۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵
کد خبر: 55374888

یک ساحل دورافتاده با کوه‌های یخی ۱۰۰۰۰ ساله و اقامت در یک اقامتگاه شکار و ماهیگیری با سونا و جکوزی با آتش‌سوزی هیزمی بازدید کنید و لذت ببرید.

۵ نقطه دیدنی ایسلند + عکس

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: آیا ایسلند در لیست شما برای سفر قرار دارد؟ شاید. سرزمین آتش و یخ به لطف شگفتی‌های طبیعی خیره‌کننده‌اش، مورد علاقه مسافران است. اما قبل از اینکه پروازهای خود را رزرو کنید، این را در نظر بگیرید: طبق گزارش‌ها، به ازای هر ساکن در ایسلند، شش گردشگر وجود دارد و سال گذشته، این کشور به‌عنوان دومین مکان شلوغ جهان از نظر گردشگری بیش از حد شناخته شد. یک سیاستمدار محلی حتی اخیرا از تعداد گردشگران شکایت کرد و کشور را با دیزنی‌لند مقایسه کرد و با فروپاشی شرکت هواپیمایی Wow، دوران پروازهای بسیار ارزان ایسلند به پایان رسیده است.

پس به جای آن کجا باید بروید؟ در مورد گرینلند که همه می‌گویند ایسلند جدید است، چطور. یا پرتغال که به آن ایسلند جدید نیز گفته می‌شود. یا نیوفاندلند، که به آن لقب گرفته است شما حدس زدید، ایسلند جدید. در اینجا، ما ۵ مکان زیر رادار داریم که به ایسلند پول خود را می‌دهد.

۵ نقطه دیدنی ایسلند + عکس

۱. گرینلند

چرا به آنجا بروید: با پیشنهاد تبلیغاتی دونالد ترامپ برای خرید کشور گرینلند، مسافران در همه جا توجه ویژهای به آن کردند. هیئت گردشگری گرینلند افزایش علاقه را گزارش کرد و اپراتورهای تور مانند Intrepid Travel که به تازگی یک اکسپدیشن جدید گرینلند را راه‌اندازی کرد، اولین تور اختصاصی خود در کشور پس از اظهارات ترامپ، افزایش ۲۳۷ درصدی ترافیک وب را گزارش کردند. اما این یک شبه اتفاق نیفتاده است. گردشگری در بزرگترین جزیره جهان هنوز در مراحل ابتدایی خود است. به دنبال مناظر وحشی، کوه‌های یخی بلند، یافته‌های باستان‌شناسی و همچنین پایتختی (Nuuk) پر از معماری جذاب، بوتیک‌های امروزی و رستوران‌های لذیذ باشید.

به خلیج دیسکو بروید و کوه‌های یخی باشکوهی را ببینید که در آبدره درست بیرون شهر شناور هستند. به یک کمپ مجلل دورافتاده که دو ساعت با قایق از پایتخت فاصله دارد، تماشا کنید. با قایق‌های ماهیگیری بلوط ایسلندی در Scoresby Sund، آبدره‌ای دیدنی، یک سفر قایقرانی داشته باشید.

۵ نقطه دیدنی ایسلند + عکس

۲. نیوفاندلند

مسافران اغلب به نیوفاندلند، جزیره دورافتاده ۱۵۰۰ مایلی جنوب غربی ایسلند مشرف می‌شوند. اما برای کسانی که به شگفتی‌های طبیعی کانادا نگاه می‌کنند، بیشتر به تماشای مناظر خیره‌کننده آبدره غربی بروک (قابل توجه‌ترین آبدره آمریکای شمالی)، مشاهده نهنگ‌ها در طول سال و کوه‌های یخ آبی قطبی می‌روند که هر تابستان هزاران نفر از گرینلند به پایین مهاجرت می‌کنند. یک سفر جاده‌ای در امتداد بزرگراه ترانس کانادا راهی عالی برای رسیدن به جواهرات ساحلی نیوفاندلند است.

در ماجراجویی چند ورزشی گروس مورن، روی گوشته زمین راه می‌روید، از فسیل‌های گرین پوینت دیدن می‌کنید و از دومین کوه مرتفع نیوفاندلند بالا می‌روید. از یک ساحل دورافتاده با کوه‌های یخی ۱۰۰۰۰ ساله و اقامت در یک اقامتگاه شکار و ماهیگیری با سونا و جکوزی با آتش‌سوزی هیزمی بازدید کنید و لذت ببرید.

۵ نقطه دیدنی ایسلند + عکس

۳. فنلاند

فنلاند مقرون به صرفه‌تر از ایسلند و با صحنه طراحی شکوفا، پوشیده از جنگل‌های همیشه سبز و پر از ۱۸۸۰۰۰ دریاچه درخشان است. در طول ماه‌های زمستان، می‌توانید برای دیدن شفق‌های شمالی و لذت بردن از تجربه سونا سنتی به لاپلند بروید. فنلاند همچنین شادترین کشور جهان است.

در سفر زمستانی لاپلند فنلاندی سوار سورتمه سگ می‌شوید، از مزرعه یک خانواده فنلاندی محلی دیدن می‌کنید و در مورد مهارت‌های آنها در گله‌داری گوزن شمالی می‌شنوید و شاهد شفق قطبی، بهترین نمایش نور روی زمین خواهید بود. در فنلاند، برای دیدن رقص چراغ‌های سبز در آسمان شمالی، ارزش دارد تا دیروقت بیدار بمانید.

۵ نقطه دیدنی ایسلند + عکس

۴. پرتغال

کشور در حال بازگشت دوباره از آستانه ورشکستگی در سال ۲۰۱۱ است. کسب‌وکارهای محلی جدید، مالیات‌های پایین و فضای هنری در حال گسترش، همگی به جهش گردشگری کمک می‌کنند. شما می‌خواهید از ساردین، لذت آشپزی اصلی پرتغال و شیرینی‌ها لذت ببرید. یکی دیگر از جذابیت‌های پرتغال: این یکی از مقرون به صرفه‌ترین مکان‌های دنیا برای زندگی است، آنقدر ارزان که می‌توانید شغلتان را رها کنید، اینجا نقل مکان کنید و زودتر بازنشسته شوید.

می‌توانید شهرها و سواحل را کاوش کنید، اما بهترین راه برای تجربه این کشور با یک تور معماری یا آشپزی در بندرتان است که از طریق هلند آمریکا قابل رزرو است.

۵ نقطه دیدنی ایسلند + عکس

۵. آزور

مجمع‌الجزایری در حدود ۱۰۰۰ مایلی سواحل پرتغال، مناظر چشمگیر آزور و جزایر هنوز وحشی، گردشگران آمریکایی را جذب می‌کنند. برای مسافران ماجراجو، آزور یک رویا است. پس از یک پرواز مستقیم پنج تا شش ساعته، به یک پس زمینه خیره کننده برای پیاده روی، کایاک سواری، دره نوردی، دوچرخه سواری در کوهستان، پرندگان، تماشای نهنگ و موارد دیگر خواهید رسید.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید