نخست وزیر ایتالیا در پی ناکامی در تشکیل مجدد کابینه ائتلافی امروز از سمت خود کناره گیری کرد. پرسش اساسی این است که سرنوشت کابینه ایتالیا پس از ناکامل هر کدام از احزاب در تشکیل دولت به کدام سو کشیده خواهد شد؟

بحران سیاسی در ایتالیا / نخست وزیر استعفا داد

نخست وزیر ایتالیا امروز (پنجشنبه) پس از ناکامی در احیای دولت ائتلافی، از سمت خود استعفا کرد؛ اقدامی که راه را برای برگزاری یک انتخابات زودهنگام باز و این کشور را با فصل جدیدی از بلاتکلیفی سیاسی مواجه خواهد کرد.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، نخست‌وزیر ایتالیا اظهار کرد که قرار است با سرجیو ماتارلا، رئیس جمهوری این کشور گفت‌وگو کند و به دنبال ناکامی در متحد ساختن دولت ائتلافی، رئیس‌جمهور را از استعفای خود مطلع سازد.

دفتر ریاست جمهوری ایتالیا همچنین از استعفای نخست وزیر این کشور خبر داد و اعلام کرد که ماریو دراگی تا انتخاب نخست وزیر جدید، نخست وزیر دولت موقت خواهد بود.

هفته گذشته، ماتارلا اولین استعفای دراگی را رد کرد و از او خواست تا مذاکرات بیشتری را با قانونگذاران به امید اجتناب از انتخابات زودهنگام انجام دهد.

«جنبش پنج ستاره ایتالیا»، یکی از احزاب دولت ائتلافی، با فرمان جدیدی که هدف آن کاهش تورم و مبارزه با افزایش هزینه‌های انرژی بود، مخالفت داشت. قانونگذاران ایتالیا به این بسته سیاستی رای اعتماد دادند، اما جنبش پنج ستاره این اقدام را تحریم کرد و باعث خشم دراگی و احزاب راست دولت ائتلافی شد.

سپس از ماریو دراگی، این رئیس سابق بانک مرکزی اروپا، خواسته شد تا روز چهارشنبه به مجلس سنای ایتالیا برود تا برای ادامه کار دولت رای اعتماد بگیرد.

در نهایت دراگی موفق به کسب رای اعتماد مجلس سنا شد اما این نخست وزیر ایتالیا پس از ناکامی در احیای دولت ائتلافی، امروز (پنجشنبه) از سمت خود استعفا کرد؛ در نتیجه این امر راه را برای انتخابات زودهنگام که ممکن است در سپتامبر یا اکتبر برگزار شود هموار خواهد کرد.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید