یونیسف از کشته شدن سه کودک و زخمی شدن چند کودک دیگر در حمله روز گذشته ترکیه به شمال عراق خبر داد.

مرگ تلخ دختر یک‌ساله در حمله ترکیه به شمال عراق
به گزارش سلام نو به نقل از فارس، صندوق کودکان سازمان ملل در بیانیه‌ای ضمن محکومیت حمله روز گذشته به منطقه کردستان عراق، اعلام کرد که در این حمله دختربچه یک‌ساله جان خود را از دست داده است.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) امروز پنجشنبه درباره حمله روز گذشته به شمال عراق بیانیه‌ای صادر کرد.

یونیسف اعلام کرد که در حمله روز گذشته به شمال عراق دست‌کم سه کودک کشته و چند خردسال دیگر زخمی شده‌اند. طبق این بیانیه، یکی از این سه کودک، دختربچه یک‌ساله بوده است.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد در ادامه هر گونه اقدام خشونت‌آمیز علیه کودکان را محکوم کرد و خود را در سوگ خانواده قربانیان شریک دانست و در عین حال، برای مجروحان آرزوی شفای عاجل کرد.

یونیسف همچنین ضمن درخواست از تمامی طرف‌ها برای پایبندی به تعهداتشان ذیل حقوق‌ بین‌الملل درباره محافظت از کودکان، اضافه کرد تمامی خردسالان این حق را دارند که در فضایی به دور از خشونت زندگی کنند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که استفاده از تسلیحات در خاک عراق افزایش یافته است و اشاره شده که در پانزدهم ماه ژوئن در پی یک حمله نیز پسربچه‌ای دوازده‌ساله در منطقه سنجار عراق جان خود را از دست داد.

منابع خبری عراق، عصر روز گذشته، از حمله ارتش ترکیه به شمال این کشور و اصابت یک گلوله توپ به تفرجگاهی در منطقه کردستان عراق خبر دادند.

رسانه‌های عراقی گزارش دادند که در پی این حمله، تعدادی غیرنظامی کشته و چند نفر دیگر مجروح شده‌اند. مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق لحظاتی پس از انتشار این گزارش خبر رسانه‌ها را تأیید کرد و خبر داد که به دنبال این حمله، هشت نفر کشته و ۲۳ تن دیگر مجروح شده‌اند.

مقامات و گروه‌های عراقی هر یک در واکنش به این حمله بیانیه شدیداللحنی صادر کردند و با نسبت دادن این حمله به ترکیه آن را به شدت محکوم کردند.

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق ضمن نسبت دادن این حمله به ترکیه، تأکید کرد: «عراق حق کامل خود در پاسخ به این تجاوزها را محفوظ می‌داند و تمام اقدامات لازم برای حفظ مردم این کشور و تحمیل کردن تبعات تنش مستمر به طرف متجاوز را اتخاذ خواهد کرد.»

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید