۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
کد خبر: 55374853

فاصله زاهدان تا چابهار وابسته به راهی که انتخاب می‌کنید متفاوت است. پس مراقب باشید و راه را با کمک یک راهنما انتخاب کنید چون انتخاب اشتباه وقت شما را هدر می‌دهد.

فاصله زاهدان تا چابهار

سلام نو – سرویس گردشگری: بسیاری از کسانی که به سیستان و بلوچستان سفر می‌روند تصور می‌کنند که فاصله زاهدان تا چابهار چندان طولانی نیست و رسیدن به زاهدان مساوی با رسیدن به تمام نقاط جذاب این استان همچون زاهدان است، اما این فکر درست نیست.

برای رفتن از زاهدان به چابهار نه تنها مسیری طولانی پیش روی شما است، بلکه حتی می‌توانید به جای خودرو از هواپیما استفاده کنید و به جای زاهدان به چابهار بروید.

فاصله زاهدان تا چابهار چقدر است؟

برای رفتن از زاهدان به چابهار سه راه پیش روی شما است که هر کدام یک ساعت با دیگری اختلاف زمانی دارد. راه اول که کوتاه‌ترین راه ممکن است حداقل به 7 ساعت 50 دقیقه و 653 کیلومتر رانندگی نیاز دارد. این راه از دهپابید به سمت خاش و بعد کارواندار و ایرنشهر، نیک شهر و چابهار می‌رود.

راه دوم به 670 کیلومتر و چیزی بیش از 8 ساعت و 30 دقیقه رانندگی نیاز دارد. این مسیر از جاده سنگان به سمت میرجاوه می‌گذرد و از محمد آباد دوباره به خاش می‌رسد. بعد از خاش مثل مسیر قبلی از ایرنشهر و نیک شهر می‌گذرید تا به چابهار برسید.

مسیر سوم که طولانی‌ترین مسیر است به 676 کیلومتر و چیزی نزدیک به 9 ساعت 30 دقیقه رانندگی نیاز دارد. این مسیر از از دهپابید به خاش می‌رسد اما بعد از آن به از حق آباد، سیب و سوران، زابلی و ریپک صالح می‌گذرد تا به چابهار برسد.

چند نکته درباره فاصله زاهدان تا چابهار

همانطور که دیدید فاصله زاهدان تا چابهار اصلا کم نیست و مسیرهای آن هم اصلا ساده و آشنا نیست. در نتیجه پیش از هر کاری بدانید که برای بهتر طی کردن این مسیر به یک راهنمای مجرب نیاز دارید، کسی که منطقه را بشناسد و در صورت گم شدن بتواند به شما کمک کند.

فاصله زاهدان تا چابهار
فاصله زاهدان تا چابهار بسته به راهی که انتخاب می‌کنید متفاوت است

برخلاف تصور غلطی که گاهی داریم سیستان و بلوچستان و مسیرهای آن از بسیاری مسیرهای دیگر امن‌تر هستند، اما این امنیت نباید باعث شود تا شما به هر بی‌راهه‌ای بزنید و خود را اذیت کنید.

طبع مردم سیستان و بلوچستان تند پسند است. اگر کنار جاده به رستورانی رفتید این را به خاطر بسپارید و مراقب باشید چه چیزی سفارش می‌دهید. معنای تندی در سیستان و بلوچستان بسیار متفاوت با تهران است.

آشنایی کوتاه با خاش، ایرانشهر و چابهار

دو نقطه مهم و بیشتر مشهور مسیر زاهدان به سمت چابهار، خاش و ایرانشهر هستند؛ شهرهایی که بیشتر اسم آن‌ها را شنیده‌ایم.

خاش: نام پیشین این شهر واش بوده که در زمان رضا شاه به خاش تغییر پیدا کرد. واش کلمه‌ای به زبان بلوچی و به معنی وش، شیرین وخوش است. خاش امروزی در نزدیکی شهر کهن خاش قرار دارد که تاریخ پیدایش آن به قبل از حکومت نادرشاه افشار می‌رسد.

کوه شاه خفته، قلعه حیدر آباد، انجیر مهی، گنج امین، قلعه ناصری، نخلستان، غار صداکی و روخانه ایرندگان، قلعه ایرندگان (ده قلعه) و ده رییس از جمله جاذبه‌های گردشگری خاش هستند.

ایرانشهر: نام پیشین ایرانشهر، پهره به معنی نگهبانی است. منابع تاریخی یونانی و لاتین با اسامی دیگر نام ایرانشهر را ذکر کرده‌اند. در این منطقه می‌توان آثاری از اولین سکونتگاه‌های بشر را یافت.

قلعه ناصری ایرانشهر، غار کرمانچی، رودخانه دامن، تالاب جازموریان، کوه بزمان، بازار روز ایرانشهر، چشمه آبگرم کتوکان، چشمه آبگرم بزمان و چشمه آبگرم کنتی از جمله جاذبه‌های گردشگری ایرانشهر هستند. صنایع دستی ایرانشهر هم از جاذبه‌های خاص آن است. این شهر سال ۱۳۹۷ به عنوان شهر ملی سوزن دوزی ثبت شد.

چابهار: چابهار یا آنطور که به بلوچی گفته می‌شود چهبار یکی از جذاب‌ترین بندرهای ایران است که در کرانه دریای مَکُّران و اقیانوس هند قرار دارد. تمام فاصله زاهدان تا چابهار را برای رسیدن به همین نقطه طی می‌کنیم.

ساحل‌های داغ و جذاب چابهار، تالاب صورتی چابهار، خلیج چابهار، تالاب لیپار، احیه ساحلی خلیج گواتر، کوه‌های مینیاتوری چابهار، جزیره شیطان، ساحل شب تاب و مسجد جامع تیس در کنار قلعه‌ها و گورستان‌های تاریخی از جاذبه‌های گردشگری چابهار هستند.

فاصله زاهدان تا چابهار

کد خبرنگار: ۲۶
۶دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • علی IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    3 0
    شایان ذکر است مسیر دوم و سوم اصلا مسیر اصلی نیست و مسیر فرعی و مسیر اصلی همان مسیر خاش ایرانشهر نیکشهر و جایهاره
  • سعید IR ۰۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    3 0
    سلام زاهدان به چابهار از مسیر سربازو فراموش نکنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید