یک کلاهبردار حرفه‌ای که با زرنگی در قالب کارمند بانک از مردم کلاهبرداری می‌کرد در نهایت به دام پلیس افتاد و بازداشت شد.

جزئیات کلاهبرداری تلفنی کارمند قلابی بانک از مرد کرمانی

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، رئیس پلیس فتای استان کرمان با اشاره به وقوع کلاهبرداری تلفنی در پی اعلام شماره حساب بانکی یک شهروند به کارمند قلابی بیان کرد: به دنبال مراجعه حضوری مرد جوانی به پلیس فتا و طرح شکایتی مبنی بر دسترسی غیرمجاز به حساب بانکی اش و برداشت غیرمجاز ۳۶۰ میلیون ریال، پرونده ای تشکیل شد و موضوع در دست بررسی قرار گرفت.

سرهنگ محمدرضا رضایی ادامه داد: در بررسی های بعدی مشخص شد فرد کلاهبردار ضمن تماس با شاکی و معرفی خود به عنوان کارمند بانک از او می خواهد برای رفع مشکل حساب بانکی اش، شماره ای را که برای او ارسال می شود باز ارسال کند تا مشکل حساب بانکی اش حل شود اما پس از بازگو کردن این شماره توسط شاکی، پیامک برداشت ۳۶۰ میلیون ریال برای وی ارسال و وقوع کلاهبرداری محرز می شود.

این مسئول انتظامی با اشاره به شناسایی متهم مرتبط با این پرونده و ادامه پیگیری ها برای دستگیری وی، بر هوشیاری در خصوص دریافت پیامک های حاوی هرگونه شناسه کاربری و شماره تاکید کرد و از شهروندان خواست، هرگز اطلاعات مهم خود از جمله شماره های احراز هویت را در اختیار افراد غیر نگذارند و در حفظ اطلاعات حساب بانکی خود کوچک ترین کوتاهی و کم توجهی نداشته باشند.

وی توصیه کرد: برای جلوگیری از هک حساب های بانکی نباید تحت هیچ شرایطی شماره هایی را که برایمان پیامک می شود، در اختیار دیگران قرار دهیم.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید