بعد از خبر توقیف تولید خودرهای تیبا و ساینا از ابتدای مرداد ماه به نظر می رسد که خودروهاییشاهین CVT ، آریا ، رانا AMT, هایما S۸ و آریسان ۲ جایگزین این خودروها شوند.

قیمت خودروی جایگزین تیبا و سمند مشخص شد / این خودروها سه برابر سمند و تیبا قیمت دارند!

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، پراید ارزانترین خودروی تولیدی ایران بود که تولید آن متوقف و خودرویی مانند تیبا و ساینا جایگزین آن شد. حالا خبر رسیده که تولید این خودروها هم از ابتدای مرداد ماه متوقف و خودروهایی نظیر شاهین CVT ، آریا ، رانا AMT, هایما S۸ و آریسان ۲ جایگزین این خودروها شوند.

گفته شده خودروهای جایگزین ضرایب کیفی بالاتری دارند اما قیمت هر کدام چقدر است و آیا می‌توان گفت ارزانترین خودروهای موجود در بازار، با خودروی ارزان جایگزین می‌شوند؟

بر اساس آخرین گزارش‌ها، قیمت تیبا در بازار حدود ۲۱۱ میلیون تومان است. قیمت سمند حدود ۳۵۰ میلیون است و برای خرید ساینا باید معادل تیبا پول داد؛ حدود ۲۱۱ میلیون تومان.

قیمت خودروهای جایگزین هنوز اعلام نشده و حتی این خودروها هنوز وارد بازار هم نشده‌اند. اما پیش‌بینی‌ها و گمانه‌هایی درباره قیمت این خودروها وجود دارد.

ارزانترین خودرویی که جایگزین این سه خودروی اقتصادی می‌شود، آریسان ۲ است که قیمت آن ۲۶۰ میلیون تومان است. بعد از آن دو خودروی دیگر در رده قیمتی ۳۰۰ میلیون تومان هستند. قیمت خودروی شاهین CVT بین ۳۰۰ تا ۳۴۰ میلیون تومان است و رانا AMT هم حدود ۳۳۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

اما دو خودروی دیگر، دو تا سه برابر سمند قیمت دارند و نمی‌توانند جایگزین خوبی برای این خودروهای اقتصادی باشند. برای مثال پیش‌بینی شده که خودروی آریا قیمتی حدود ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان داشته باشد و قیمت هایما ۸S هم حدود یک میلیارد تومان است و نمی‌توان این دو خودرو را خودروی اقتصادی دانست و آن را جایگزین تیبا و ساینا و حتی سمند کرد.

قیمت‌های اعلام شده در حالی است که این خودروها هنوز وارد بازار نشده‌اند و مشخص نیست زمان ورود به بازار هر کدام چه قیمتی داشته باشند. اما نگرانی اصلی این است که با حذف این خودروهای اقتصادی، خودروی اقتصادی دیگری جایگزین نشود و توان خرید خودرو برای مردم کم شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید