وزیر امور خارجه ترکیه درباره حمله به شمال عراق گفت: برای مبارزه با تروریسم هرگز از کسی اجازه نخواهیم گرفت.

چاووش اوغلو: در تهران به دنبال گرفتن مجوز عملیات نظامی خود نبودیم / باز هم به شورشیان کُرد حمله می کنیم
به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، وزیر امور خارجه ترکیه روز پنج‌شنبه، ۳۰ تیرماه، اعلام کرد که آنکارا برای حمله به «شبه‌نظامیان» مظنون کرد «به اجازه کسی» نیاز ندارد.

اظهارات مولود چاووش اوغلو، دو روز پس از اجلاس رهبران روسیه و ترکیه و ایران در تهران مطرح می‌شود که روسیه و ایران با تشکیل کمپین جدید پیشنهادی ترکیه در شمال سوریه علیه کردها مخالفت کردند.

چاووش اوغلو در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: «ما [در تهران] تبادل نظر کردیم، اما هرگز درخواست نکردیم و هیچ گاه به دنبال مجوز برای عملیات نظامی خود نیستیم.»

وزیر خارجه ترکیه از آغاز فشار نظامی جدید ترکیه علیه نیروهای کرد خبر داد و افزود: «ما در مبارزه با تروریسم از کسی اجازه نخواهیم گرفت. این ممکن است یک شب، ناگهانی اتفاق بیفتد.»

روز چهارشنبه با حمله به یک تفریح‌گاه کوهستانی در استان دهوک عراق، هشت گردشگر کشته و ۲۳ نفر مجروح شدند.

وزارت خارجه ترکیه با رد ادعای مقام‌های عراقی مبنی بر «تروریستی» بودن این حمله گفت که آنکارا از شنیدن اخبار مربوط به این حمله و تلفات ناشی از آن متاسف شده و نهایت تلاش خود را کرده تا در عملیات علیه شبه‌نظامیان حزب منحله کارگران کردستان (پ‌کاکا)، غیرنظامیان و اماکن تاریخی و فرهنگی از آسیب در امان باشند.

اظهارات مولود چاووش اوغلو بازتاب هشدار چندباره رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهوری ترکیه در مورد آغاز عملیات زمینی جدید این کشور در سوریه است.

اردوغان در نشست سه‌جانبه سران ترکیه، روسیه و ایران در تهران نیز تاکید کرده بود که آنکارا مصمم است «به زودی» عملیات نظامی خود علیه کردهای شمال سوریه را عملی کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۶دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید