دولت با هدف حمایت از فعالین بخش کشاورزی بخشودگی هایی برای تسهیلات تا سررسید سال ۱۴۰۰ را اعمال خواهد کرد و تسهیلاتی را نیز جهت بازتوانی آسیب دیدگان پیش بینی کرده است.

ضرر هزار میلیاردی خشکسالی به کشاورزان لرستانی

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، سید عماد شاهرخی در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی استان با اشاره به خسارت ۱۲ هزار میلیارد تومانی ناشی از خشکسالی به بخش کشاورزی ، اظهار کرد: به جهت حمایت از بهره برداران آسیب‌دیده، سود تسهیلات کشاورزان از محل بند (خ) و بند (ز) با سررسید سال ۱۴۰۰ به مبلغی حدود ۱۴۰ میلیارد تومان مورد بخشودگی قرار گرفته است.

او افزود: اصل تسهیلات امهال شده در بانک‌های عامل حدود ۶۲۰ میلیارد تومان بوده است.

شاهرخی تصریح کرد: به جهت حمایت از تولید و بازتوانی آسیب دیدگان بخش کشاورزی حدود ۱۲۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد به زودی بین آسیب‌دیدگان بخش کشاورزی با اولویت کشاورزان دارای بیمه نامه توزیع خواهد شد.

او با اشاره به اینکه مدیران و کارشناسان موفق در حوزه بیمه مورد تشویق و تجلیل قرار خواهند گرفت ، گفت: افراد با انگیزه را جهت رابط ثابت بیمه با مدیریت شهرستان ها و ادارات تابعه معرفی کنید و در همین راستا می‌توان از ظرفیت نظام مهندسی در حوزه های مختلف کشاورزی بهره برد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان ها توسط مراکز خدمات زمینه را برای آموزش کشاورزان در حوزه بیمه کردن محصولات و تولیدات خود فراهم نمایند و پیگیر تعجیل در پرداخت خسارت ها در پاسخ به اعتماد کشاورزان و دامپروران باشند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید