره را خواهد برد اما برگزاری اجلاس آستانه در تهران بین روسای جمهور سه کشور ایران، ترکیه و روسیه و همچنین بیانیه‌ای که در پایان منتشر شد نشان از این داشت که هر سه کشور به ضرورت حفظ تمامیت ارضی سوریه تاکید دارند و این‌که اختلافات و مسائل از طریق گفت‌وگوهای سیاسی حل شود.

این دیپلمات پیشین کشورمان همچنین بیان کرد: البته ترکیه نگرانی امنیتی در ارتباط با کردهای سوری دارد که پس از مذاکرات مقرر شد از طریق مذاکره و گفت‌وگو این مسائل حل شود. این اتفاق گام مهمی بود که موجب شد سه کشور ایران، روسیه و ترکیه تاکید کردند که تمایلی به جنگ در سوریه توسط ترکیه ندارند و ترکیه هم قول داد که روند آستانه را ادامه دهد.

سفیر سابق کشورمان در جمهوری آذربایجان خاطر نشان کرد: حضور وزیر خارجه سوریه در تهران در چنین ایامی در همین ارتباط بوده که می‌تواند به جدی بودن این کشور برای حل مشکل مرزی و امنیتی ترکیه تاکید کند. بنابراین با توجه به اراده دو کشور ترکیه و سوریه و مشارکت ایران و روسیه این امیدواری وجود دارد که شاهد جنگ دیگری در این منطقه نباشیم.

پاک‌آیین همچنین با اشاره به واکنش‌های جهانی نسبت به برگزاری نشست آستانه در تهران اظهار کرد: طیف‌های مختلفی از کشورهای جهان اظهارنظرهای متفاوتی کردند کشورهایی مثل آمریکا و آنهایی که طرفدار جنگ بین سوریه و ترکیه بوده و به دنبال تامین امنیت رژیم صهیونیستی از مسیر ایجاد اختلاف بین کشورهای اسلامی هستند طبیعتا از برگزاری این اجلاس در تهران راضی نبودند و مسائل دیگری را مطرح کردند.

وی در پایان اظهار کرد: هستند کشورهایی که به دنبال انتقال بدون مشکل انرژی به کشورهای خود بوده و از جنگ استقبال نمی‌کنند و به نظر می‌رسد عمده کشورهای جهان از ابتکار ایران استقبال کرده است و امیدواریم که این اقدام تاثیر مثبتی برای ایجاد امنیت در برداشته باشد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید