در هفته گذشته میزان مصرف برق توسط مشترکین ایران برای چندمین بار پیاپی رکورد شکست.

مصرف برق در ایران رکورد زد

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، امضای بز رگترین تفاهم نامه خارجی صنعت نفت و رکورد شکنی‌ه ای پی در پی صنعت برق از مهمترین اخبار حوزه آب و انرژی در هفته گذشته بود.

امضای بز رگترین تفاهم نامه خارجی صنعت نفت

بزرگترین تفاهم نامه سرمایه گذاری در تاریخ صنعت نفت ایران به ارز ۴۰ میلیارد دلار بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت گاز پروم روسیه امضا شد. موضوع این تفاهم نامه توسعه میادین مشترک، افزایش ضریب بازیافت از میدان گاز پارس جنوبی، فشار افزایی، تولید ال ان جی، صادرات و سوآپ گاز و فرآورده‌های نفتی و موضوعات آموزشی بود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت با بیان اینکه توسعه میادین کیش و پارس شمالی، فشار افزایی میدان پارس جنوبی و توسعه ۶ میدان نفتی در این تفاهم نامه وجود دارد، افزود: جهت انجام سرمایه گذاری خارجی دولت سیزدهم از این نظر با جهش ارزشمندی رو به رو است. امضای این تفاهم نامه بزرگترین سرمایه گذاری خارجی در صنعت نفت و گاز ایران است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران همچنین از بهره‌برداری سه فاز دیگر از پالایشگاه ۱۴ پارس جنوبی با ارزش ۲ و نیم میلیارد دلار تا پایان امسال خبر داد.

رکورد شکنی‌ های پی در پی صنعت برق

رکورد مصرف برق در کشور روز سه شنبه با رقم ۶۸۹۳۷ مگاوات شکسته شد. با این حال این رقم نیز تداوم نداشت و روز گذشته، چهارشنبه، مجدداً رکورد شکسته شد و به میزان ۶۹۲۷۸ رسید. با این حال به گفته مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق، با همکاری مردم در همه بخش‌های خانگی، صنعتی، کشاورزی و … پایداری شبکه برق حفظ شد.

همچنین رکورد مصرف در زمان اوج بار شبانه (ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۳) نیز زده شد و با ثبت عدد ۶۵ هزار و ۳۸۶ مگاوات، از رکورد شبانه قبلی که نزدیک ۶۴ هزار مگاوات بود عبور کرد.

کاهش ۴ درصدی مخزان سدهای کشور

فیروز قاسم زاده، سخنگوی صنعت آب گفت: تنها ۴۹ درصد حجم مخازن سدهای کشور آب دارند و با کاهش ۴ درصدی نسبت به سال گذشته روبرو هستیم.

وی افزود: درگیر شدن کشورمان با خشکسالی بر روی دریاچه ارومیه هم تأثیر داشته به‌گونه‌ای که امسال شاهد کاهش ۱۵ درصدی بارش‌ها در شمال غرب کشور و افزایش دمای زیاد این نواحی هستیم. قرار بر این بود رهاسازی آب برای دریاچه ارومیه سالانه ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب باشد که با توجه به خشکسالی‌هایی که داشتیم به ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب کاهش یافت.

۵ تفاهم نامه میان شرکت پخش فراورده‌های نفتی با دانش بنیان‌ها

آئین انعقاد پنج تفاهم‌نامه میان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با شرکت‌های دانش‌بنیان، برگزار شد. در این آئین مدیرعامل شرکت خش فراورده‌های نفتی از هوشمند سازی جایگاه‌های سی ان جی در ۲ جایگاه به صورت آزمایشی و سامانه هوشمند توزیع سوخت خبر داد.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید