۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
کد خبر: 55374854

یکی از زیباترین و مهیج ترین جاذبه ها در اهواز پارک ابی اهواز می باشد، که از بزرگترین جاذبه های اهواز به شمار می آید.

پارک های اهواز

اهواز یکی از شهرهای جنوبی ایران که مرکز استان خوزستان می باشد، اهواز یکی از شهرهای صنعتی و نفت خیز در ایران است، که ار نظر افتصادی وصنعتی یکی از مهمترین شهرهای ایران به حساب می اید، شهری که شاهد رویدادها واتفاقات تلخ در زمان ۸ سال جنگ ایران و عراق بوده است، که امروز به همت مردم غیور اهواز به یکی از زیباترین جاذبه های سفر در ایران تبدیل شده است. جاذبه های تاریخی و طبعی در اهواز زیاد است، اما امروز آس چارتر سعی دارد به معرفی بهترین پارک های اهواز بپردازد، آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط چارتر در مشهد می باشد.

پارک جزیره

پارک جزیره یکی از سرسبزترین و زیباترین پارک‌های اهواز است، این پارک دارای محیطی بسیار دل انگیز و چشم انداز وسیعی می باشد. قدمت این پارک به دوران قاجار برمی گردد، پارک جزیره در اطراف رودخانه کارون قرار دارد که رود کارون در ایران یکی از جاذبه های گردشگری و توریستی است، آبشارهای مختلف مصنوعی با نورپردازی های زیبا روی تمامی پل های پارک جزیره شهر اهواز جلوه خاصی به این پل داده است و از نشستن کنار رودخانه کارون وقدم زدن درپارک یکی از تفریحات لذت بخش روزانه مردم محلی آن منطقه می باشد. این پارک شبهای فوق العاده زیبا و خنکی دارد. امکانات موجود درپارک جزیره شامل: پارکینگ، فضای بازی کودکان، نمازخانه، سرویس بهداشتی، آب آشامیدنی و ایستگاه کرایه دوچرخه، رستوران و کافی شاپ می باشد.

آدرس پارک جزیره: اهواز، جاده ساحلی غربی، روبروی بیمارستان رازی

پارک های اهواز

پارک چوبی

در قسمت ساحل غربی رود کارون در نزدیکی پل علی بن مهزیار اهوازی پارک چوبی اهواز قرار گرفته است، این پارک نمای جذاب و دیدنی دارد تمام سازه ای موجود در این پارک چوبی می باشد، و برای کودکان بسیار جالب و دوست داشتنی است، از امکانات موجود در پارک چوبی می توان به پارکینگ، فروشگاه خوراکی، سرویس بهداشتی، کافی شاپ... می باشد وهمچنین این پارک به کتابخانه مرکزی اهواز،تالارمهتاب، پارکینگ دولت و پایگاه تجمیعی کتابخانه مرکزی قرار گرفته است. آس چارتر این امکان را به شما می دهد تا با کمترین وقت و هزینه بلیط لحظه آخری تهران اهواز را از سایت آس چارتر به راحتی تهیه نمایید.

آدرس پارک چوبی: اهواز، بلوار ساحلی کیانپارس، پارک چوبی

پارک کیان پارس

یکی از زیباترین و معروف ترین پارک های شهر اهواز پارک ساحلی کیان پارس و در محله اعیان نشین اهواز است، که در امتداد رود کارون به شکل نواری طولانی قرار گرفته است، یکی از زیباترین مناظر در این پارک ساحلی تماشای کشتی زیبای تفریحی (سوزیانا) می باشد و شنیدن صدای دلنواز موسیقی جنوبی در آن می باشد، مردم محلی اهواز در این پارک بیشتر در شب ها به تفریح و دورهمی های خانوادگی و به بازی های گروهی می پردازند، امکانات تفریحی دراین پارک ساحلی شامل: دوچرخه سواری، والیبال، ماهیگیری، قایق سواری می باشد و امکانات رفاهی این پارک می توان به کافی شاپ، رستوران، سرویس بهداشتی و آبخوری می توان اشاره کرد، همچنین این پارک از لحاظ موقعیت جغرافیایی در نزدیکی مراکزی مانند کافه رینو و مجتمع قضایی شهید تندگویان و رستوران بازیل و بیمارستان آریا و داروخانه جمعیت هلال‌احمر خوزستان وبناهای تاریخی خانه معین التجار، پل طبیعت، پل سیاه و پل سفید قرار گرفته است.

آدرس پارک کیان پارس: اهواز، کوی فداییان اسلام، کنار گذر ساحل غربی

پارک علم وفناوری

پارکی علم و فناوری در اهواز که به وسیله متخصصان حرفه ای اداره می شود این نخستین پارک علم وفناوری در اهواز می باشد که به منظورفعالیت هایی از قبیل: تولید وارتقاء فناوری در زمینه صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، کشاورزی و بیوتکنولوژی، فولاد و صنایع وابسته، فرآورده های پزشکی و دارویی، فناوری اطلاعات، ارتباطات، انرژی و منابع آب، شیلات و صنایع تبدیلی در ۲۷ خرداد سال ۱۳۸۸ توسط دکتر بابک مختاری احداث گردید. و همچنین دستیابی به زیرساخت های مطلوب و جذاب برای پذیرش شرکت های دانش بنیان داخلی و خارجی، کمک به توسعه تجارت بین المللی مبادلات بازرگانی با کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه کشور عراق و افزایش کارایی و اثربخشی پژوهش و فناوری استان و حصول بهبود کیفیت زندگی مردم و... است.

آدرس پارک علم وفناوری: اهواز، امانیه، خیابان سقراط غربی بین انقلاب و پودات پلاک ۹۳

پارک های اهواز

پارک سنگی

اگر به دنبال هیجان هستید پارک سنگی اهواز پیشنهاد ما به شما می باشد، این پارک منظره ای بی نظیری دارد ودر روی تپه ای واقع شده است، این پارک امکانات رفاهی و تفریحی زیادی همچون: رستوران های مختلف، فست فود، مراکزخرید، الاچیق های مدرن، استخربزرگ و نورپردازی بی نظیر و وسایل بازی برای کودکان و بزرگسالان... دارد وهمچنین این پارک به اماکنی مانند: گالری راد، ترمینال شوشترو مسجد سلیمان وشرکت گاز خوزستان نزدیک می باشد.

آدرس پارک سنگی: اهواز، کوی زیتون، خیابان رازی، خیابان سعدی فر

پارک بانوان

پارک بانوان اهواز، پارکی مخصوص برای بانوان است، این پارک که در سال ۱۳۹۵ در قسمتی از پارک جنگلی شهروند افتتاح شده است، مساحت پارک بانوان حدود ۴ هزار هکتار می باشد، که ۱۲ هزار مترمربع آن را فضای سبز و ۲۴۹۶ متر مربع را سالن سرپوشیده و ۵۸۲۰ متر مربع را ساختمان های جانبی تشکیل داده است. امکاناتی پارک بانوان شامل: نیمکت، وسایل ورزشی و آلاچیق و وسایل بازی کودکان نیز می باشد. این پارک محیط مناسبی برای بانوان است که می توانند براحتی و با ارامش در محیطی باز به ورزشو استراخت بپردازند.

آدرس پارک بانوان: اهواز، بلوارگلستان، بعد از صدا وسیمای خوزستان

پارک زیتون

پارک زیتون اهواز، پارکی سرسبز و دلنشین در محیطی آرام و بی دغدغه در قسمت شمال شرق رودخانه کارون واقع شده است، این پارک در گذشته مخصوص کارکنان شرکت نفت بود ولی اکنون برای عموم رفتن به این پارک ازاد است، این پارک در نزدیکی مرکز خرید ستی سنتر مهزیار وفست فود نیک شام پلاس قرار دارد. این پارک درختان زیادی دارد ودر همه جای این پارک گل های زیبای رنگارنگی وجود دارد که زیبایی این پارک را دوچندان کرده است و آب نمایی زیبا که در میان این پارک خودنمایی می کند، این پارک امکاناتی از قبیل محوطه بازی برای کودکان، وسایل ورزشی برای بزرگسالان، آبخوری، نیمکت های متعدد، سرویس بهداشتی و فروشگاه خرید خوراکی دارد.

آدرس پارک زیتون: اهواز، زیتون کارمندی، فلکه پارک

پارک کوهساران (بام اهواز)

پارکی باستانی در اهواز که در سال ۱۳۸۰ بر روی تپه های باستانی هرمز اردشیر احداث گردید، در این محوطه باستانی بیش از ۱۰۰استودان و گوردخمه کشف شده که این گوردخمه‌ها متعلق به دوره اشکانی است. جالب است بدانید، طولانی ترین راپل هوایی کشور نیز در این پارک بر محوطه‌ باستانی کوهساران راه ‌اندازی شده است. علاوه بر راپل هوایی یکی دیگر از جاذبه ای دیدنی این پارک دریاچه مصنوعی بام اهواز می باشد. نمای و چشم انداز زیبای از شهر که می توانید از این پارک تماشا نمایید. این پارک در نزدیکی تپه باستانی آسیه ‌آباد قرار دارد. امکانات رفاهی این پارک شامل: پارکینگ، سرویس بهداشتی، رستوران های مختلف، الاچیق های متعدد و... می باشد.

آدرس پارک کوهساران: اهواز بلوار نواب صفوی، نبش خیابان شهید کریم باوی، پشت حصیر آباد و منبع آب

پارک های اهواز

پارک آبی اهواز

یکی از زیباترین و مهیج ترین جاذبه ها در اهواز پارک ابی اهواز می باشد، که از بزرگترین جاذبه های اهواز به شمار می آید، این پارک دارای امکانات رفاهی و تفریحی و وسایل بازی متعدد وهیجان انگیز شامل: سرسره های مهیج و مارپیج سرعتی، سرسره اژدها، سرسره U، رودخانه آرام، استخر موج، استخر مخصوص کودکان، سالن انتظار، رخت کن، دوش آب گرم، کفشداری و کمد، اتاق مجهز به فوریت های پزشکی، پارکینگ، رستوران و کافی شاپ، بوفه و فروشگاه لوازم شنا و دفتر تاکسیرانی می باشد.

آدرس پارک آبی اهواز: خوزستان، اهواز، بزرگراه مدرس، رو به روی کیانشهر، ورودی ورزشگاه الغدیر، موج های آبی اهواز

کد خبرنگار: ۹
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید