با در نظر گرفتن این موضوع و برای بهبود دستخط خود، پیشنهاد می‌شود وسایل الکترونیکی خود را به نفع قلم و کاغذ کنار بگذارید. شروع به نوشتن چیزها روی کاغذ و ارسال نامه‌ها به روش قدیمی‌کنید.

چگونه دستخط خود را زیباتر کنیم؟

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: آیا تا به حال به دستخط دوستان یا اعضای خانواده خود نگاه کرده‌اید و آرزو کرده‌اید که کاش شما نیز دستخط زیبا و خوانای آنها را داشتید؟ خوشبختانه با تمرین و صبر، می‌توانید دست خط خود را در بزرگ‌سالی بهبود بخشید.

چگونه می‌توان دست خط را در بزرگ‌سالی بهبود بخشید؟

ترفند یادگیری چگونگی بهبود دستخط خود در بزرگ‌سالی این است که بتوانید مشخص کنید که چه چیزی در وهله اول داشتن دستخط خوب را دشوار می‌کند. ممکن است شما هرگز یاد نگرفته باشید که چگونه حروف را به‌صورت خط شکسته یا به‌درستی شکل دهید. یا ممکن است به دلیل استفاده زیاد از کامپیوتر، دستخط خود را فراموش کرده باشید. مانند هر کار یا هدفی، هرچه بیشتر بتوانید آن جنبه فراشناختی یا خودآگاهی را به ارمغان بیاورید، بیشتر می‌توانید عوامل مؤثر را شناسایی کنید و راه‌حل‌هایی را بیابید که به شما مرتبط و قابل‌اجرا هستند.

بعدازاین که وقت گذاشتید و آنچه را که در سر راه دستخط فوق‌العاده شما قرار می‌گیرد، بررسی کردید، وقت آن است که برای غلبه بر آن موانع قدم‌های عملی بردارید.

دلایل نداشتن دستخط خوب

  1. تمرین نداشتن

واقعیت امر این است که امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی، داشتن دستخط خوانا نسبت به زمان‌های گذشته، کمتر نگران‌کننده است. اگرچه مردم در گذشته برای برقراری ارتباط از طریق نامه، ایجاد فهرست‌های مواد غذایی و یادآوری‌ها و یادداشت‌برداری و سازمان‌دهی فهرست‌های کارها مجبور بودند به دست خطی واضح تکیه کنند، اما در دنیای مدرن امروزی، اپلیکیشن‌هایی برای همه این موارد وجود دارد. با در نظر گرفتن این موضوع و برای بهبود دستخط خود، پیشنهاد می‌شود وسایل الکترونیکی خود را به نفع قلم و کاغذ کنار بگذارید. شروع به نوشتن چیزها روی کاغذ و ارسال نامه‌ها به روش قدیمی‌کنید. اگرچه انجام این کارها به‌صورت الکترونیکی آسان‌تر است، اما واقعاً به تمرین مهارت‌های نوشتاری شما کمک می‌کند.

  1. استفاده از قلم نامناسب

دو دلیل وجود دارد که ممکن است این اتفاق بیفتد: اول، عدم تمرین دستخط می‌تواند منجر به زوال عضلات شود، بنابراین ممکن است با تمرین مجدد دست شما دوباره به نوشتن عادت کند. دلیل دیگر می‌تواند به دلیل ابزاری باشد که برای نوشتن از آن استفاده می‌کنید. به‌این‌ترتیب پیشنهاد می‌شود که از یک قلم باکیفیت استفاده کنید. امروزه قلم‌های متعددی وجود دارند که واقعا می‌توانند دستخط شما را بهبود بخشند.

  1. نحوه گرفتن قلم در دست

چگونه دستخط خود را زیباتر کنیم؟

دلیل دیگری که ممکن است باعث شود دستخط خوبی نداشته باشید، این است که چگونه خودکار یا مداد خود را در دست گرفته‌اید. شروع به تمرکز روی نحوه نگه‌داشتن قلم و نحوه قرار دادن مچ و بازوی خود در حین انجام این کار کنید. اگر متوجه شدید که دست شما به‌درستی روی قلم قرار نمی‌گیرد، از یک راهنمای گیره بر روی ابزار نوشتاری خود استفاده کنید. انجام این کار به شما می‌آموزد که خودکار یا مداد خود را برای نوشتن در کجا نگه‌دارید.

  1. نداشتن نظم در نوشتن

اگر هرگز یاد نگرفته‌اید که چگونه زیبا بنویسید، دستخط خود را به اصول اولیه برگردانید و تمرین را با کاغذ خط‌دار شروع کنید. گاهی اوقات نوشتن روی یک لوح خالی، نوشته‌های شمارا در یک زاویه قرار می‌دهد. در عوض، سعی کنید برخی از خطوط خود را به کاغذ خالی اضافه کنید. از خط کش و مداد برای کشیدن خطوط راهنمای خود استفاده کنید. یا کاغذ خط‌دار بخرید.

اگر بلد نیستید خط شکسته بنویسید

ازآنجایی‌که خط شکسته کمی پیچیده‌تر از دست خط سنتی است، توصیه می‌شود از پدهایی که بر اساس الگوهای تشکیل حروف ساخته می‌شوند استفاده کنید. همچنین تکنیک‌ها و ابزارهایی وجود دارد که می‌توانید محتوایی را که تمرین می‌کنید برای اطلاعاتی که مرتباً نیاز دارید درباره آن بنویسید سفارشی کنید یا آن را باهم ترکیب کنید و برای موضوعات موردعلاقه خود جالب کنید. به‌عنوان‌مثال، بسیاری از حروف در الفبای انگلیسی بر روی حرف C ساخته می‌شوند، مانند c، g، o، a، d و q.

تمرین، تمرین، تمرین

در پایان کلید بهبود دستخط در بزرگ‌سالی این است که مانند بیشتر چیزها برای تمرین وقت بگذارید. تمرین می‌تواند به سادگی نوشتن الفبای مکرر باشد. چند جمله بنویسید و سپس آن‌ها را ۱۰ بار در روز بازنویسی کنید. یا می‌توانید کلمه‌ای را انتخاب کنید که املای آن دشوار است، سپس به بالا نگاه ‌کنید و آن را چندین بار در روز یادداشت ‌کنید. این کار به مهارت‌های حرکتی مغز به دست شما کمک می‌کند و باعث می‌شود وقتی در حال تمرین هستید،کمی بیشتر تمرکز کنید.

هر کاری که انجام می‌دهید، فقط به یاد داشته باشید: بهبود دست خط در بزرگ‌سالی یک شبه اتفاق نمی‌افتد. این یک فرآیند تدریجی است، اما با یک برنامه دقیق و منظم می‌توانید طی چند هفته شاهد تغییرات قابل‌توجهی باشید.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید