۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
کد خبر: 55374816

بهترین رستوران های شیراز کجا است؟ اگر قصد سفر به شیراز را دارید حتما با ما همراه شوید تا پاسخ این سوال را بگیرید.

سلام نو - سرویس گردشگری: شیراز شهر آباد و آبادانی، شهر طبع گرم جنوب و شهر اشعار پارسی ایران‌زمین، یک مکان تاریخی، گردشگری و تفریحی مطلوب جهت سفر است. سفر به شیراز می‌تواند خاطره‌سازترین مسافرتی باشد که یک فرد برای خودش رقم می‌زند.

دیدار از آرامگاه‌های مشاهیر به‌نام ایران، حافظ و سعدی، زیارت از باغ عفیف‌آباد و ارگ کریم‌خانی به همراه جلوه‌های رنگارنگ مسجد نصیرالملک همه و همه در یک شهر با عنوان شیراز خلاصه شده‌اند که زیبایی را در عین مهربانی و تواضع به دیدگان مسافران هدیه می‌دهند.

شایان ذکر است که شهر شیراز در کنار تمامی آثار تاریخی و باستانی از رستوران‌ها و مراکز غذاخوری تشکیل شده است که مسافران را به وجد می‌آورند. در همین راستا در ادامه این مطلب به نقد و معرفی بهترین رستوران های شیراز می‌پردازیم.

بهترین رستوران های شیراز: رستوران سنتی شرزه

یکی از بهترین رستوران های شیراز، رستوران شرزه است. این رستوران یک مکان مملو از آرامش و زیبایی است که هر آنچه که از یک مکان سنتی انتظار دارید را دارا است. رستوران سنتی شرزه شکوه و جلال دوران قدیم را به همراه رومیزی‌های ترمه با طرح و رنگ‌های خاص و جذاب زنده می‌کند.

از نمونه غذاهای سنتی که در این رستوران سرو می‌شوند، می‌توان به انواع کباب و جوجه تا سنتی‌ترین غذاهای شیراز اشاره کرد که برای سرو آن‌ها از سینی‌های فلزی و ظروف مسی استفاده می‌شود.

کیفیت، بهداشت و طعم و عطر و بوی غذاهای رستوران سنتی شرزه زبان‌زد است و همچنان آوازه خوبی و زیبایی‌ این رستوران در سرای شیراز و اقصی نقاط ایران‌زمین پیچیده است. هرچند می‌توان به این نتیجه رسید که علت اینکه یک رستوران بتواند برای بازه طولانی عنوان سنتی‌ترین رستوران یک شهر را به دوش بکشد، خود از کیفیت و محبوبیت آن رستوران خبر می‌دهد.

لازم به ذکر است که به سبب کیفیت و محبوبیت بی‌نظیر رستوران شرزه، یکی از گران‌قیمت‌ترین رستوران‌ها نیز به حساب می‌آید.

بهترین رستوران های شیراز

رستوران سنتی کته ماس

رستوران کته ماس بر خلاف رستوران سنتی شرزه از تجملات برای خودنمایی استفاده نکرده است. فضای رستوران کته ماس تلفیقی از حس خوب گذشته با سادگی قدیم است. حوضچه‌های کوچک، گلدان‌های رنگی، دیوارهای ساده و طرح‌دار و میز و صندلی‌های چوبی همگی از جمله بهترین‌ ویژگی‌های رستوران سنتی کته ماس هستند که در عین سادگی حس خوب آرامش را به مراجعه کنندگان هدیه می‌دهند؛ شاید به دلیل موارد گفته شده است که این رستوران در لیست بهترین رستوران های شیراز جای می‌گیرد.

کیفیت و طعم غذای این رستوران همان‌طور که انتظار می‌رود عالی است، همچنین عطر و بوی غذاهای سنتی آن یاد و خاطر دوران قدیم را زنده می‌کند و همین‌طور خدمات آن قیمت به نسبت مقرون‌به‌صرفه‌تری دارد.

بهترین رستوران های شیراز

خانه سنتی پرهامی از بهترین رستوران های شیراز

یکی دیگر از بهترین رستوران های شیراز، خانه سنتی پرهامی است. این مکان بهترین رستورانی است که به عاشقان خرید پیشنهاد می‌شود. خانه سنتی پرهامی در بازار و مسجد وکیل قرار دارد، اگر برای دیدار از بناهای بی‌نظیر وکیل به شیراز سفر کردید، بدون غذا خوردن در خانه سنتی پرهامی به شهرتان باز نگردید.

رستوران خانه سنتی پرهامی حدود 200 سال قدمت دارد و خشت به خشت آجرهای آن یاد و خاطر گذشته را نمایش می‌دهند. حوضچه‌های فیروزه‌ای که ماهی‌های قرمز در آن‌ها در حال شنا هستند و پنجره‌های شش گوش رنگی به همراه اتاق‌های تو در تو و درهای چوبی نمایی جذاب از این خانه سنتی و زیبا هستند.

سبک چیدمان و طرز برخورد مدیریت خانه پرهامی در یک کلام فوق‌العاده است و کیفیت غذای آن نیز نشأت گرفته از مدیریت عالی صاحبان کنونی خانه سنتی پرهامی است.

بهترین رستوران های شیراز

رستوران هفت‌خوان شیراز

پیش از هرگونه تعریفی لازم است بدانید که رستوران هفت‌خوان بزرگ‌ترین و مشهورترین رستوران شهر شیراز است.

نام این رستوران زیبا برگرفته از کتاب شعری به نام شاهنامه از شاعر بزرگ پارسی گوی، فردوسی است که در آن از هفت‌خان رستم صحبت کرده است. هفت‌خان در این کتاب به معنای هفت مرحله است، اما عبارت هفت‌خوان با عنوان نام رستوران قصد دارد معنای هفت سفر را به رخ بکشد، به صورتی که در رستوران هفت‌خوان شیراز، در هر طبقه غذایی با سبک و چیدمانی متفاوت سرو می‌شود. به‌ طور مثال در طبقه‌ای که نام یک خوان را به خود اختصاص داده است غذای سنتی و در طبقه دیگر فست‌ فود سرو می‌شود و طبقه دیگر نیز مخصوص سرو نوشیدنی و کیک و خوراکی‌های کافه است.

این رستوران یکی از مکان‌هایی است که در شیراز بسیار شهرت دارد و غذاهای آن از کیفیت و عطر و بوی بسیار محبوب و دلنشینی برخوردار هستند.

بهترین رستوران های شیراز

باغ رستوران خوشا شیراز

رستوران خوشا هم یکی دیگر از بهترین رستوران های شیراز است. این رستوران به صورت کلی نسبت به سایر رستوران‌های شیراز معروف‌تر است و نام آن بیشتر به گوش افراد خورده است. این رستوران فضای تقریباً مدرنی دارد اما غذاهای سنتی در آن سرو می‌شوند که از کیفیت و محبوبیت بسیاری برخوردار هستند.

در این رستوران امکان بهره‌مندی از نشستن در یک فضای آزاد نیز وجود دارد که جلوه‌گر طبیعت و عطر خوش درختان و گل‌های اطراف رستوران هستند.

فضای رستوران خوشا نسبت به رستوران‌هایی که مثال زده شد، البته به جز رستوران هفت‌خوان بزرگ‌تر است.

بهترین رستوران های شیراز

از نمونه رستوران‌های به‌نام و مطرح شیراز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مجموعه صوفی، رستوران شاندیز، باغ رستوران نخلستان، رستوران بل پاسی، رستوران باغ راز، عمارت شاپوری، مجموعه رستوران باکویه و...

نکته پایانی درباره بهترین رستوران های شیراز

اگر راهی شیراز هستید و دوست دارید بهترین غذاهایی شیرازی را نوش جان کنید، بهترین رستوران های شیراز را فراموش نکنید. این رستوران‌ها می‌توانند نیاز و خواست شما را فراهم کنند و ساعاتی خوش برایتان رقم بزنند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید