۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
کد خبر: 55374838

شهرهای مسیر تهران به زاهدان شامل قم، اصفهان، کاشان، یزد، رفسنجان، بم، شاهرود، انارک، خور، دیهوک، سبزوار، بیرجند و چند شهر جذاب و دلپذیر دیگر می‌شود.

مسجد جامع مکی/ زاهدان

سلام نو – سرویس گردشگری: یکی از جاذبه‌های گردشگری سفر زمینی به سیستان و بلوچستان شهرهای مسیر تهران به زاهدان است، شهرهایی که مثل کاشان، اصفهان، شاهرود، یزد و بم که هر کدام جذابیت‌های خاص خود را دارد. البته باید توجه کنید که از بین سه راه اصلی بین تهران و زاهدن کدام را انتخاب می‌کنید.

اما پیش از آن که به سراغ آشنایی بیشتر و دقیق‌تر با شهرهای مسیر تهران به زاهدان برویم بد نیست چند نکته کوچک، اما کاربردی را به شما یادآوری کنیم. تهران تا زاهدن از هر مسیری حداقل نیاز به ۱۴۸۵ کیلومتر رانندگی دارد. این یعنی حداقل ۱۷ ساعت رانندگی مداوم که مساوی با آمادگی جدی شما و خودروی شما است.

احتمال گرمازدگی، آلودگی ویرویسی، عادت نداشتن به آب مناطق و حوادثی از این دست را کم ندانید و لوازم کمک‌های اولیه به همراه داشته باشید. به خودتان فشار نیاورید و سعی نکنید به هر قیمتی که شده زودتر به یک مقصد مشخص برسید.

این چند نکته کوتاه، ساده و کاربردی را که رعایت کردید به یکی از سه مسیر مرسوم تهران به زاهدن نگاه کنید و با توجه به علایق خود یک مسیر و شهرهای آن را انتخاب کنید.

شهرهای مسیر تهران به زاهدان

سه راه اصلی رفتن از تهران به زاهدان

مسیر اول تهران به زاهدن از شهرهای قم، کاشان، اصفهان، یزد، رفسنجان و بم می‌گذرد و بعد به زاهدن می‌رسد و ۱۴۸۵ کیلومتر است. این مسیر که کوتاه‌ترین مسیر ممکن است و حداقل ۱۷ ساعت رانندگی نیاز دارد.

مسیر دوم با ۱۵۸۸ کیلومتر طول از قم، کاشان، یزد، زواره، انارک، خور، دیهوک و بیرجند می‌گذرد و مسیر سوم با ۱۵۹۸ کیلومتر مسافت از شهرهای سمنان، شاهرود، سبزوار و بیرجند عبور می‌کند.

آشنایی با شهرهای مسیر تهران به زاهدان

همانطور که دیدید برای رفتن از تهران به زاهدن سه راه اصلی وجود دارد که بعضی از شهرهای آن مشترک و بعضی متفاوت است. در ادامه با برخی از مهم‌ترین شهرهای این سه راه اصلی آشنا می‌شویم.

قم: مرکز حوزه علمیه قم، وزنه سیاسی مذهبی ایران، مدفن حضرت معصومه و البته یکی از قدیمی‌ترین نقاطی که حضور انسان در آن تایید شده است. قم به جز اینکه مرکز جاذبه‌های مذهبی است میزبان آثار تاریخی و باستانی فراوانی است.

کاشان: کاشان شهر خانه‌های جذاب تاریخی، هتل‌های کوچک و ناب، موسیقی و البته گلاب است. اگر در اردیبهشت راهی جاده تهران- زاهدان شدید حتما سری به کاشان بزنید.

اصفهان: احتمالا از مهم‌ترین شهرهای مسیر تهران به زاهدان اصفهان است؛ پایتحت صفوی‌ها، نصف جهان، میزبان زاینده‌رود کم آب، خانه چهل ستون و میزبان میدان نقش جهان. اصفهان پایتخت تاریخ، فرهنگ و هنر ایران است.

یزد: یزد نیازی به معرفی دارد؟ شهر بادگیرها، خانه‌های خشتی، حسینیه‌های جذاب، محرم‌های پر شور و البته شیرینی‌های قند در دل آب کن.

شهرهای مسیر تهران به زاهدان

رفسنجان: اگر فکر می‌کنید رفسنجان فقط شهر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و باغ‌های پسته است سخت اشتباه می‌کنید. خانه حاج آقا علی- بزرگ‌ترین خانه خشتی جهان- تنها یکی از جاذبه‌های گردشگری رفسنجان است.

بم: یک بم است و یک ارگ زیبای بم. بزرگترین سازه خشتی در جهان و یادگاری است که زلزله ویرانگر بم جان سالم به در برده است.

شاهرود: شاهرود را می‌توان یکی از متفاوت‌ترین شهرهای مسیر تهران به زاهدان دانست. جنگل ابر شاهرود از جاذبه‌های گردشگری رویایی و خیال‌انگیز این شهر است.

سبزوار: شهری که در دوران کهن بیهق یا بیهگ خوانده می‌شد و از مراکز علمی ایران به شمار می‌آمد. سبزوار بیش از یکصد و پنجاه اثر تاریخی ثبت شده ملی دارد. مدرسه فخریه با ۱۱۰۰ سال قدمت به عنوان قدیمی‌ترین مدرسه ایران و مسجد پامنار با مناره جنبان، به عنوان قدیمی‌ترین مسجد خراسان از مهم‌ترین آثار تاریخی این شهر هستند.

بیرجند: اولین سازمان آبرسانی ایران و سومین مدرسه مدرن کشور یعنی شوکتیه در بیرجند قرار دارند. باغ اکبریه هم از مهم‌ترین نقاط گردشگری بیرجند است.

کد خبرنگار: ۲۶
۶دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    1 0
    باسلام سبزوار کجای مسیر تهران زاهدانه؟؟؟ لطفا بیشتر دقت بشه در محتوای مطالب
    • علمرضا IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      1 0
      لابد روی نقشه ایران که هست؛؛؛؛؛؛؛؛
  • علی IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    2 0
    مسیر اصلی قم کاشان اصفهان یزد کرمان بم و فهرج و زاهدان ، مسیر سبزوار انگار لقمه رو از پشت گردن میچرخونی
  • یک معلم ازکاشان IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    2 0
    سلام اصفهان هم درمسیرتهران ،زاهدان نیست .بعدازکاشان می رسیم به یزدومستقیم به طرف شرق کشور.
  • حمید IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    2 0
    دوست عزیز نایین که سر چهار راه در مسیر زاهدان است ،در گزارش شما نیست و هیچ گاه مسافر زاهدان از کاشان دو ر نمیزند که برود اصفهان و برگردد ،با این اطلاعات جامع لطف کنید نقشه جدیدی از ایران طراحی کنید ،
  • علی IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    1 0
    سلام مسیر تهران به زاهدان از بیرجند می‌گذرد یا نه؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید